Citat:
Ursprungligen postat av
RDM90
Jag kände sarkasm vid hans sista mening med "längre än våra näsor" men kan ha misstolkat.
Fast det handlade inte om det, utan om att det är offrets fel och det är något man ska förvänta sig utav när man vill dumpa någon (som det är sagt här, jag har 0 koll på hur deras förhållande såg ut).
Det är det ständiga i den här sortens trådar.. att en del upprepar detta som en mantra att man aldrig aldrig aldrig FÅR mörda någon/misshandla någon/stjäla av någon etc. Och att offret i sig inte har något eget ansvar.. snarare är det "samhället" som borde ha gjort si eller så (som nu i detta fall där de anhöriga gnäller över polisens bristande insatser).
Men VERKLIGHETEN ser ut på det sättet att ifall man VÄLJER att sätta sina påsar ihop med kriminella då kommer det som brev på posten att det slutar illa. Om inte i ett mord så i alla fall med mycket tråkigheter.
Kriminella sällan accepterar att deras respektive lämnar dem. Det hör inte ihop med deras machostil. De kan ju inte gråta sig till sömns inför sina machokompisar och deras sätt att tänka är redan så förvriden att hämnd finns där i daglig dags för även mindre saker än att någon tackar nej till deras inviter.
Du kan använda vilket ord du vill fel eller ansvar eller vad som helst. Faktum kvarstår dvs. ATT offret borde ha vetat bättre. Och offrets egna anhöriga borde ha vetat bättre. Och även GM:s anhöriga borde ha vetat bättre. För två knarkare kan inte bota varandra och två knarkares liv tillsammans bådar inget gott.
Men är man själv missbrukare så är ens hjärna så kontaminerad att man inte kan tänka klart. Troligtvis kunde ingen av det här gänget tänka klart.
P.S. bara för att förtydliga: Ja, jag anser att offret kunde förvänta sig otrevligheten när hon försökte lämna sin kriminella knarkande man som hon dessutom var "rädd för" - enligt kompisarna. Vid det läget är det extremt oförsiktigt och DUMT att inleda en ny relation framför näsan på honom och deklarera att "det är slut". Observera att offret dessutom till råga på allt hade förlovat sig med mannen så sent som i mars. Varför i helvete detta? Hon var ju rädd för honom.. ville lämna.. ?