2015-07-09, 10:27
Medlem
Hej!

Jag måste köpa en ny bil med minst 7 säten och jag vill ha gott om plats. Jag har sett lite på Mercedes Vito och Viano (speciellt VIP-versionen av Viano ), men jag kan ingenting om bilar och efter lite googling verkar det som de äldre modellerna av Vito (och Viano?) lätt får rost?
Är bilarna galvaniserade efter en viss årsmodell av Mercedes, och i så fall när?

Jag har också sett på Volkswagen Caravelle och Multivan men jag tilltalas mer av Mercedes men ni får väldig gärna tipsa mig om andra stora bilar
Citera
2015-07-09, 10:57
Medlem
Renault Traffic är oväntat rolig att köra och bränslesnål.
Citera
2015-07-09, 11:00
Medlem
Vet inte hur mycket lastutrymme du behöver, men Renault Grand Espace har jag upplevt som mycket prisvärd och billig i drift. Den är lika lång som den kortare Caravellen och kan lasta 800kg. En fullstor barnvagn får plats även när alla säten är i bruk. Saknar dock skjutdörrar bak
Senast redigerad av stmst 2015-07-09 kl. 11:06.
Citera
2015-07-10, 18:27
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
om du inte bryr dig om utseende: Fiat Multipla (ful som stryk) men det blev årets bästa bil på top gear (2013 eller 2014 tror jag), den har bra utrymme och är bränslesnål
Citera
2015-07-10, 19:06
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbfan
Hej!

Jag måste köpa en ny bil med minst 7 säten och jag vill ha gott om plats. Jag har sett lite på Mercedes Vito och Viano (speciellt VIP-versionen av Viano ), men jag kan ingenting om bilar och efter lite googling verkar det som de äldre modellerna av Vito (och Viano?) lätt får rost?
Är bilarna galvaniserade efter en viss årsmodell av Mercedes, och i så fall när?

Jag har också sett på Volkswagen Caravelle och Multivan men jag tilltalas mer av Mercedes men ni får väldig gärna tipsa mig om andra stora bilar

Viano är helförzinkad från årsmodell 2006.
Caravelle och Multivan är också alltid ett bra köp.
Klarar du dig med mindre utrymmen, så kan en R klass vara ett alternativ, riktigt härlig lyxbil istället för minibuss!
Citera
2015-07-10, 20:22
Medlem
En ganska färsk tråd om (typ) samma ämne:
Vilken är den fetaste sjusitsiga bilen

Det hela kokar ner till om du vill ha en minibuss eller en 'riktig bil'.
Sedan är det fråga om du vill ha mycket bagageutrymme kvar med 7-8 sittplatser, eller om det räcker med sparsmakat utrymme.
Ska man ha både 7-8 sittplatser och ordentligt bagage så är det egentligen bara några få amerikanska modeller som (på riktigt) levererar.

Är det lugnt med litet bagage så har nästan varenda tillverkare en SUV och/eller minibuss i dagsläget.
Citera
2015-07-10, 22:04
Medlem
Såna här trådar är omöjliga utan en ungefärlig budget. Alla bilar du listar finns ju från 50-300k begagnade (kanske inte riktigt, men du fattar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in