2015-07-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Missförstånd kan ske, vet inte om det är värt att starta ett världskrig för att någon tagit ens tvättid. Prata med människan!

Men ja vet ju inte vem som har tagit min tvättid. Hur ska ja då prata med honom? Ja tänker inte stå där å vänta. Ja kastade ut hans kläder och la dom i de smutsigaste hörnet jag kunde se. Sen började jag tvätta. Skrev även en lapp. "Sno inte andras tvättider"
Citera
2015-07-08, 18:02
Medlem
iDunos avatar
Ja om någon tagit den ta ut skiten. Är det bara någon som råkat tvätta in en stund på din tid vänta, tills den är klar. Händer mig hela tiden att jag inte tajma ordentligt och kan tvätta in 10min på någons annan tvättid. Slutar inte bara där har även mage att starta torkskåpet på andras tvättider. men aldrig varit något problem.

har glömt tvätt några gånger men då ligger det i min ikea kasse eller på något bord och så får jag ordna det senare. torka i lägenheten.

Jag har till och med vikt tvätt som varit kvar i torkskåpet / tumlaren men det är inte så populärt fick jag lära mig.. Man skall tydligen röra annan tvätt med sina äckliga fingrar Men jag såg det som en god gärning.

Kasta det inte på golvet. bara elakt på alla sett. finns alltid något bord du kan lägga i en hög på eller någon korg med hjul som inte behövs användas.
Citera
2015-07-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ja om någon tagit den ta ut skiten. Är det bara någon som råkat tvätta in en stund på din tid vänta, tills den är klar. Händer mig hela tiden att jag inte tajma ordentligt och kan tvätta in 10min på någons annan tvättid. Slutar inte bara där har även mage att starta torkskåpet på andras tvättider. men aldrig varit något problem.

har glömt tvätt några gånger men då ligger det i min ikea kasse eller på något bord och så får jag ordna det senare. torka i lägenheten.

Jag har till och med vikt tvätt som varit kvar i torkskåpet / tumlaren men det är inte så populärt fick jag lära mig.. Man skall tydligen röra annan tvätt med sina äckliga fingrar Men jag såg det som en god gärning.

Kasta det inte på golvet. bara elakt på alla sett. finns alltid något bord du kan lägga i en hög på eller någon korg med hjul som inte behövs användas.

Ja är i lägenheten nu. De är elakt av tjuven att ta min tvättid också. Så han fick elakt tillbaka.
Ska resa bort hela veckan och jag åker imorrn. Därför behöver jag min tvättid.
Citera
2015-07-08, 18:04
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Men ja vet ju inte vem som har tagit min tvättid. Hur ska ja då prata med honom? Ja tänker inte stå där å vänta. Ja kastade ut hans kläder och la dom i de smutsigaste hörnet jag kunde se. Sen började jag tvätta. Skrev även en lapp. "Sno inte andras tvättider"

Skriv vem du är på lappen alternativt ditt lgh nummer, om du nu skall skriva en lapp. annars kanske den personen väntar på dig står och kokar. Och är betydligt mer labil än vad du är sen är kriget igång! oh yea!
Citera
2015-07-08, 18:06
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ja är i lägenheten nu. De är elakt av tjuven att ta min tvättid också. Så han fick elakt tillbaka.
Ska resa bort hela veckan och jag åker imorrn. Därför behöver jag min tvättid.

Missförstånd kan ske och inte fan behöver du kasta skiten i ett smutsigt hörn på golvet.
Citera
2015-07-08, 18:06
Medlem
Potentatens avatar
Troligtvis lär inte din tvätt ligga i maskinen när du går ner sen. Uppdatera gärna!
Citera
2015-07-08, 18:07
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Blir fan tokig. Detta är inte första gången. Va gör man? Borde ja riva ut tvätten å slänga den i den där tvättvagnen?

Börja med det. Sen kan du och dina vänner gang stalka grannen tills han lärt sig sin läxa.
Citera
2015-07-08, 18:09
Medlem
Citat:
Missförstånd kan ske och inte fan behöver du kasta skiten i ett smutsigt hörn på golvet.

Innan man tvättar så ska man kolla så att man är säker på att man tvättar på sin egna tid, annars blir folk arga. Jag måste tvätta ikväll, annars har jag inga rena kläder i veckan. Så ja hade inget val. Hans äckliga kläder får ligga å samla damm nu.
Citera
2015-07-08, 18:11
Medlem
Paddington75s avatar
Du borde haft hyfs nog att lägga personens tvätt i en av korgarna.

Säkert bara nån som snurrat till det med datumen.
Citera
2015-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Troligtvis lär inte din tvätt ligga i maskinen när du går ner sen. Uppdatera gärna!

Glömde nämna att jag kan låsa dörren. Personen som tvättade på min tvättid låste aldrig dörren. Så för att förtydliga så ligger hans tvätt utanför tvättrummet, i hallen. Min tvätt är i tvättmaskinerna i tvättrummet. Han kan inte komma in i tvättrummet utan nyckeln, som jag har.
Citera
2015-07-08, 18:16
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Glömde nämna att jag kan låsa dörren. Personen som tvättade på min tvättid låste aldrig dörren. Så för att förtydliga så ligger hans tvätt utanför tvättrummet, i hallen. Min tvätt är i tvättmaskinerna i tvättrummet. Han kan inte komma in i tvättrummet utan nyckeln, som jag har.

Och varför skulle inte han ha någon nyckel ? Alla boenden har väl en egen nyckel till tvättstugan om ni inte har automatiska lås som styrs via bricka som matchar bokningen. I så fall kommer ingen in utom du eller hyresvärd / någon styrelsemedlem.
Citera
2015-07-08, 18:27
Medlem
Citat:
Och varför skulle inte han ha någon nyckel ? Alla boenden har väl en egen nyckel till tvättstugan om ni inte har automatiska lås som styrs via bricka som matchar bokningen. I så fall kommer ingen in utom du eller hyresvärd / någon styrelsemedlem.

Nej. Det är ett skåp som man öppnar med sin lägenhetsnyckel. I det skåpet finns två nycklar till var sitt tvättrum. Den nyckeln har jag, inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in