Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Lämna kvar nyckeln kanske inte är någon big deal ute på landsbygden. Men varför följa med en främmande människa in i en lada? Kanske tyvärr är så att GM ber henne om hjälp med något. Och Lisa som är snäll, hjälpsam och kanske lite naiv fruktar inget.
Men en fråga till. Om uppsåtet var att sexuellt förgripa sig på henne, men inte döda. Varför göra något sånt på en sån plats som han själv har koppling till? Det kan ju göra att han lätt blir utpekad. Vore ju mer logiskt att döda då också för att röja det enda vittnet till brottet. Har något gått "snett" måste det ha skett något jävligt bisarrt som inte ens GM förutsåg. Någon olycka eller något som orsakat hennes död, men det är inte heller särskilt sannolikt.
Här tror jag du är inne på rätt spår. GM vill nog inte riskera att bli upptäckt av t ex en förbipasserande bilist när han tar tag i BO och bär/släpar över henne till ladan? Därför kan GM ha bett BO om hjälp?
Tänkbar konversation:
GM: Hej ursäkta - min kollega for iväg hem och jag skulle behöva lite hjälp? Det tar högst en minut!
BO: Nja ok en minut kan jag väl avvara.
GM: Följ med till ladan tvärs över vägen. Jag måste sätta fast en lång bräda och jag får inte dit den själv. Du behöver bara hålla fast den i ena änden medan jag fäster den med en spik i andra änden.
BO: Ok bara det går fort.
När väl GM och BO är inne i ladan är upptäcktsrisken inte lika stor som ute på gatan. GM slår kanske BO hårt. BO svimmar av. I samband med detta kanske BO tappar en av sina handskar? När hon vaknar till har hon tejp över munnen och är bakbunden. GM våldtar BO.
GM:s begär vinner över risken att bli igenkänd av BO varpå han dödar BO efteråt t ex genom strypning. GM har tillgång till en bil utanför ladan. GM kör in bilen i ladan och lastar in BO:s kropp och far därifrån. I all hast hittar han inte den tappade handsken och har inte heller tid att leta efter den.
Min poäng är att GM på något sätt fått BO att följa med frivilligt in i ladan för att minimera risken för upptäckt av en förbipasserande. BO var kanske hjälpsam och misstänkte ingenting förrän det var för sent...