2015-07-08, 01:10
Medlem
Handsken som nästan blivit en röd tråd genom denna tråd. Det har spekulerats i om den blåst till ladan eller om den tappats där.
Den hittades på måndagen av gästarbetarna. Någon av dom plockade upp den men överräckte den till AJ, för som det stod i intervjun med AJ, de ville inte bli inblandade i något. Aj la tillbaka handsken och tipsade polisen om fyndet.
Varför röra vid den överhuvudtaget om de var rädda för att bli inblandade i något. I så fall inblandade i vad?
Var det ett plötsligt fynd eller anlände handsken på måndag morgon, tillsammans med någon av bröderna. Var detta fingrande ett sätt att skaffa alibi för handsken?
Hade den funnits där på söndagen borde den hittats av LH:s far eller polisen.
2015-07-08, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Handsken som nästan blivit en röd tråd genom denna tråd. Det har spekulerats i om den blåst till ladan eller om den tappats där.
Den hittades på måndagen av gästarbetarna. Någon av dom plockade upp den men överräckte den till AJ, för som det stod i intervjun med AJ, de ville inte bli inblandade i något. Aj la tillbaka handsken och tipsade polisen om fyndet.
Varför röra vid den överhuvudtaget om de var rädda för att bli inblandade i något. I så fall inblandade i vad?
Var det ett plötsligt fynd eller anlände handsken på måndag morgon, tillsammans med någon av bröderna. Var detta fingrande ett sätt att skaffa alibi för handsken?

Jag har en alternativ hypotes kring detta. MGM1 kanske aldrig rörde handsken i ladan på det sätt som AJ sagt i media. AJ kanske har blivit lurad av MGM1 genom att MGM1 påstått att han rörde handsken 5 minuter innan AJ såg och lyfte upp den. MGM1 kanske gjorde en efterkonstruktion och sa till AJ att han också rört vi handsken för 5 minuter sen när AJ inte såg och AJ kanske trodde på detta så det är därför han har sagt det i media trots att han eventuellt inte ens har sett att MGM1 lyfta upp handsken och lade tillbaka den.

MGM1 kanske sa detta till AJ, om AJ sa att han skulle lämna handsken till polisen. MGM1 kanske sa att han lyft upp den för att gardera sig mot att polisen skulle reagera om de fann hans DNA på handsken.

Allt ovan är givetvis ett påstående som det inte finns några belägg för men det kanske inte går att utesluta att det går till så.
2015-07-08, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag har en alternativ hypotes kring detta. MGM1 kanske aldrig rörde handsken i ladan på det sätt som AJ sagt i media. AJ kanske har blivit lurad av MGM1 genom att MGM1 påstått att han rörde handsken 5 minuter innan AJ såg och lyfte upp den. MGM1 kanske gjorde en efterkonstruktion och sa till AJ att han också rört vi handsken för 5 minuter sen när AJ inte såg och AJ kanske trodde på detta så det är därför han har sagt det i media trots att han eventuellt inte ens har sett att MGM1 lyfta upp handsken och lade tillbaka den.

MGM1 kanske sa detta till AJ, om AJ sa att han skulle lämna handsken till polisen. MGM1 kanske sa att han lyft upp den för att gardera sig mot att polisen skulle reagera om de fann hans DNA på handsken.

Allt ovan är givetvis ett påstående som det inte finns några belägg för men det kanske inte går att utesluta att det går till så.

Jag kan köpa detta.
I vart fall tror jag inte att handsken dök upp vid ladan förrän måndag morgon.
2015-07-08, 01:30
Medlem
lolita-xs avatar
Ja jag både läste och skrev fel.. Kunde faktiskt inte förstora bilden..Sorry , tack till er som rättade mitt misstag ☺
2015-07-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lämna kvar nyckeln kanske inte är någon big deal ute på landsbygden. Men varför följa med en främmande människa in i en lada? Kanske tyvärr är så att GM ber henne om hjälp med något. Och Lisa som är snäll, hjälpsam och kanske lite naiv fruktar inget.

Men en fråga till. Om uppsåtet var att sexuellt förgripa sig på henne, men inte döda. Varför göra något sånt på en sån plats som han själv har koppling till? Det kan ju göra att han lätt blir utpekad. Vore ju mer logiskt att döda då också för att röja det enda vittnet till brottet. Har något gått "snett" måste det ha skett något jävligt bisarrt som inte ens GM förutsåg. Någon olycka eller något som orsakat hennes död, men det är inte heller särskilt sannolikt.

Här tror jag du är inne på rätt spår. GM vill nog inte riskera att bli upptäckt av t ex en förbipasserande bilist när han tar tag i BO och bär/släpar över henne till ladan? Därför kan GM ha bett BO om hjälp?

Tänkbar konversation:
GM: Hej ursäkta - min kollega for iväg hem och jag skulle behöva lite hjälp? Det tar högst en minut!
BO: Nja ok en minut kan jag väl avvara.
GM: Följ med till ladan tvärs över vägen. Jag måste sätta fast en lång bräda och jag får inte dit den själv. Du behöver bara hålla fast den i ena änden medan jag fäster den med en spik i andra änden.
BO: Ok bara det går fort.

När väl GM och BO är inne i ladan är upptäcktsrisken inte lika stor som ute på gatan. GM slår kanske BO hårt. BO svimmar av. I samband med detta kanske BO tappar en av sina handskar? När hon vaknar till har hon tejp över munnen och är bakbunden. GM våldtar BO.

GM:s begär vinner över risken att bli igenkänd av BO varpå han dödar BO efteråt t ex genom strypning. GM har tillgång till en bil utanför ladan. GM kör in bilen i ladan och lastar in BO:s kropp och far därifrån. I all hast hittar han inte den tappade handsken och har inte heller tid att leta efter den.

Min poäng är att GM på något sätt fått BO att följa med frivilligt in i ladan för att minimera risken för upptäckt av en förbipasserande. BO var kanske hjälpsam och misstänkte ingenting förrän det var för sent...
2015-07-08, 01:39
Medlem
Citat:
Jag kan köpa detta.
I vart fall tror jag inte att handsken dök upp vid ladan förrän måndag morgon.

Håller med jag tror heller inte handsken var där när ladan kollades första gången.

Tror det var Develi (eller någon annan användare) som skrev nån teori om att:

MGM1 kunde ha stoppat handsken i sin jacka dagen innan (om tex LH tappade den på backen), och sen kanske MGM1 glömde bort att han hade den i fickan. Och att den sedan ramlade ut av misstag när han var i ladan för att jobba/prata med AJ.

Handsken gör en inte klok...ju mer man tänker desto mer snurrig blir man Att Joe Labero skulle ha trollat dit den är iaf troligtvis minst tänkbart av alla hypoteser/teorier som har publicerats i denna tråd
2015-07-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
GW har skrivit 1 krönika om att MGM inte matchar statistiken. Men någon annan insikt i ärendet har han inte utgett sig för att ha. Statistik leder inte till åtal utan det är den bevisning som faktiskt föreligger som gör det.

Rasglajor säger du? Jag har inte nämnt ett ord om ras i tråden. Men du verkar ju vara en liten rasbiolog. Någon frågade om det gick att uppskatta åldern på den gripna kvinnan utifrån en suddig video som postades, och du drar direkt på dig rasglajorna.

Jag är inte lika bevandrad inom rasbiologin att jag ser skillnad på en svensk och en litauer. Det är tur att vi har dig i tråden. Du verkar vara en mycket osympatisk person.

Han har skrivit mer krönikor i ämnet.
Orkar inte länka du får läsa tidningarna själv...
2015-07-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Kan Lisa hört något konstigt vid ladan? Ett par som vänster prasslar som skulle väcka stor uppståndelse om det kom fram? eller en blottare/fluktare kanske en som höll på med tidelag? Ett homosexuellt förhållande som var i smyg? Eller den Litauiska brodern som kanske hade ett förhållande med broderns fru? Kanske hon hade tagit kort med mobilen och det blev bråk för att hon inte ville överlämna sin mobil? Kanske därför handsken åkte av när hon krampaktigt höll i sin mobiltelefon. Kanske hon gick till ladan då hon märkte något underligt där två bilar kanske stod där? Bara några nya spekulationer utav många andra i tråden.

Jaha, här kom det en ny teori, vem skulle ha haft sex
med ett djur i ladan, och vad är du sugen på att placera
för slags djur där i ladan?
2015-07-08, 01:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Tror inte på det är tillfället, här kan du kolla ett inlägg jag postat med exakt info/avskrift från video interview / artiklar av vad AJ sagt om handsken + länk till video:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-08 kl. 01:55.
2015-07-08, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror inte på det är tillfället, här kan du kolla ett inlägg jag postat med exakt info/avskrift från video interview / artiklar av vad AJ sagt om handsken + länk till video:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Har läst det flera gånger. Blir mer övertygad för varje gång att handsken planterades på måndagen.
Det kan tyckas vara ett vågat sätt att skapa ett alibi.
2015-07-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Håller med jag tror heller inte handsken var där när ladan kollades första gången.

Tror det var Develi (eller någon annan användare) som skrev nån teori om att:

MGM1 kunde ha stoppat handsken i sin jacka dagen innan (om tex LH tappade den på backen), och sen kanske MGM1 glömde bort att han hade den i fickan. Och att den sedan ramlade ut av misstag när han var i ladan för att jobba/prata med AJ.

Handsken gör en inte klok...ju mer man tänker desto mer snurrig blir man Att Joe Labero skulle ha trollat dit den är iaf troligtvis minst tänkbart av alla hypoteser/teorier som har publicerats i denna tråd

Har lurat länge på handsken, det är något som inte stämmer. Kan inte sätta fingret på exakt vad det är men det kanske kommer.
Det var ett för uppenbart föremål på en väl synlig plats.
2015-07-08, 02:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Har läst det flera gånger. Blir mer övertygad för varje gång att handsken planterades på måndagen.
Det kan tyckas vara ett vågat sätt att skapa ett alibi.

Jo det är förstås möjligt men då skulle det i teorin kunna vara vem som helst av som var närvarande i ladan, den måndag morgon, som planterat handsken (AJ, LÅ och ena Litauen brodern, vet inte om det fans fler med) och därmed legitimera att deras DNA finns på handsken.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-08 kl. 02:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in