2015-07-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag tror faktiskt inte att det är särskilt många män här inne som försvarar idioterna som blir uthängda i gruppen.

Men det finns nog många som ställer sig mot alla i den här tråden som hatar alla män för att 50 stycken är idioter.

Det är helt oförståeligt att du på något vänster lyckas vrida det till att ett krig förs mot "ALLA MÄN" ingen i den här tråden har uttryckt det, ingen i gruppen snubbarna har uttryckt det. Inte en enda gång. Det är som att du totalt saknar läsförståelse.
Citera
2015-07-08, 00:28
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Vi hatar inte alla män; vi kritiserar bara hela machokulturen.

Är det verkligen så? Här är ett exempel från 15 minuter sen:

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är viktigt att män vaknar till när det gäller sådant som dessa.
Senast redigerad av Lydan 2015-07-08 kl. 00:32.
Citera
2015-07-08, 00:30
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnowYourRoots
Det är helt oförståeligt att du på något vänster lyckas vrida det till att ett krig förs mot "ALLA MÄN" ingen i den här tråden har uttryckt det, ingen i gruppen snubbarna har uttryckt det. Inte en enda gång. Det är som att du totalt saknar läsförståelse.

Oh. Madam, jag tror att det kanske är du som saknar läsförståelse. Här är bara 15 minuter sen:

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är viktigt att män vaknar till när det gäller sådant som dessa.

Kasta sten i glashus?
Citera
2015-07-08, 00:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Är det verkligen så? Här är ett exempel från 15 minuter sen:

Jag håller med den kommentaren helt och hållet. Det är viktigt att som man säga ifrån när andra snubbar slänger sig med den här attityden.
Citera
2015-07-08, 00:34
Medlem
Citat:
Oh. Madam, jag tror att det kanske är du som saknar läsförståelse. Här är bara 15 minuter sen:

Kasta sten i glashus?

Det är fortfarande helt oförståeligt, män anklagas varken för det ena eller det andra i den kommentaren. Det enda du skulle kunna greppa efter är att människan i fråga har en önskan att män rent generellt borde reagera mer på dessa "fåtal" individer som hotar med våldtäkt. Det är inget personligt påhopp på dig och det är inget personligt påhopp på mig. Och det är definitivt inte hat som du ursprungligen ojade dig över. Sansa dig människa.
Citera
2015-07-08, 00:35
Medlem
Såvitt jag vet är har inte ett enda fall av det som laddats upp på "snubbarna" prövats i domstol, så egentligen finns det ingen som är skyldig till något där. Problemet är att sidskaparna anser sig ha rätten att agera både som domstol och bödel, vilket är helt fel. Men såklart har dom sin idiot pöbel på sin sida och finns det någon som sätter sig emot är denna misogynt mansvin, idiot, hycklare, våldtäktsman etc etc. Det finns så mycket hyckleri o dubbelmoral på sidan att det inte är sant.
Citera
2015-07-08, 00:37
Medlem
Citat:
Trots det misstänker jag att både Expressen (med hjälp av researchgruppen) som hänger ut folk på grund av åsikt, samt alla inblandade här, som hängs ut på grund av svineri, kommer undan med det.

Ja, och det är enbart tragiskt.
Citera
2015-07-08, 00:38
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag håller med den kommentaren helt och hållet. Det är viktigt att som man säga ifrån när andra snubbar slänger sig med den här attityden.

Yes. Och feminism är jämställdhet. Girl power!
Citera
2015-07-08, 00:41
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnowYourRoots
Det är fortfarande helt oförståeligt, män anklagas varken för det ena eller det andra i den kommentaren. Det enda du skulle kunna greppa efter är att människan i fråga har en önskan att män rent generellt borde reagera mer på dessa "fåtal" individer som hotar med våldtäkt. Det är inget personligt påhopp på dig och det är inget personligt påhopp på mig. Och det är definitivt inte hat som du ursprungligen ojade dig över. Sansa dig människa.

Jag kan försäkra dig om att jag inte anser att någon hoppar på mig personligt då jag är en rationell varelse som inte påverkar av att någon tycker att en eventuell grupp jag tillhör är det ena eller det andra.

Jag har inte så pass dåligt självförtroende att jag måste ställa grupper mot grupper, och sedan identifiera mig med en av dem, så som feminister har.

Men jag kan erkänna att jag blir lite bestörtad över att vårt samhälle agerar på det sättet. Ett upplyst, sekulärt och moget samhälle som beter sig som tonåringar.
Citera
2015-07-08, 00:42
Medlem
harems avatar
Är i regel emot ex. Zara Larssonhypen, överdrivet genustänk och rödvinvänsterns nazisthets mot SD.

MEN.

Det är helt rätt det denna grupp gör.
Gör du någonting dumt, då ska du kunna stå för det du gör också och inte gråta ifall någon hänger ut dig för det.
Skäms du eller blir arg om någon hänger ut dig, då vet du antagligen med dig att du gjort något korkat.

Jag kan säga att ja, jag drar många vidriga, brutala skämt. Däremot i stängd miljö med vänner som delar humorn, det trappas liksom upp med åren och skämten har blivit brutalare. Däremot så skulle jag aldrig skämta om att "hehe jag ska våldta någon" eller "hon ska fan straffknullas i fittan hehe".

Folk får säga vad de vill i umgängen de vet att ingen direkt skadas i av det som sägs. Däremot så tror jag att det är relativt ohälsosamt att prata på det sättet, även mitt eget sätt. Man tappar liksom moralen lätt efter ett tag.

Det denna grupp gör är arbetet som det svenska rättsystemet inte gör.
Anmälningar av sådana här ting leder aldrig till något, därför får man ta saken i egna händer.

Sen får man ta kommentarerna med en nypa salt. De skrivs i frustrerat tillstånd. De använder ofta begreppet "Män", men båda jag och ni vet att de inte menar alla män, då det hade varit svårt att leva i en värld som denna då.

Jag är man och kan erkänna att jag skäms ibland över hur folk av mitt kön beter sig. Jag kan säga att fler män är svin än kvinnor, däremot så hatar jag inte män överlag, det hade ju varit befängt med tanke på att vi är 3,5 miljarder.
Citera
2015-07-08, 00:45
Medlem
Citat:
Jag kan försäkra dig om att jag inte anser att någon hoppar på mig personligt då jag är en rationell varelse som inte påverkar av att någon tycker att en eventuell grupp jag tillhör är det ena eller det andra.

Jag har inte så pass dåligt självförtroende att jag måste ställa grupper mot grupper, och sedan identifiera mig med en av dem, så som feminister har.

Men jag kan erkänna att jag blir lite bestörtad över att vårt samhälle agerar på det sättet. Ett upplyst, sekulärt och moget samhälle som beter sig som tonåringar.

Ändå uttryckte du nyss att sidan snubbar sysslade med manshat. Sedan länkar du en kommentar som saknar manshat för att backa upp det påståendet och sedan yrkar du på att du har gott självförtroende och tar inte åt dig. "okej!" Spontant känner jag att dina svar bara väcker fler frågor.
Citera
2015-07-08, 00:49
Medlem
Imirons avatar
Hur många gossar är det som beter sig såhär eller värre? Ibland undrar jag om det inte är i alla fall 20% eller fler, som då alltså gör det regelbundet. Drar vi med engångsföreteelser blir ju procentsatsen säkert 50 iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in