Citat:
Ursprungligen postat av
Klasina
Du glömde citera inledningen, om att fallet inte lämnar honom någon ro och att han därför känner att han måste skriva en till krönika i ämnet. Vad fan ska han avsluta med annat än det där? Han jobbar ju inte med fallet. Men en massa grejer runt omkring som han har tillgång till har han däremot väldigt mycket erfarenhet och insyn i. Ni resonerar som om det aldrig hänt att fel person sitter anhållen för ett brott. Att poliser alltid har rätt och så vidare. Det tycker jag är naivt.
Du behöver inte "nia" mig och nej! ..så resonerar inte jag.
Vet inte om man skall likna detta med ett pussel på 10000 bitar och vi har fått tagit del av inte ens en handfull. Så allt blir ju bara gissningar och spekulation om man börjar spåna på teorier om händelseförloppet.
Hur jag resonerar eller mer konstaterar: Man hade tre stycken som häktades som man misstänker är inblandade, när viss del av svaren ifrån den tekniska bevisningen kommit ifrån analys så verkar det vara så att man såg ett samband mellan brottsoffret och ena brodern och att misstankarna där stärktes, medans man ansåg att man kunde släppa de andra fast kanske misstanke om inblandning på något sätt kvarstår.
Kan det vara fel? Ja det kan det men det kommer nog att visa sig när dom får svar på ytterligare analyser.
Sen tror jag inte polisen har slutat att utreda andra spår dom kan ha haft.