Citat:
Finns det inte, i teorin i alla fall, en stor portion oklarheter här?
Om killen nu var en kall blodig mördare som verkligen med uppsåt ville ha i hjäl henne känns det högst chansartat att bara skada henne och sedan förlita sig på att branden skulle göra jobbet.
Han skulle alltså ha använt precis lagom mycket våld för att hon skulle vara i livet men inte skulle kunna fly utan brinna inne. Hur reglerar en påtänd pundare det?
Hur vet vi att dom inte kommit i bråk och båda bara pucklat på varandra sen har hon somnat med en joint i sängen eller nåt?
Att bos syster inte berättar var hennes pundare till bror är, är ju i sak inte konstigt och behöver inte alls ha med branden att göra.
Varken hon eller brorsan kanske inte ens visste att det brunnit då, han kanske bara gått dit för att söka tröst och var rädd om sina piller.
Om killen nu var en kall blodig mördare som verkligen med uppsåt ville ha i hjäl henne känns det högst chansartat att bara skada henne och sedan förlita sig på att branden skulle göra jobbet.
Han skulle alltså ha använt precis lagom mycket våld för att hon skulle vara i livet men inte skulle kunna fly utan brinna inne. Hur reglerar en påtänd pundare det?
Hur vet vi att dom inte kommit i bråk och båda bara pucklat på varandra sen har hon somnat med en joint i sängen eller nåt?
Att bos syster inte berättar var hennes pundare till bror är, är ju i sak inte konstigt och behöver inte alls ha med branden att göra.
Varken hon eller brorsan kanske inte ens visste att det brunnit då, han kanske bara gått dit för att söka tröst och var rädd om sina piller.
Om jag tillåter mig gissa hejvilt, vilket jag gör, så tror jag att MGM helt enkelt har tänt på lägenheten genom att hälla in bensin genom brevinkastet, eller nåt. Antagligen var det uppenbart för brandkåren eller polisen att eldsvådan var anlagd, och kanske hade MGM lämnat oavsiktliga eller avsiktliga spår efter sig. Kanske hade han för avsikt att döda henne, kanske inte. Han kanske trodde att hon var hemma hos sin nya kille.
Om man ligger och sover när det börjar brinna, så är risken stor att man andas in rök/blir utan syre och svimmar innan man hinner vakna. Om man däremot vaknar och hela hallen är övertänd, så är också risken stor att man blir kvar i lägenheten. Man har oftast väldigt ont om tid på sig när det väl har tagit fyr i bostaden.