2015-07-07, 20:02
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Finns det inte, i teorin i alla fall, en stor portion oklarheter här?

Om killen nu var en kall blodig mördare som verkligen med uppsåt ville ha i hjäl henne känns det högst chansartat att bara skada henne och sedan förlita sig på att branden skulle göra jobbet.

Han skulle alltså ha använt precis lagom mycket våld för att hon skulle vara i livet men inte skulle kunna fly utan brinna inne. Hur reglerar en påtänd pundare det?

Hur vet vi att dom inte kommit i bråk och båda bara pucklat på varandra sen har hon somnat med en joint i sängen eller nåt?

Att bos syster inte berättar var hennes pundare till bror är, är ju i sak inte konstigt och behöver inte alls ha med branden att göra.

Varken hon eller brorsan kanske inte ens visste att det brunnit då, han kanske bara gått dit för att söka tröst och var rädd om sina piller.

Om jag tillåter mig gissa hejvilt, vilket jag gör, så tror jag att MGM helt enkelt har tänt på lägenheten genom att hälla in bensin genom brevinkastet, eller nåt. Antagligen var det uppenbart för brandkåren eller polisen att eldsvådan var anlagd, och kanske hade MGM lämnat oavsiktliga eller avsiktliga spår efter sig. Kanske hade han för avsikt att döda henne, kanske inte. Han kanske trodde att hon var hemma hos sin nya kille.

Om man ligger och sover när det börjar brinna, så är risken stor att man andas in rök/blir utan syre och svimmar innan man hinner vakna. Om man däremot vaknar och hela hallen är övertänd, så är också risken stor att man blir kvar i lägenheten. Man har oftast väldigt ont om tid på sig när det väl har tagit fyr i bostaden.
Citera
2015-07-07, 20:22
Medlem
VWazzs avatar
Haha vilken luffig pundare. Gratis rehab mot hans drogförbud i fängelset nu. Hoppas fan han lyckas förgöra sig med mer (insmugglade) droger, denna fina samhällsbyggare!
Citera
2015-07-07, 20:31
Medlem
Halloween2s avatar
GM skrev i natt om någon brud som är så bra blablabla och la ut en bild på henne, är det bruden som är BO?

"Verkar som en bra tjej SNYGG också" skriver en som ser ut att vara en pedofil knarkare... Arvika staden som Gud sket i.
Citera
2015-07-07, 22:05
Medlem
Citat:
Finns det inte, i teorin i alla fall, en stor portion oklarheter här?

Om killen nu var en kall blodig mördare som verkligen med uppsåt ville ha i hjäl henne känns det högst chansartat att bara skada henne och sedan förlita sig på att branden skulle göra jobbet.

Han skulle alltså ha använt precis lagom mycket våld för att hon skulle vara i livet men inte skulle kunna fly utan brinna inne. Hur reglerar en påtänd pundare det?

Hur vet vi att dom inte kommit i bråk och båda bara pucklat på varandra sen har hon somnat med en joint i sängen eller nåt?

Att bos syster inte berättar var hennes pundare till bror är, är ju i sak inte konstigt och behöver inte alls ha med branden att göra.

Varken hon eller brorsan kanske inte ens visste att det brunnit då, han kanske bara gått dit för att söka tröst och var rädd om sina piller.

Jag kan inte svara för hur händelseförloppet ser ut men med den information jag har så har branden troligtvis startat i trappuppgången utanför hennes lägenhet. Brandutvecklingen var otroligt kraftig och huset var alltså övertänt inom loppet utav några minuter, dessutom så hördes en hög knall innan lågorna slog ut i taket vilket kan innebära att något explosivt har antänts. Skulle vi gå på teorin om en joint som brunnit upp i sängen så skulle det aldrig ha antänts inom så kort tid.

https://www.youtube.com/watch?v=DKFGpZbxXME Länkar för övrigt en film från vår lokale reporter och "kändis-original" här i Arvika. Klippet visar alltså huset som brunnit.
Citera
2015-07-07, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag kan inte svara för hur händelseförloppet ser ut men med den information jag har så har branden troligtvis startat i trappuppgången utanför hennes lägenhet. Brandutvecklingen var otroligt kraftig och huset var alltså övertänt inom loppet utav några minuter, dessutom så hördes en hög knall innan lågorna slog ut i taket vilket kan innebära att något explosivt har antänts. Skulle vi gå på teorin om en joint som brunnit upp i sängen så skulle det aldrig ha antänts inom så kort tid.

https://www.youtube.com/watch?v=DKFGpZbxXME Länkar för övrigt en film från vår lokale reporter och "kändis-original" här i Arvika. Klippet visar alltså huset som brunnit.

Fyfan vilken oreda den hårdkokte Alex har ställt till med. han blev butthurt när exet ville gå vidare och lämna drogerna bakom sig, tänkte skrämma upp henne lite med att brandskada dörren.
Citera
2015-07-07, 22:24
Bannlyst
Hoppas hans hårdkokta polare samt syster inser att dem alla har BOs blod på sina händer. Varningsklockorna ringde på GMs FB sida och dem kunde ha räddat henne! Jävla avskräden till människor, hoppas dem dör i överdoser hela högen.
Citera
2015-07-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Ah på så vis. Men borde det inte rubriceras som mordbrand då?
Citera
2015-07-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Hoppas hans hårdkokta polare samt syster inser att dem alla har BOs blod på sina händer. Varningsklockorna ringde på GMs FB sida och dem kunde ha räddat henne! Jävla avskräden till människor, hoppas dem dör i överdoser hela högen.

Kände du flickan?

Om inte, hur vet du att hon inte var ett än jävligare avskräde som kanske svikit, lurat eller bedragit gm på det mest förnedrande och cyniska sättet som fick honom att flippa på det här oförsvarliga sättet?
Citera
2015-07-07, 22:33
Bannlyst
Citat:
Kände du flickan?

Om inte, hur vet du att hon inte var ett än jävligare avskräde som kanske svikit, lurat eller bedragit gm på det mest förnedrande och cyniska sättet som fick honom att flippa på det här oförsvarliga sättet?

Och detta skulle alltså rättfärdiga detta illdåd?
Citera
2015-07-07, 22:37
Avslutad
Citat:

I vissa kretsar klarar man inte av att ta motgångar som oss normala individer, så visst kan det vara någon skitsak som är orsaken.
Citera
2015-07-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ah på så vis. Men borde det inte rubriceras som mordbrand då?

HAHA! Han borde ju börja jobba för Expressens videokanal, dom ska ju alltid envisas med att ha någon sjukt sönderavlad med talfel, hanhärs mumlande klår ju allt...

men OT, jävlar vad det brann, vet någon om hon var brännskadad när hon togs ut?
Citera
2015-07-07, 22:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Citat:

Men att ställa MGM:s polare och syster som ansvariga till illdådet är rättfärdigat?

Du är ju inte frisk det märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in