2015-07-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vertebrae
Noterar att GM's vänlista på facebook är fylld av "Arvikas finest". WT, pundare och labila psykfall galore! Är ju knappast förvånad...

Jag fick ungefär samma uppfattning och är inte det minsta förvånad över att en del av vännerna har gått på "Livets hårda skola".
Citera
2015-07-07, 19:25
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag är bekant med hela den här s.k kretsen runt honom och BO så jag vet väl vad jag pratar om. Absolut så är han visserligen ganska allmänbildad med en otroligt tvistad personlighet. Om du nu påstår att du känner Alex så bör du även veta att han inte ens gick ut skolan så nu sätter vi punkt för detta.

Jag påstår inte att jag känner honom idag, men jag har känt honom. Men du borde låta bli att hänga ut fel folk vilket du har gjort tidigare.

Alex sprang ut med studenterna, men utan slutbetyg och utan studentmössa. Han gick på Taserudsgymnasiet. 89:a, men gick med 90-kullen. Men jag har inte haft någon kontakt med honom på många år, jag är heller inte bekant med hans krets och har ingen aning om hur den såg ut idag, mer än att han har varit ihop med BO.
Citera
2015-07-07, 19:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Jag sörjer inte alls, de naiva tjejerna som söker sig till dyligt slödder får helt enkelt skylla sig själva. Finns gott om normala samt harmlösa killar där ute. Eller är det synd om mig också om jag häller bensin på mig själv och tänder på?

Ont När jag skrev stycket så slog tanken mig att hon kanske tog sitt förnuft till fånga och ville lämna denne loser. Det kan ju vara motivet som är den bakomliggande orsaken till mordet?

Gillar bilden där han kallar sig själv för hårdkokt hårdrockare. Hans ben är ju fan tunnare än mina underarmar. Kommentarerna på bilden med BO är även dem lite tragikomiska, "ta hand om din guldklimp nu" osv.

Du kan inte ha sett så många hårdrockare under din livstid. Många har tunna ben. Det passar utmärkt till deras tajta svarta jeans som de älskar att använda.

Alex anhöriga ångrar nog idag sina kommentarer på Facebook strax innan mordet. :/
Citera
2015-07-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfucked
Jag påstår inte att jag känner honom idag, men jag har känt honom. Men du borde låta bli att hänga ut fel folk vilket du har gjort tidigare.

Alex sprang ut med studenterna, men utan slutbetyg och utan studentmössa. Han gick på Taserudsgymnasiet. 89:a, men gick med 90-kullen. Men jag har inte haft någon kontakt med honom på många år, jag är heller inte bekant med hans krets och har ingen aning om hur den såg ut idag, mer än att han har varit ihop med BO.

Vadå hängt ut fel folk? Är det inte den hårdkokte hårdrockaren Alex som är GM ?
Citera
2015-07-07, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du kan inte ha sett så många hårdrockare under din livstid. Många har tunna ben. Det passar utmärkt till deras tajta svarta jeans som de älskar att använda.

Alex anhöriga ångrar nog idag sina kommentarer på Facebook strax innan mordet. :/

Jo jag vet att hårskokta hårdrockare oftast har smala ben men de där spirorna är fan sjuka även i de hårdkokta kretsarna.
Citera
2015-07-07, 19:36
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Vadå hängt ut fel folk? Är det inte den hårdkokte hårdrockaren Alex som är GM ?

Jodå. Men helt fel namn dök upp i den andra tråden, vilket får mig att tvivla på informationen från hank.
Citera
2015-07-07, 19:38
Bannlyst
Citat:
Jodå. Men helt fel namn dök upp i den andra tråden, vilket får mig att tvivla på informationen från hank.

Tvivlar inte ett dugg på att dessa hårdkokta gossar brukar amfetamin samt annan narkotika. Hank verkar trovärdig, du har ju inte träffat den hårdkokte på fem år.
Citera
2015-07-07, 19:39
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Tvivlar inte ett dugg på att dessa hårdkokta gossar brukar amfetamin samt annan narkotika. Hank verkar trovärdig, du har ju inte träffat den hårdkokte på fem år.

Haha, den informationen är det sista jag inte tror på. Alex är en pundare.
Citera
2015-07-07, 19:40
Bannlyst
Citat:
Haha, den informationen är det sista jag inte tror på. Alex är en pundare.
Ja vad tvivlar du på då? Att han är hårdkokt i skallen?
Citera
2015-07-07, 19:43
Medlem
Citat:

Det var de första namnet jag fick tyvärr, ledsen för detta. Sedan så får du själv tolka hur trovärdig jag är utifrån det jag har postat.
Citera
2015-07-07, 19:51
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Alexander har en hel och en halvsyster förutom nadia. Vet ej var du har fått tiderna från men dom plockade in Nadia först vid 22-tiden. Hon vägrade till en början berätta och alex hade då lämnat hennes lägenhet och gick runt i stan. Dom plockade sen in honom vid 1 på natten ungefär.

Utgick ifrån informationen i artikeln som TS länkade till, samt inlägget på Facebook.

Men om tjejen levde när rökdykarna plockade ut henne så är ju läget lite annorlunda.
På ett sätt glädjande att hon inte mördades innan eldsvådan, å andra sidan vet jag inte vad hon var i för skick när hon bars ut... Fysiska skador? Drog-(medicin)påverkad?

Vet inte heller vad de har för bevisning mot pojkvännen. Behöver det ens ha varit han som tände på?

Edit:

Citat:
För att sammanfatta händelseförloppet då jag själv är från staden och är bekant med inblandade från båda parter samt för att undvika onödiga spekulationer så följer scenariot nedan:

Anna har sedan flera år tillbaka varit tillsammans med Alex. Det har varit upp och ner för bägge två och dem har gjort slut flera gånger. Förhållandet har varit rent ut sagt stormigt och båda har drogproblem. Den här gången ville dock Anna få rätsida på livet och hade sedan några veckor gjort slut med Alex, detta har han bokstavligt talat inte accepterat och när han nu fick reda på att hon träffat en ny så vägrade han att acceptera detta vilket tillslut ledde till hennes död tragiskt nog.

Alex flydde sedan till sin syster Nadja som även hon nu sitter häktad för skyddande utav brottsling. Frågor tas här i tråden eller PM

Ok, jag tror på dig. "Case closed" för min del.
Senast redigerad av utforskaren 2015-07-07 kl. 19:58.
Citera
2015-07-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Är det bara jag som lyckats läsa det här?

Rökdykarna lyckades ta sig in genom fönstret på övervåningen.
– Där inne låg en kvinna i sitt sovrum, i sängen. Rökdykarna fick ut henne och överlämnade henne direkt till ambulanspersonalen. Då levde hon, säger Lars-Erik Karlsson.
Enligt polisen var den 25-åriga kvinnan allvarligt skadad. Hon dog senare på sjukhuset.

Finns det inte, i teorin i alla fall, en stor portion oklarheter här?

Om killen nu var en kall blodig mördare som verkligen med uppsåt ville ha i hjäl henne känns det högst chansartat att bara skada henne och sedan förlita sig på att branden skulle göra jobbet.

Han skulle alltså ha använt precis lagom mycket våld för att hon skulle vara i livet men inte skulle kunna fly utan brinna inne. Hur reglerar en påtänd pundare det?

Hur vet vi att dom inte kommit i bråk och båda bara pucklat på varandra sen har hon somnat med en joint i sängen eller nåt?

Att bos syster inte berättar var hennes pundare till bror är, är ju i sak inte konstigt och behöver inte alls ha med branden att göra.

Varken hon eller brorsan kanske inte ens visste att det brunnit då, han kanske bara gått dit för att söka tröst och var rädd om sina piller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in