2015-07-07, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Det här är intressant. Jag trodde att den verkliga striden inom M skulle ske med "gamla M" i den ena ringhörnan och MUF i den andra. Ledningen inom MUF ville mobilisera kring värden såsom mångkultur, feminism, HBTQ och annan smörja efter valet, om jag inte missminner mig. Den verkliga striden kommer med hänsyn till detta uttalande troligen att ske inom MUF istället.

Jag trodde att MUF skulle vara de sista att göra ett utspel av denna sort.
Citera
2015-07-07, 21:58
Medlem
Blysänket Sidéns försvarstal: http://www.svd.se/muf-det-var-hogre-i-tak-nar-jag-var-aktiv/i/senaste/om/ledare

Hon vill inbilla läsarna att de offentliga inkvisitionerna handlar om något så oskyldigt som "transparens", och att Ivar Arpi inte förstår "moderna medel".
Citat:
Men förklaringen är inte ett åsiktstak. Utan att vi idag kommunicerar på andra sätt. Twitter och Facebook innebär möjlighet för öppna diskussioner (även mellan företrädare och ledarskribenter om man vill framföra sina åsikter direkt) vilket också har många fördelar kring öppenhet, transparens och tillgänglighet.

Dessa moderna medel väljer inte Ivar Arpi, istället tar SvD:s ledarsida åter möjligheten att döma ut MUF:s ledning. Vi är inte bara komiska, spelar dumma, och leder partiet mot en mörk framtid. Vi har också en dålig ton. (Detta tillskillnad från SvD:s ledarsida som har huvudet högt när det gäller seriös borgerlig debatt?) Min fråga till Delmon Haffo var dels något som ligger mig varmt om hjärtat, men också det som diskussionen handlade om, nämligen partiledningens föreslagna förändring från permanenta till temporära uppehållstillstånd. I detta ställde jag den raka frågan om Delmon var för eller emot förändringen. Vilket kändes rätt självklart att kunna fråga för att kunna diskutera förslaget.
Men anledningen till att man tar debatter internt istället för öppet är inte att man har dålig kläm på nya plattformar, utan att man är professionell och vet bättre än att skämma ut partiet till allmän beskådan.

Och anledningen till att man tar debatter öppet istället för internt är att man vill sätta maximal press på personen genom att tvinga den försvara sig offentligt mot många istället för en. Gammal beprövad teknik från alla repressiva, fascistoida rörelser genom historien.

Offentlig förnedring är inte "modernt", ifall sänket Sidén trodde det. Skampålar, schavottering, dumstrutar, tjära+fjädrar och skyltar runt halsen är betydligt äldre än internet.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-07-07 kl. 22:01.
Citera
2015-07-07, 22:07
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Ärlig talat, jag har ingen aning om vilket parti du sympatiserar med. Men det är inte det viktiga för mig, hela 7-klövern är rutten. Som jag brukar kalla dom ett gäng idioter som vänder kappan efter vinden. Dom har inget eget ideal utan gör det som "låter bra" ( främst inom invandringspolitiken ) Jag minns inte om det var centern som ville ha ett icke-våldsförsvar, jävla dagdrömmare ha ha. Med det sjunkande skeppet menar jag att du väljer att rösta för att finansiera fler våldtäkter, brott, islamisering, förtryck av det Svenska folket och slutet för den Svenska välfärden. Det är exakt vad du sa, du vet mycket väl om BRÅs rapporter. Scrollade nyss genom facebook och såg ett inlägg från exponerat. Tror det var Norge eller Danmark som tydligen hade utvisat 821 muslimer, brott statistiken hade minskat med 31%, nu har jag inte ens läst artikeln utan bara rubriken, men saken är den att det förvånar mig inte för fem öre. Krigsdrabbade extremister från U länder är inga hjärnkirurger och det fattar till och med mina barn, sorgligt nog inte det hjärntvättade Svenska folket. Jag trivs i en Svensk välfärd, för det Svenska folket. Då hade skatterna sjunkit också i och med att socialbidragen kostar. Speciellt alla privilegium som bara invandrare har rätt till så som körkort och tandvård gratis, lägenheter you name it!

Well, min poäng var att jag inte röstar på något riksdagsparti och således inte kan hållas ansvarig för de problem du framhåller. Du, däremot, röstar på Sverigedemokraterna som i sin tur driver en politik som tvingas oss människor finansiera just de problem du talar om.
Citera
2015-07-07, 22:08
Medlem
Inbördeskrig är föga troligt. Hela vår politiska elit springer bankjudeelitens ärenden, från idiot till helgon.

Och det är väl mer troligt att TS försöker inbilla alliansröstande ohyra att det trots allt finns undansmusslad nationell självbevarelsedrift, oavsett de miljarder som rullar ner i fickorna på Borgs konjunkturmotor "importerad bostadsbrist".

Ärligt talat skiter moderaterna och MUF i om hela jävla Sverige hamnar i Gulag, bara de tjänar en rejält hacka på vägen. De kanske kan dra guldtänderna ur våra lik, och göra vita plånböcker av våra skinn. Det är nog mer deras ärliga djurtankar.

Man tänker kula i pannan på dem, en form av mental hygien.
Senast redigerad av vadjagvill 2015-07-07 kl. 22:11.
Citera
2015-07-07, 22:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
De har dock, som någon nämnt, varit briljanta valarbetare för sd men någonstans måste ju dårskapet ta slut.

Jasså? Varför då? För min del får de gärna fortsätta och eskalera.
Citera
2015-07-07, 22:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vem fan vill rösta på Moderaterna som sålde sin stjärt till svetsaren och ingick decemberöverenskommelsen ?

Ca 1 av 4 väljare.
Citera
2015-07-07, 22:33
Medlem
Triremers avatar
Följande formulering är ganska komisk:

"Men Moderata Ungdomsförbundet har också som uppgift att rikta kritik när vi anser att partiet hamnar fel."

Från: http://www.svd.se/starkt-integration-kraver-konstruktiva-losningar

Det komiska är att MUF anpassat sig till Reinfeldts politik. Se nu när moderaternas politik ändras och MUF anpassad sig till Reinfeldts politik så blir de paffa av varje avsteg från Reinfeldts politik.

De rövslickare som gjort att för att passa in under Reinfeldt får nu panik när politiken i moderpartiets utvecklas i en annan linje.

Det mest komiska är egentligen att många moderater och MUF:are accepterade de nya moderaterna eftersom att de visste att de var mer populära än de gamla moderaterna. De accepterade ett visst ideologiskt avkall mot att de fick regeringsmakten. Att få igenom lite bit för bit var viktigare än att blint stirra på ideologin och inte få igenom någonting alls.

Med samma logik borde Törnblom och gänget acceptera att de lägger ideologin åt sidan för att vinna röster. Men det gör de inte. Istället ser det till så att de nya moderaterna snart får ett lägre stöd än de gamla moderaterna. Allt för att det på ideologiska grunder drivit migrationen helt åt helvete.
Senast redigerad av Triremer 2015-07-07 kl. 22:45.
Citera
2015-07-07, 22:37
Medlem
AttCzas avatar
Karl XI ville deportera skåningar, eftersom de inte kände sig hemma i Sverige och ville ersätta dem med "riktiga" svenskar. (det var på 1600-talet) I dagsläget är det så att även om etniska svenskar inte tvångsdeporteras bidrar politikernas ansvarslösa invandringspolitik till att alltfler etniska svenskar lämnar landet. Inte få etniska svenskar känner (såsom skåningar på 1600-talet kände) alienation mot Sverige samtidigt som att politikerna ersätter den svenska befolkningen med nysvenskar i form av araber och svartingar. Vad är detta om inte etnisk rensning?
Senast redigerad av AttCza 2015-07-07 kl. 22:40.
Citera
2015-07-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
MUF krigar vidare: http://www.svd.se/muf-ledare-vi-kompromissar-inte-om-oppenheten
Man tycker kanske att diskussionen skulle tagits internt först, men det är ju kul att kolla på ...
Det går faktiskt i värsta fall att kapa banden med ett ungdomsförbund. Det är därför vi har vänsterpartiet. Föregångaren till SSU hette SDUF och bildades 1903. När de radikaliserades ställde S ett ultimatum: Skriv under en lojalitetsförklaring till moderpartiet eller stick. SDUF valde då att sticka och bilda det som idag är V och Ung Vänster.

Som jag ser det finns inget ungdomsförbund som belastar partiet mer än MUF gör. De besvärligaste är SDU, Ung Vänster och MUF, som alla brottas med radikaliseringsproblem, men SD och V hanterar det genom uteslutningar. M gör ingenting. Det kommer att göra det mer och mer besvärande för M framöver.

Invandringsfrågan är brännhet nu när den seglat upp till en av de tre viktigaste enligt väljarna, och opinionen har redan fällt sin dom - 58% tycker invandringen är för stor (endast SD och SDU håller med dem), S+M+FP+KD+KDU håller ungefär med de 34% som tycker den är lagom, medan MP+C+V och MUF+SSU+CUF+LUF+GU+UV är på team 8% som tycker den ska öka.

SD har lagt beslag på c:a 1/3 av de 58% och vill fortsätta erövra resten.

Vad som pågår är att nu när frågan är en av de tre viktigaste och dessutom akut, ligger de 58% och spanar och lyssnar noga efter signaler. De vill ha lugnande besked som stillar oron och frustrationen, dvs de vill höra OK det här funkar inte, vi vidtar akuta kraftåtgärder för att stoppa inflödet, med start imorgon.

Detta vet KD och M och har därför börjat hålla tungan rätt i mun. De har insett att signalpolitik gentemot väljarna är lika viktig som signalpolitik till potentiella invandrare. KDU är pålitliga i det avseendet, de är lojala mot moderpartiets nya linje (vilket är mer än man kan säga om vissa i moderpartiet). Men självmordssekten MUF kunde förstås inte visa lojalitet och respekt, nej, de vrålar ut sitt motstånd på sociala medier och debattsidor så att de väljare som behövde bli lugnade skiter ner sig av skräck för de psykotiska ungmoderaterna och tar expresståget till SD. Det går inte att förklara det för dem eller tala dem till rätta. Inte ens moderpartiets riksdagsledamöter eller äldre kollegor i kommunerna lyckas påverka dem. De är opåverkbara, skyddade av grupptänkets teflonskal. Så den enda utvägen är att köra över dem skoningslöst på kongressen och sedan låta dem ta ställning till om de vill vara kvar eller gå till ett annat ungdomsförbund, eller starta ett nytt, frikopplat från M. Och vägrar de bör man kapa banden.
Citera
2015-07-07, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Well, min poäng var att jag inte röstar på något riksdagsparti och således inte kan hållas ansvarig för de problem du framhåller. Du, däremot, röstar på Sverigedemokraterna som i sin tur driver en politik som tvingas oss människor finansiera just de problem du talar om.

Jag citerar : personligen så kommer jag att förespråka en oreglerad invandring först när välfärdsstaten är ett minne blott.

Vad menar du? Det är det enda partiet som öppet vill stoppa massinvandringen. På vilket sätt finansierar jag dom problemen? Klart det kommer alltid finnas invandrare. Men det handlar om att vara realistisk, vi har till nästa val på oss sen är det kört och det vet du mycket väl. SD är Sveriges sista chans och efter det valet tar vi nästa problem. Du vet vad du ska rösta
Citera
2015-07-07, 22:48
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
MUF krigar vidare: http://www.svd.se/muf-ledare-vi-kompromissar-inte-om-oppenheten
Man tycker kanske att diskussionen skulle tagits internt först, men det är ju kul att kolla på ...
Innan jag läste det här var jag helt övertygad om att användaren LiberalDemokrati var ett troll. Nu inser jag att han bara är en vanlig medlem av MUF. Åh herre Jesus, giv mig styrka.

Jag kan inte vara gladare att jag gick ur moderaterna kort efter deras vinst 2006 då de fick visa färg. Fy fan att jag lurade mig själv att rösta på M 2006. Hade SD enligt mätningarna varit på väg in i riksdagen hade jag röstat SD redan då, men en borglig vinst kändes som en okej kompromiss. Så fel man hade. Nu känner man sig närmast smutsig för att man röstade på den sinnessjuka Reinfeldt med anhang.

Och med tanke på hur återväxten inom MUF ser ut kan man konstatera att något gamla moderaterna finns inte ens på kartan i framtiden. Det som finns är supernya moderaterna (TM), och de är ett 10-15%-parti för de mest egoistiska och sjuka globalisterna.
Citera
2015-07-07, 22:53
Medlem
MUF sprider destruktivitet genom naivitet och tanklöshet. Dom är dagens motsvarighet till sekttänkänket inom 68 vänstern, orealistiska och fredskadade.

Öppna gränser och fri rörlighet skulle aldrig få fotfäste i Estland, Finland, Ukraina,Tibet,Östtimor,Israel eller Singapore länder som vet att dom skulle utplånas på kort tid om man tillät att vem som helst att flytta dit. Därför att erfarenheten visar vilka risker det medför.

Om MUF värnar om fri rörlighet kan det börja hos sina grannar och övertala dessa om att ta bort portkoderna i sina innerstadslägenheter så att man inte stänger ute folk som behöver tak över huvudet
och dessutom ge dom möjlighet att ringa på dörren för att tigga.

Öppna gränser är en vacker fantasi men så är även kommunismen. MUFs framtid är lika ljus som KFMLr var 1968.
Rasmus Törnbloms politiska karriär kommer att vara samma som Frank Baude.
Frågan är bara hur många han tar med sig i fallet.

Sanningen, på 70 talet känns inte så aktuell idag.
http://www.marxistarkiv.se/index.php?option=com_content&task=section&id=71&It emid=175
Senast redigerad av rusellpeters 2015-07-07 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in