2015-07-07, 16:52
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Moderaterna är ett progressivt liberalt parti. Det ni vägrar inse är att 87% av väljarna är för öppenhet. Det här bland dessa moderaterna ska hämta fler röster, och för att vinna dem behövs det ännu mer öppenhet, mer liberalism, mer invandring och öppna gränser. Vi måste visa att vi vill och kan regera och ta ansvar för Sverige och att vi är nyfikna.

Svaret är att din analys är helt åt helvete fel. Bara för att 87% av väljarna inte röstade på SD förra valet, betyder det inte att 87% är för fri invandring. Ingen seriös människa med någon form av hjärna skulle dra den slutsatsen.

Du säger att du är aktiv moderat, men jag tror du ljuger. En aktiv politiker är inte så naivt korkad som du framstår i tråd efter tråd. Och den som på allvar tror att mer invandring i dagsläget är någon form av lösning på problemet kan ju inte klassas som annat än otroligt korkad. Det eller så är du bara ett troll.
Citera
2015-07-07, 17:02
Medlem
Citat:
Moderaterna är ett progressivt liberalt parti. Det ni vägrar inse är att 87% av väljarna är för öppenhet. Det här bland dessa moderaterna ska hämta fler röster, och för att vinna dem behövs det ännu mer öppenhet, mer liberalism, mer invandring och öppna gränser. Vi måste visa att vi vill och kan regera och ta ansvar för Sverige och att vi är nyfikna.

Det tar sig

Silén sular iväg en replik

Citat:
Dessa moderna medel väljer inte Ivar Arpi, istället tar SvD:s ledarsida åter möjligheten att döma ut MUF:s ledning. Vi är inte bara komiska, spelar dumma, och leder partiet mot en mörk framtid. Vi har också en dålig ton. (Detta tillskillnad från SvD:s ledarsida som har huvudet högt när det gäller seriös borgerlig debatt?) Min fråga till Delmon Haffo var dels något som ligger mig varmt om hjärtat, men också det som diskussionen handlade om, nämligen partiledningens föreslagna förändring från permanenta till temporära uppehållstillstånd. I detta ställde jag den raka frågan om Delmon var för eller emot förändringen. Vilket kändes rätt självklart att kunna fråga för att kunna diskutera förslaget.

Moderata Ungdomsförbundet kommer på Moderaternas partistämma ta kampen för öppenhet. Om permanenta uppehållstillstånd samt mer krav kring ersättningar för bättre integration. I detta hoppas jag innerligt att MUF Stockholm är med på tåget. För jag vet att vi är starkare tillsammans.

http://www.svd.se/muf-det-kandes-ratt-sjalvklart-att-kunna-fraga/i/senaste
Citera
2015-07-07, 17:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Jag tycker det är jättetråkigt att någon i MUF har de här åsikterna, men jag känner fortfarande väldigt mycket folk i MUF och jag kan säga att det här rör sig om en extrem minoritetsåsikt. Moderaterna ÄR, har varit och ska vara en garant för öppenhet och fri rörlighet, och MUF har självklart en del i detta och ska verka som ideologiska grindvakter mot oss i moderaterna för att försäkra ännu mer öppenhet och liberalism.

MUF är en stor organisation och självklart tycker inte alla exakt likadant. Men något "inbördeskrig" är det alltså verkligen inte tal om. Det är liksom ingen slump att det är vi moderater som på allvar öppnat upp Sverige för invandring. Nu är det dags att ta nästa steg.

Om KD och FP åker ur riksdagen i nästa val, hur kommer man då agera inom M? Då är det rätt kört med att skapa en framtida Alliansregering. Går man då in för att lydigt ge sitt stöd till alla framtida rödgröna minoritetsregeringars politik, ungefär på samma sätt som VPK alltid gav sitt stöd till S-regeringarna? Eller kommer man att stödja en minoritetsregering bestående av SD för att åtminstone få igenom något av sin politik?
Citera
2015-07-07, 17:50
Medlem
Enbolots avatar
Citat:

Finns det något jag hatar så är det just naiva liberaler som tror på mångkultur och massinvandring. Historien har visat att homogena samhällen alltid är starkare och mer harmoniska än de etniskt blandade. USA är ett skräckexempel om man gitter titta bakom dess tjusiga kulisser. Moderaterna och MUF har alltid varit ett gäng snikna kapitalistvurmare som velat avveckla det svenska välfärdssamhället. Med massinvandring kommer vi av ekonomiska skäl bli tvungna att avveckla välfärdssamhället. Nä låt SD växa och marginalisera M till ett litet skitparti som KD.
Citera
2015-07-07, 17:54
Medlem
Det kokar inom moderata led, och kanske nu även MUF. Man skall ju komma ihåg att D.Ö. var en seger för STEFAN LÖFVEN.

Det som förvånar är att Alliansen var så dumma att de valde att gå med på det förslaget, men någonstans var det viktigare att inte förknippas med SD (Löfven kallade det att Alliansen och SD numera samarbetar efter budgetfallet).

Men priset för att inte förknippas med SD kan bli dyrt för Alliansen. Nu förknippas man istället med S+MP som deras knähund fram till 2018.

Tro fan att det kokar....det måste väl finnas vettiga personer inom moderata led som inser att man i första hand måste stå för sin egen politik, snarare än att i första hand ta avstånd från ett annat partis politik
Citera
2015-07-07, 18:01
Medlem
PKarforloserss avatar
Jag som FD Moderat blir helt berövad när jag läser vad dessa MUFARE skriver, dom har ingenting att göra i moderaterna öht. Tyvärr har partiet blivit övertaget av vänsterliberala krafter som har mage att kalla sig själva "konservativa" haha...

Nej ungdomspartiet MUF har blivit infiltrerat av Grön ungdom eller liknande tror jag. Men varför? Varför är dessa människor medlemmar i MUF? Vet dom själva inte hur en riktig moderat är? Han är precis som en SD:are(I många frågor iaf!)

Dom som leder detta förstörelse uppdrag i MUF som jag vet är Bodil Sidén, hon är en dold Mp:are och enligt källor som jag har hört så vill hon förändra MUF till något Grön ungdom light.

Oliver Rosengren, en riktig idiot som inte har i MUF att göra. Är också en hemlig medlem eller "sympatisör" i Grön ungdom.

Vilka mer finns det? Bra jobbat Muf, ni fick mig att ALDRIG mer rösta på M.
Citera
2015-07-07, 18:09
Medlem
Citat:

Dumheter. Du har tydligen missat de senaste opinionsundersökningarna där SD erhåller över 20 %, vilket innebär att SD i dagsläget enbart befinner sig några få procentenheter från M.

Hur ser den invandringskritiska opinionen ut bland moderaternas kärnväljare? Tja, enligt den senaste attitydsmätningen gällande denna fråga anser drygt 60 % av M:s väljare att invandringen är för stor. Om jag inte missminner mig är endast 11 % av moderaternas väljare av den uppfattningen att invandringen är för liten.

Men du och dina Östermalms-gäss till kollegor i MUF får gärna fortsätta att agitera för vidöppna gränser. SD tar mer än gärna emot minst 60 % av er väljarkår.
Citera
2015-07-07, 18:27
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Det kokar inom moderata led, och kanske nu även MUF. Man skall ju komma ihåg att D.Ö. var en seger för STEFAN LÖFVEN.

Det som förvånar är att Alliansen var så dumma att de valde att gå med på det förslaget, men någonstans var det viktigare att inte förknippas med SD (Löfven kallade det att Alliansen och SD numera samarbetar efter budgetfallet).

Men priset för att inte förknippas med SD kan bli dyrt för Alliansen. Nu förknippas man istället med S+MP som deras knähund fram till 2018.

Tro fan att det kokar....det måste väl finnas vettiga personer inom moderata led som inser att man i första hand måste stå för sin egen politik, snarare än att i första hand ta avstånd från ett annat partis politik
ja, man kan knappast tala om annat än att alliansen blivit lurad 8gäller dock ej batra). Det finns 2 jätte stora om för att alliansen skulle vinna något på dey här 1. alliansen skall bli största konstellationen. 2. Löfven skall stå för sitt löfte att släppa fram alliansen och inte hävda att nu är det nya spelregler och ändra sig.
Men batra är inte lurad. Hon vet att hon inte klarar av att vara statsminister. Hon är nöjd med att samla pensionpoäng. Hon vet att hon åker ut den dagen hon öppnar munnen.
Citera
2015-07-07, 19:15
Medlem
mikaelss avatar
MUF krigar vidare: http://www.svd.se/muf-ledare-vi-kompromissar-inte-om-oppenheten
Man tycker kanske att diskussionen skulle tagits internt först, men det är ju kul att kolla på ...
Citera
2015-07-07, 19:18
Medlem
PKarforloserss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
MUF krigar vidare: http://www.svd.se/muf-ledare-vi-kompromissar-inte-om-oppenheten
Man tycker kanske att diskussionen skulle tagits internt först, men det är ju kul att kolla på ...

Herregud haha, har någon betalat dom för att sänka Moderaterna? SD kanske?

Jävla genier isåfall.
Citera
2015-07-07, 20:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
"I dag är det istället migration och integration som toppar agendan, och var och varannan svensk är missnöjd med den förda migrations- och integrationspolitiken, utan att egentligen veta varför eller med vad man är missnöjd."
Bra, fortsätt idiotförklara potentiella väljare så växer ni säkert!
"Låt oss därför aldrig blunda för att vi lever i en tid då miljontals människor flyr sina hem hals över huvud. I hopp om att finna någonstans att få leva i fred och frihet. I hopp om möjligheten att förverkliga livsmål och sträva efter lycka. I hopp om att undkomma krig och förtryck. I hopp om en bättre framtid för sina barn."
Det är säkert bäst att bara hjälpa en bråkdel av dessa genom asyl i Sverige istället för hjälp på plats till mångdubbelt fler. Idioter till väljare förstår ju inte sånt här.
"Genom smarta reformer kan en fungerande integration kombineras med öppna gränser."
Genom smarta reformer kan man även få fred på jorden! Rösta bara på M!

Allvarligt talat, detta hade ju varit löjeväckande om det kom från MP:s ungdomsförbund. Har hela MUF gått ner sig i Maranataträsket?
Citera
2015-07-07, 21:17
Medlem
S.Kandals avatar
Det var sannerligen på tiden att MUF:s ledning fick lite mothugg. Häpnade första gången jag hörde ungtupparna uttala sig i media, det var rent surrealistiskt.

De har dock, som någon nämnt, varit briljanta valarbetare för sd men någonstans måste ju dårskapet ta slut.

Vet inte riktigt vad kidsen i MUF vill men jag antar att de inte vet bättre och de ärligt tror att deras linje är den rätta och det gynnar deras fortsatta karriärer. De lär så småningom vakna upp ur den Rainfeltska hypnosen och bli vuxna de också, just nu är de enligt mig patetiska barnrumpor som givetvis inte går att ta på det minsta allvar.

Vi behöver flera Skyttedalare bland ungdomsförbunden!
Senast redigerad av S.Kandal 2015-07-07 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in