2015-07-07, 20:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jag har stor respekt och har följt hela dramat sen det började sen är det är bara en normal fråga. Så hon fysiskt låg i kistan? Då har obduktionen varit klar för länge sen med orsak osv.
Det har gång på gång upprepats i denna tråd att provsvar osv kan dröja. Själva undersökningen av kroppen tar kortare tid. Alltså låg hon med största sannolikhet i kistan.
2015-07-07, 20:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Allt jag hittar är att polisen identifierade BO.

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/

Det finns ett antal artiklar där det framgår att föräldrarna identifierade BO.
2015-07-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Har tydligen hänt lite konstigheter på Högebo gård i dag, som jag inte tänker utveckla nu.
Kanske något i nyheterna i morgon.

konstigheter? Kan du utveckla det någorlunda?
Kan ju vara allt ifrån någon som stulit en moped, till någon som blottat sig? ...
2015-07-07, 20:17
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2769954-mordutredningen-tar-ingen-paus
2015-07-07, 20:17
Medlem
SmartSkalles avatar
Alla amatörer som svamlar om att hon var styckad kan gå och lägga sig.
Mördaren hann ju knappt ens åka iväg med liket till den tillfälliga dumpplatsen där hon hittades innan området översvämmades av poliser.
2015-07-07, 20:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns ett antal artiklar där det framgår att föräldrarna identifierade BO.
Men först sade Ulla Brehm att föräldrarna hade underrättats om att Lisa var identifierad.
2015-07-07, 20:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag kanske inte hade fel iaf?
Edit:Whatever.

Nej, kanske får ni styckmordsteoretiker rätt till slut. Det vet vi inte med säkerhet ännu då alla bara gissar baserat på väldigt lite information (med all rätta för utredningens skull). Men säg så här: Om hundra orangutanger får gissa på valfri låda med en framtida FUP i så kan vissa gissa rätt då och då. Det innebär inte att något nobelpris ska delas ut till den som gissat rätt. Så om du har rätt eller fel är inte relevant.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2769954-mordutredningen-tar-ingen-paus
Var det något särskilt i den artikeln som du ville uppmärksamma?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Alla amatörer som svamlar om att hon var styckad kan gå och lägga sig.
Mördaren hann ju knappt ens åka iväg med liket till den tillfälliga dumpplatsen där hon hittades innan området översvämmades av poliser.
Jaså, hur lång tid tog det då, innan platsen översvämmades med poliser?
2015-07-07, 20:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
I den medeltida helgedomen.

Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu har vi varit och bevittnat en väldigt fin begravningsgudstjänst dottern och jag . Och hon fick placera sin lilla egentillverkade krans på plats . Mysig och fin kyrka och ett väldigt gripande och fint tal av prästen och vacker musik spelades från LH:s egen lista på Spotify . Ganska mycket folk utanför kyrkan som också ville ta ett sista farväl . Fint av familjen att också tänka på andra som förutom familjen och de närmaste som ville närvara . Man blir också förbannad på att folk sitter här och kallar begravningen för cirkus , jippo och annat skit . Har familjen bestämt att andra ska få delta så angår det väl bara dom och inte någon som sitter här och skriver massa skit . Det är inte bara rustningar i spökslott som har huvudet under armen tydligen .... Dålig stil är bara förnamnet .

Tack för det du som var där, gjort ett inlägg om begravningen. Har följt litet av denna via liven som Skaraborgs Läns Tidning hade.

Kyrkogården andades frid och ro med de flera hundra år gamla träden. Fjärran från de vidriga händelserna som utspelade sig på Blomberg.

Kanske kom Lisa även att döpas och konfirmeras i denna gamla medeltida helgedom?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-07 kl. 20:29.
2015-07-07, 20:24
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, kanske får ni styckmordsteoretiker rätt till slut. Det vet vi inte med säkerhet ännu då alla bara gissar baserat på väldigt lite information (med all rätta för utredningens skull). Men säg så här: Om hundra orangutanger får gissa på valfri låda med en framtida FUP i så kan vissa gissa rätt då och då. Det innebär inte att något nobelpris ska delas ut till den som gissat rätt. Så om du har rätt eller fel är inte relevant.
Nej jag syftade på vem som identifierade kroppen. Jag påstod att föräldrarna inte hade identifierat den , men det verkar vara fel.
2015-07-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Var det något särskilt i den artikeln som du ville uppmärksamma?

Oj, sorry, trodde min kommentar kom med! Tänkte på det med brottsrubriceringen, vet att många i tråden har diskuterat dråp och annat:

"Wennerholm avfärdar också spekulationer om eventuellt alternativa gärningsrubriceringar, typ dråp eller vållande till annans död.

- Ja, det här är ett mord. I nuläget har vi ingenting som tyder på någonting annat."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in