Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 19:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du skriver "Nja...det betvivlar jag. Det som angavs var att polisen identifierade henne". Nej, polisen sade att föräldrarna identifierade henne.
Men vi ska inte tolka det som du skrivit det alltså? Ok.
Jag hade fel.
2015-07-07, 19:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Betvivla vidare, eller googla "lisa holm identifierad". Första sökträffen:
Allt jag hittar är att polisen identifierade BO.

Citat:
– Kroppen är identifierad och det är Lisa Holm. Föräldrarna är underrättade, säger polisens presstalesperson Ulla Brehm.

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-07-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Att Lisa tystnades i omedelbar närhet till platsen vid försvinnandet ser jag som självklart.
Mord/dråp-platsen är således den närmsta ladan.

Där också avspärrningarna varat allra längst och där det enligt uppgift fortfarande är avspärrat.

Avspärrningarna vid Martorp hävdes relativt snabbt. Alldeles för snabbt för att vara brottsplatsen.

Kroppen låg förmodligen på ett sätt som gjorde det självklart redan från början att hon placerats där i efterhand.

Jag tror heller ingen tar en person mitt på blanka förkvällen bland folk och landsväg för att åka iväg bara några kilometer för att sedan ta ut personen ur bilen och knata iväg med henne... Utan att nån skulle höra något eller se något.
Har vi då också en ensam MGM så är detta scenario helt uteslutet.

Allt gick mycket snabbt, inom loppet av en timme och Lisa dumpades på Margård för att sedan tas till annan plats.
Vad MGM inte förstod var det omedelbara pådraget. Så fort folk kom dit på kvällen var det sedan folk i området 24/7 och en omöjlighet att röra kroppen mera. Det bästa var att låta den ligga kvar och låtsas som ingenting.

Hon är med 99% säkerhet i ganska gott skick då jag tror detta gick väldigt snabbt och att det var en sexuell handling som urartade.
Hade hon våldtagits eller styckats (det senare ytterst ovanligt) så hade MGM redan suttit på livstid då DNA funnits överallt på BO.
Då hade ju inte kroppen hittats på ett enda ställe heller och avspärrningarna hade garanterat varit kvar där fortfarande.
Kroppen är med all sannolikhet hel och ren.

Intressant teori..
Hur skulle du förklara de andra avspärrningarna?
2015-07-07, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tvivlar på att ett foto på någon kroppsdel hade betraktats som en säker identifiering. Av alla tidigare fall jag sett när försvunna personer återfunnits döda så går aldrig polisen ut och säger att det finns en säker identifiering förrän det verkligen gör det. De varianter av säkra identifieringar jag känner till är:

- (Nära) anhöriga identifierar kroppen (ej via foto eller liknande)
- Tandkort
- DNA

Det är klokast att inte utesluta något i det här läget, men själv tror jag inte att någon styckning ägt rum på basis av det vi känner till i tråden.

Det låter makabert men om de hittat tex huvudet så kanske foto-identifiering trots allt skulle vara möjligt & det som har skett här om nu hon nu har blivit styckad. Tandkort & DNA kanske också fanns med i bilden. Alt har någon familjemedlem faktiskt sett huvudet live.
2015-07-07, 19:59
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vad jag är ute efter nu är att det faktum att föräldrarna identifierade henne inte säger nåt om huruvida hon är styckad eller ej. Ett foto av ansiktet kan räcka, t ex.

Att du orkar!
Varför inte läsa tråden längre bak eller varför inte tagga ner dig lite och vänta på den slutliga förundersökningen som kommer inom sinom tid.
2015-07-07, 19:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Min första sökträff blev http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab och därifrån klippte jag in citatet i mitt tidigare inlägg.
2015-07-07, 20:00
Medlem
djembelelles avatar
Citat:

Jag kanske inte hade fel iaf?
Edit:Whatever.
2015-07-07, 20:00
Medlem
Undrar om det finns några ouppklarade flickmord någon annanstans där MGM varit i närheten....t.ex. i Litauen...Var har dom jobbat innan?....men hur dum är man inte om man i litauernas situation går och överfaller en tjej som arbetar i caféet i närheten, att bli misstänkt för det är väl i stort sett självklart då. Verkar oerhört korkat!
2015-07-07, 20:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Leta på förra sidan: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-07, 20:04
Medlem
Bönans avatar
Ursäkta frågan men var hennes kropp på begravningen eller vart hon kremerad? Eller är kroppen kvar i frysen? Varför har inte döds orsaken kommit fram i media?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Leta på förra sidan: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Vilken tidningsuppgift ska vi tro på?
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Min första sökträff blev http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab och därifrån klippte jag in citatet i mitt tidigare inlägg.
Har inte läst AB på över tio år och kommer nog aldrig att göra det heller. Har du nån annan källa? En annan postare kom in i tråden och påstod att BOs föräldrar ej hade fått se kvarlevorna. Därför så är jag lite tveksam till att så har skett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in