Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Borde ändra om namnet till "Ortens grabbar" för så vitt jag har sett är majoriteten icke svenskar som skriver riktigt illa. Såklart finns det svenska killar men har alltid tyckt att de antingen skriver väldigt klantigt eller med glimten i ögat.
I vissa av dessa bilder skriver killarna att de har blivit "hårda" av någons bilder. Då kanske man istället borde undra vilka slags bilder man faktiskt lägger ut som får främmande pojkar att skriva till en på det sättet. Lite eget ansvar får man ha istället för att skylla på reaktioner på andra när man själv gav upphov till det. Vissa inlägg är inte ens värt en uthängning; en inlägg som ifrågasätter varför tjejer är "nakna" direkt när de ska träna? Vettigt! Har själv sett för mycket tjejer i små tajta shorts med enbart bh. Det tål att ifrågasättas. Att exempelvis gå runt med urringning är inte ett sätt att kyla ner sig.
Jag tycker gruppen är fasiken vettig för att visa vissa grabbars syn och jargong. Men när feminister ska börja vinkla det för att även kritisera de som har vettig kritik mot kvinnor och deras klädsel; då går det till överdrift.
Det finns både svenskar och invandrare som beter sig som neandertalare och jag såg inte någon direkt skillnad i apbeteendet. Feministerna bara sitter och äggar upp varandra, tror det är nån slags lesbisk jargong att trycka ner neandertalare så gott det går. Dom är verklighetsfrånvända, har alltid varit. Hade jag varit FI brud och reggat mig på tinder hade jag inte slagit mig för pannan och blivit mäkta förvånad om nån kåt 19åring skrev något olämpligt. Dom vet vad dom ger sig in på men ser det som ett tillfälle att få hänga ut neandertalare i en gemensam liten facebookcommunity där dom sen kan sitta och tävla vem som kan vara värst i kommentarerna.