2015-07-06, 23:58
Medlem
Cykablyet323s avatar
Sjuka feminister som hetsar varandra genom att skapa fejkprofiler och föra en dialog med sig själva för att sedan lägga upp i en grupp om hur förtryckt och kränkt man känner sig. Gulligt.
Citera
2015-07-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyet323
Sjuka feminister som hetsar varandra genom att skapa fejkprofiler och föra en dialog med sig själva för att sedan lägga upp i en grupp om hur förtryckt och kränkt man känner sig. Gulligt.

Det är antagligen detsamma här i tråden. Det är de som har fejkprofilerna på sidan Snubbarna som skriver här också och gnäller över sin egen sida. Rätt så sött!
Citera
2015-07-07, 00:05
Medlem
reptilekings avatar
Wow... är inte resten av världen överens om att de som skickade det där till att börja med förtjänar att det hängs ut?
Citera
2015-07-07, 00:15
Medlem
Permafrostens avatar
Det är svårt att verifiera äktheten i de olika konversationerna. Man bör inte förhålla sig helt okritisk till inläggen som görs. Det är dock knappast någon nyhet att det finns ett - tyvärr - inte så litet antal män som uttrycker sig som grobianer. Jag är måhända tveksam till idén, men känner ingen som helst sympati med de obildade underklassmiffon som blir uthängda. Just den delen av manligheten är mindre smickrande och bör motarbetas på alla fronter. Om detta fungerar i uppfostrande syfte för de uthängda slöddret så har jag inga synpunkter i övrigt.
Citera
2015-07-07, 00:16
Medlem
Polkakolas avatar
Såg lite av screenshotsen från sidan och ja, många killar med ett iq som inte kan vara högre än 50 men dom inbitna pippi långstrump-liknande FI flickebarnen som sitter och hetskommenterar varenda bild är fan minst lika korkade
Citera
2015-07-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkakola
Såg lite av screenshotsen från sidan och ja, många killar med ett iq som inte kan vara högre än 50 men dom inbitna pippi långstrump-liknande FI flickebarnen som sitter och hetskommenterar varenda bild är fan minst lika korkade

Ja och ju mer de läser av varandra desto mer uppskruvade blir dem. Fast det är ändå skillnad på att skriva att någon är äcklig och idiot eller att skriva att man ska skära kuken i strimlor på dem så sakta att de förblöder först om tre dagar.
Citera
2015-07-07, 00:20
Medlem
Lelianas avatar
Borde ändra om namnet till "Ortens grabbar" för så vitt jag har sett är majoriteten icke svenskar som skriver riktigt illa. Såklart finns det svenska killar men har alltid tyckt att de antingen skriver väldigt klantigt eller med glimten i ögat.

I vissa av dessa bilder skriver killarna att de har blivit "hårda" av någons bilder. Då kanske man istället borde undra vilka slags bilder man faktiskt lägger ut som får främmande pojkar att skriva till en på det sättet. Lite eget ansvar får man ha istället för att skylla på reaktioner på andra när man själv gav upphov till det. Vissa inlägg är inte ens värt en uthängning; en inlägg som ifrågasätter varför tjejer är "nakna" direkt när de ska träna? Vettigt! Har själv sett för mycket tjejer i små tajta shorts med enbart bh. Det tål att ifrågasättas. Att exempelvis gå runt med urringning är inte ett sätt att kyla ner sig.

Jag tycker gruppen är fasiken vettig för att visa vissa grabbars syn och jargong. Men när feminister ska börja vinkla det för att även kritisera de som har vettig kritik mot kvinnor och deras klädsel; då går det till överdrift.
Citera
2015-07-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Borde ändra om namnet till "Ortens grabbar" för så vitt jag har sett är majoriteten icke svenskar som skriver riktigt illa. Såklart finns det svenska killar men har alltid tyckt att de antingen skriver väldigt klantigt eller med glimten i ögat.

I vissa av dessa bilder skriver killarna att de har blivit "hårda" av någons bilder. Då kanske man istället borde undra vilka slags bilder man faktiskt lägger ut som får främmande pojkar att skriva till en på det sättet. Lite eget ansvar får man ha istället för att skylla på reaktioner på andra när man själv gav upphov till det. Vissa inlägg är inte ens värt en uthängning; en inlägg som ifrågasätter varför tjejer är "nakna" direkt när de ska träna? Vettigt! Har själv sett för mycket tjejer i små tajta shorts med enbart bh. Det tål att ifrågasättas. Att exempelvis gå runt med urringning är inte ett sätt att kyla ner sig.

Jag tycker gruppen är fasiken vettig för att visa vissa grabbars syn och jargong. Men när feminister ska börja vinkla det för att även kritisera de som har vettig kritik mot kvinnor och deras klädsel; då går det till överdrift.

Vad man gillar att det motsatta könet har för kläder kan man ju alltid diskutera. Men det ligger något religiöst över detta dock. Att anse att burka är vettig klädsel är väldigt religiöst.
Citera
2015-07-07, 00:27
Medlem
Facebacks avatar
På det gamla Flashback hade vi svarat denna gruppen med en trålltråd där vi skapar falska användare börjar skicka inviter osv till tjejerna gör klagande inlägg.

Blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaka, synd det förbjöds.
Citera
2015-07-07, 00:31
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana

Det finns både svenskar och invandrare som beter sig som neandertalare och jag såg inte någon direkt skillnad i apbeteendet. Feministerna bara sitter och äggar upp varandra, tror det är nån slags lesbisk jargong att trycka ner neandertalare så gott det går. Dom är verklighetsfrånvända, har alltid varit. Hade jag varit FI brud och reggat mig på tinder hade jag inte slagit mig för pannan och blivit mäkta förvånad om nån kåt 19åring skrev något olämpligt. Dom vet vad dom ger sig in på men ser det som ett tillfälle att få hänga ut neandertalare i en gemensam liten facebookcommunity där dom sen kan sitta och tävla vem som kan vara värst i kommentarerna.
Citera
2015-07-07, 00:36
Medlem
MoLoKs avatar
Mest invandrare på screenshotsen...

Citera
2015-07-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Det handlar ju inte om allvaret, herregud är ni pojkar så dumma? Det handlar ju om sättet man ser på kvinnor. Du får nog läsa lite mer i kommentarerna under bilderna på sidan. Jag tänker inte starta en diskussion om det här. Tycker sidan är grym, som i sjukt jävla bra. Over and out!

kan du åtminstånde förklara seth rogen delen av det hela? var någonstans kom en pårökt clueless nice guy in i bilden? vad har det överhuvudtaget o göra med vad män skrivit på nätdejting? är förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in