2015-07-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Gör det säkert, men de är nog anonyma. Att komma ut som flashbackare är nog inget en broiler gör om de vill ha en vattentät karriär. För riskabelt. Jag tror att majoriteten av dem är livrädda för all sorts social media, med tanke på att ett enda felsteg kan jaga en i årtionden. Partipiskan slår till fort om någon är ute och representerar med egna åsikter...
Apropå detta kan jag rekomendera: http://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/riksdagspartierna-har-tagit-timeout/

Läsvärt.

Citat:
Vi har alltså ett politiskt system där demokratin körs baklänges. Tjänsteman och politiker bestämmer politiken och sedan har de ett system för att "förankra den" bland gräsrötterna. Eller närmare bestämt tala om för oss vad vi ska tycka. Att påverka politiken har blivit väldigt svårt, också för partimedlemmar. Det bästa sätter för att bilda opinion är via medier eller sociala medier numera.
Citera
2015-07-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis

Gör det säkert, men de är nog anonyma. Att komma ut som flashbackare är nog inget en broiler gör om de vill ha en vattentät karriär. För riskabelt. Jag tror att majoriteten av dem är livrädda för all sorts social media, med tanke på att ett enda felsteg kan jaga en i årtionden. Partipiskan slår till fort om någon är ute och representerar med egna åsikter...

Så länge man inte postat något man skäms för, tror jag inte själva Flashback-närvaron är diskvalificerande. Det finns någon liberal lättviktare RobinNielsen som postar under eget namn, liksom FP:s Adam Cwejman.

Jag tror snarare att det kommer att ligga en sorts street cred i att försöka hävda sig på Flashback framöver. Vem skulle klandra Rasmus o Linus om de vågade sig på att försvara sina ideal här i lejonkulan?

Och i vilket fall som helst så skadar det ju inte att posta under ett nytt alias, eller åtminstone följa med intresse.

Den här tråden har potential att bli viktig. Om inte för Sverige, så för M.
Citera
2015-07-06, 21:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sw33tJesus
Riktigt så är det inte, men de skattepengar vi tar in kan ju fan ta och användas till lite jävla rättssäkerhet, så inte al-shabbab och IS kan härja fritt lite var de än behagar. Vet en del länder som snackar om att man inte får bidrag för än man jobbat om man inte är född i landet, en ganska rimlig linje kan jag tycka.
Om de generösa bidragen sänktes rejält (och vi krävde lagefterlevnad) så skulle övriga invandringsproblem också minska snabbare än man hinner säga 'tiggare', de skulle drypa av som en avlöning, och alla de som simmar över Medelhavet på väg hit skulle välja andra länder, så problemet är ju lösbart, om man vill.
Sen får vi ju hantera de som kommit hit när vi fortfarande lovade guld och gröna skogar, men det är väl det vi har polis och militär till?
Citera
2015-07-06, 22:10
Medlem
Baertlings avatar
Verkligen på tiden att någon sätter ned foten vad gäller nya MUF. Det förbundet håller ju helt på att gå över styr. Ligger förmodligen närmare de flesta andra partier än moderpartiet.
Citera
2015-07-06, 22:47
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Sen delar jag bilden av att ett öppet land är bättre än ett stängt.
Vilken seriös part förespråkar ett permanent stängt Sverige? Debatten gäller dagens vidöppna dubbeldörrar eller i st en mindre dörr t.ex stor som våra grannars.
Sedan har det i o f sig föreslagits ett temporärt moratorium tills vi kommit i kapp o "betat av lagret" av befintliga invandrare som väntat i åratal på 'eget tak' o eget jobb.
Jag tror Bertil Torekull hade det uppe.
Senast redigerad av Sveamusseland 2015-07-06 kl. 22:50.
Citera
2015-07-06, 22:53
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Som en hyfsat insatt person i MUF så får jag ändå säga att det börja tryta i leden kring "supernya" muf. Att driva värdelös plakatpolitik på AB debatt om att staten skall betala ut skadestånd till homosexuella och att man skall #backazara irriterar distriktsordförande kåren. Däremot anser jag uppslutningen kring öppna gränser vara relativt förankrad.

Ledningen vill driva plakatpolitik för att få kulturredaktörers gillande, problemet är att det är jävligt få kulturredaktörer och de röstar sannolikt inte på (M).

Muf borde försöka driva på partiet för rimliga skattsänkningar, avregleringar och utförsäljning av statliga bolag. Inte massa jävla "rent samvete" skit. Sen delar jag bilden av att ett öppet land är bättre än ett stängt.

När mufare propsar på för öppenhet är det nog få som på allvar tycker fri invandring är realistiskt i dagsläget, välfärdsstaten måste avskaffas först. Vilket många också tycker.

Vi blir väl gamla och konservativa vi med.

Med ett ungdomsförflutet inom samma MUF-krets som A. Borg kan jag konstatera att en del av oss blev det... Andra blev något annat.

Som en passus kan nämnas att inbördeskrig inom MUF inte är något nytt:
Reinfeldt vs.Kristersson...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_i_Lycksele

(Intressant nog beskrivs ovan Reinfeldt som de konservativas kandidat och Kristersson som nyliberal)
Senast redigerad av hogerspoket 2015-07-06 kl. 23:10.
Citera
2015-07-06, 23:04
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Allting har börjat spåra ur sedan Rasmus blev Ordf.
Citera
2015-07-06, 23:06
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nej, det är inte någon början på något uppror eller likandne inom MUF. Däremot har skribenten till artikeln inte förtått att MUF idag inte är vad det var 1987. Och invandringspolitiken har inget med naivitet att göra, utan en idé om det helt annat samhälle är vem som helst kan flytta till Sverig och där välfärdstaten avvecklats (av överbelastning). Bara för att någon har en avvikande åsikt och målsättning behäver inte denna vara naiv.

Vilka idéer åsyftar du att när du talar om att välfärdsstaten ska avvecklas "av överbelastning"? Avvecklingen av välfärdsstaten är ju det som ska ligga till grund för att fri invandring ska vara möjlig. Då finns det inte längre något välfärdssamhälle att överbelasta.

Problemet med Muf är att man tycks förespråka en fri invandring parallellt med att välfärdssamhället ska avvecklas till en viss grad, vilket aldrig kommer vara möjligt.

Problemet med Muf är också att det är en genompopulistisk ungdomsorganisation som hellre dansar i pridetåget än förvaltar sitt moderspartis konservativa arv och driver frågor som skattesänkningar och avregleringar, men det kan vi ta en annan gång.
Senast redigerad av tuffkatt 2015-07-06 kl. 23:11.
Citera
2015-07-06, 23:15
Medlem
fums avatar
Pontus Båth är den största strebern som någonsin varit aktiv i MUF och därtill den sista strimman av Tina Gashemis misslyckade kuppgäng.
Att han skriver en debattartikel till stöd för den egna partiledarens linje är inget tecken på ett inbördeskrig. Det är bara försök nummer tre att nå riksdagen md sin kampanj vote for boat.
Citera
2015-07-06, 23:29
Medlem
FruLibertass avatar
Visserligen är det bra att syndaren vaknar om än för sent.

Men jag känner ett sånt stort förakt för hela den moderata ynkligheten. De har inte gjort något annat än spytt galla på SD under ett decennium.

M anser sig t.o.m. så fina att de hellre låter S,MP och V få makten än att man passivt låter sig stödjas av "smutsiga" SD. Men nu när allt går åt helvete så börjar man lägga fram SD:s förslag med samma argument som SD använt.

Vilket hyckleri...

Hur kunde en person (Reinfeldt) försätta hela borgerligheten i en sådan masspsykos?
Citera
2015-07-06, 23:36
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Nä dom har inte gått och blivit anständiga, hederliga och vettiga dom är bara en samling slemmiga samvetslösa opportunister som ser var vinden blåser.
Citera
2015-07-06, 23:38
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vilka idéer åsyftar du att när du talar om att välfärdsstaten ska avvecklas "av överbelastning"? Avvecklingen av välfärdsstaten är ju det som ska ligga till grund för att fri invandring ska vara möjlig.

Det fetade var politiskt omöjligt. Det visste Kleinfeldt redan när han skrev sin bok "Det Sovande Folket".
Så han valde att vända på ordningen. Överbelastning först, för att driva välfärden i sank. Kanske inte hans favoritlösning, men den var politiskt genomförbar, med god hjälp av vänstern, som ju gärna vill ha in folk från mellanöstern och afrika. Inget motstånd alls. Annat än från SD.

2008 drabbades Kleinfeldt av hybris och han började odla sitt hat. Mot Sverige, mot svenskar. Och på den vägen är det.
Senast redigerad av LeifD2 2015-07-06 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in