Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Inlägget jag syftade på var det här:
Jag tror inte det kommer att ta lång tid för den här sidan att ta över MUF. Alla Rosengrenar och Törnblommar kan titta i stjärnorna efter sina politiska karriärer. Sällan har vi sett en sådan tondöv ungdomsgeneration som denna i alla partier utom i SD.
Även jag har ju hållit för troligt att Rasmus och Linus kan vara den allra första generationen broilers som
förlorar karriärsteg på en extremliberal hållning i migrationsfrågan. Medan en sådan som Sara Skyttedal som första företrädare i ett av de gamla partierna tar en genväg uppåt genom motsatta profilen. Hon tog en kalkylerad risk innan valet och blev utfryst av ont-i-magen-av-förfäran-falangen - som dock raskt tystnade när Hägglund vände på klacken.
Om Törnblom och Rosengren går
down in flames så är det en ytterst värdefull signal och jag tror också att en mängd påläggskalvar mycket kvickt kommer att byta en brinnande idealism mot en annan - om det bara gör att riksdagsplatsen kommer närmre.
Jag hoppas det här blir en viktig tråd framöver - för då tänker jag lägga ut texten kring alla de retoriska vapen och tankemodeller som jag redan fulländat, just med förhoppningen att kunna sticka dem i händerna på unga borgerliga opportunister när tiden är mogen för ett paradigmskifte och överflyglande av SD.
Det handlar om att
bejaka liberalismen och det gränslösa marknadsperspektivet. Att faktiskt tro på kapitalismens överlägsenhet och låta den Osynliga Handen få agera utan politikernas snedvridande handfängsel.
Jag vill se MUF:are som faktiskt tror på Gordon Gekkos
"Greed works!", även när det handlar om att maximera svenska folkets välgörenhet till jordklotets olycksbarn, genom en
nyttomaximerande godhetskapitalism.
Finns sådana borgerliga ungdomar på Flashback?