2015-07-05, 22:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, men det behöver inte ha varit i den verkstaden de var.

Det tror jag att det var . Det finns säkert fönster på baksidan så att man ser ut över gärdena öster och nordost om Martorp där MP var och sökte . Jag är övertygad att dom var i verkstaden för att hålla koll på MP. När MP kom för nära blev man nervösa och gjorde något som gjorde MP misstänksamma varpå polisen tillkallades . Under tiden åkte MGM hem där de senare greps .
2015-07-05, 22:14
Medlem
Smurfhunters avatar
Styckades Lisa?
2015-07-05, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Räknade lite snabbt på det utifrån Brå 2005:17:

Fördelning, misstänkta för dödligt våld och försök till mord och dråp, perioden 1997-2001:
Båda föräldrarna svenskfödda: 49.53%
Svenskfödda med minst en svenskfödd förälder: 19.57%
Utrikes födda: 30.90%

det har ju spekulerats våldtäkt så kollade upp det med:

Fördelning, misstänkta för våldtäkt/försök till våldtäkt, perioden 1997-2001
Båda föräldrarna svenskfödda: 44.13%
Svenskfödda med minst en svenskfödd förälder: 15.49%
Utrikes födda: 40.38%

Den rapporten exluderar alla svenskfödda svenskar, tar bara hänsyn till olika invandrarbakgrund, herregud
2015-07-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Dom var väl inte i verkstaden när polisen bröt sig . Det var ju sent på eftermiddan dom var där . Dom greps ju i bostaden efter att dom åkt från Martorp . Då låste dom ju givetvis verkstaden .

Va? Vet vi att bröderna greps efter att de varit på Martorp??
2015-07-05, 22:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Räknade lite snabbt på det utifrån Brå 2005:17:

Fördelning, misstänkta för dödligt våld och försök till mord och dråp, perioden 1997-2001:
Båda föräldrarna svenskfödda: 49.53%
Svenskfödda med minst en svenskfödd förälder: 19.57%
Utrikes födda: 30.90%

det har ju spekulerats våldtäkt så kollade upp det med:

Fördelning, misstänkta för våldtäkt/försök till våldtäkt, perioden 1997-2001
Båda föräldrarna svenskfödda: 44.13%
Svenskfödda med minst en svenskfödd förälder: 15.49%
Utrikes födda: 40.38%

Det är bara fem år ändå. Man undrar hur många fall som ligger bakom de där procenten.
2015-07-05, 22:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han verkar bekymrad över vilken sorts teknisk bevisning det handlar om.
Det bärande ordet är hela tiden att den tekniska bevisningen måste kunna kopplas till gärningen för en fällande dom.
Och advokaten kan gå all in i värsta fall om farhågorna besannas.

Precis vad jag sagt sedan åklagaren släppte info om "teknisk bevisning" som stärker misstanken mot den äldre brodern.

Allt i det här sorgliga målet hittills, pekar mot att den tekniska bevisningen inte kopplar MGM till kroppen eller rubricering mord (till slut)
Snarare mot Lisa´s tillhörigheter, vilka befunnit sig i direkt anslutning till/i MGM´s bostad eller bil.

Jag kan ha fel i ovanstående, och jag hoppas verkligen jag har det.

För hela ärendets skull, och för dom som verkligen är berörda av det (familjen) så hoppas jag att även DNA går att matcha mellan NB och kroppen.
2015-07-05, 22:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan tilläggas att det tekniska bevis som i elfte timmen kom in och gör att NB fortfarande sitter häktad
Det kanske är värt att påpeka att NB häktades på sannolika redan utan någon teknisk bevisning, och att det i normala fall inte är några problem att få till stånd i vart fall en omhäktning utan att den ursprungliga bevisningen stärkts, så länge den inte har försvagats.
2015-07-05, 22:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Styckades Lisa?

japp
men mkt tyst om det
2015-07-05, 22:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Styckades Lisa?
Det är inte publikt känt exakt var kroppen hittades och i vilket skick den var. Det man kan säga med stor säkerhet är att kvarlevorna hittades på Martorp och förmodligen inomhus. Sen ryktas det om den lilla boden bakom Martorp och att kroppen var styckad men det är inte kommunicerat av polisen än.
2015-07-05, 22:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kanske är värt att påpeka att NB häktades på sannolika redan utan någon teknisk bevisning, och att det i normala fall inte är några problem att få till stånd i vart fall en omhäktning utan att den ursprungliga bevisningen stärkts, så länge den inte har försvagats.

Men i det här fallet var det nödvändigt, eftersom hans bror släpptes (som också var sannolikt misstänkt först).
2015-07-05, 22:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan någon bekräfta eller dementera att Lisas syster har jobbat i det cafee som var före det cafee som Lisa jobbade på.

Enligt vad jag har läst, har storasyster jobbat på föregångaren till detta kafé.
Men jag har ingen källa i minne. Kolla tidiga artiklar.
2015-07-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
japp
men mkt tyst om det

Källa på det?? Finns inget som sagts om hur kroppen såg ut när den hittades. Men i byggnade kan det förvaras tex syror, vanligt förekommande om det är slakteri/mjölkproduktion. Har kroppen krossats i tex foderkross eller kvarn kan det vara svårt att hitta annan persons dna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in