Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Jag tror att det kan ha gått till så här .
GM har väntat på LH där mopeden var parkerad. Han greppar henne bakifrån när hon står intill mopeden med hjälmen på huvudet . Eftersom man både ser och hör sämre med hjälmen på så är det ingen konst alls att smyga sig på henne där . Antingen så tar han strypgrepp på henne och väntar tills hon tuppar av eller så håller han för munnen och tar henne snabbt över vägen och in i ladan . Väl i ladan så sliter han av en del av kläderna och våldför sig på LH och antingen vaknar hon då eller så kämpar hon emot så pass att han inte ser nån annan råd än att döda henne . Antagligen så har han bilen parkerad bakom ladan och efter att ha slagit sönder hennes telefon ger han sig iväg upp mot Martorp .Om han kastar ut grejerna från bilen på väg dit är ju osäkert eftersom han då måste passera där han bor med risken att han ses av frugan eller av nån annan . Jag tror att han kör direkt till Martorp via en väg som går en bit söder om Blomberg. Uppe vid Martorp stuvar han in LH i boden och tar med en del av kläderna och andra tillhöriheter för att använda som villospår . Sen tar han samma väg tillbaka skillnaden är att han då kör över gärdena där mobildelarna m.m sen hittas . Handsken passar han på att slänga in i ladan på måndagsmorgonen i ett försök att lägga ut lägga ut ännu ett villospår . Att han till slut åker dit beror på att dom befinner sig uppe vid Martorp när MP är där och letar . Han inser då att det finns något klädesplagg lite för nära gården och gör då något som uppfattas av MP som underligt . MP kontaktar polisen som genast ser sambandet . Polisen misstänker att LH:s kropp finns i på eller i närheten av gården och tar dit sökhundar varpå man finner LH:s kropp i boden . Lite kortfattat och lite förenklat men i stora drag tror jag att det kan ha gått till så .
Oki, tack för svar hypotes. Jag har själv funderat kring vissa delar då det nämnts x flera i tråden. Har inte en susning så jag ställer några följdfrågor.
# Över vägen tar han henne. Kanske medvetslös. Är det så pass öde/otrafikerat att det är möjligt att antingen bära en medvetslös eller vilt kämpande tjej över vägen vid 18.30-tiden en söndag?
# Den där mobilen som slås sönder - vart?
Ladan t.ex är granskad flera ggr så där borde väl spår av sönderslagen mobil ha hittats - och fram tills onsdag (då de berättar öppet om fynden) har ingenting återgivits. Nån idé?
# Fynden som villospår. Flertal hittas längst grusvägen och åkern väldigt nära egna bostaden samt pekar söderut mot Martorp inledningsvis. Hur blir det villospår det han planterar?
Vore det inte rimligare att inte lägga ut nåt - det torde verkligen ha fördröjt genomsök? Vilse i pannkakan i alla väderstreck liksom.
Alternativt kasta dessa på totala villovägar bortom Blomberg? Finns ju kalkstensbrott, vatten och andra ställen mer fjärran?