2015-07-05, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
BMW Z3 har nämts i tråden och sådana kan ju inte finnas många utav i trakten. ..

Hade denna i åtanke:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-05, 15:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja det är inte omöjligt att de ha sagt det till mamman.

Finns väl dessutom mammor eller anhöriga eller vänner som lämnar falska uppgifter för att skydda MGM i andra fall så det är nog inte omöjligt att uppgifter från närstående i vårt fall kan vara vinklade lite.

Kan minnas fel men påstods det inte i samma intervju i media, att mamman sagt att hon hört att hennes söner var misstänkta av anledningen att de utan förklaring befunnit sig 100 m från "BP" (tror de menar moppen) vid tiden för förvinnandet, utan att de kunde ge en vettig förklaring?

Det är ju bara för polisen att höra med den där grannen, som säger sig ha sett de 3 fika på terrassen 18.15, om det stämmer. Kan ju inte finnas så många grannar att välja mellan.
2015-07-05, 15:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Restiden gäller utan trafik också ifall nån i tråden skulle få för sig nåt igen angående pappan. Och exakt när han åkte och när han kom fram vet vi faktiskt inte. Finns lite olika angivelser om det liksom om det mesta i fallet. Ursäkta om jag är petig. Det är ingen som helst kritik på något sätt.

Ja, man får ju gissa sig till hur mycket fördröjande trafik det förkommer en Söndags-kväll på landsbygden vid 18.23 - 21.00 tiden.
Sannolikheten att det pga trafik tar längre tid att färdas, både för Lisa och för pappan, ser ja som mycket låg, eller typ... Obefintlig.
Möjligtvis en omkörning av någon traktor på vägen som fördröjer det hela med max 30 sekunder.
2015-07-05, 15:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
MGM har ju haft fem dagar på sig att snacka ihop sig med anhöriga. Gott om tid för att dikta ihop de mest fantasifulla förklaringar till diverse besvärande omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ser det inte som konstigt att en GM eller MGM försöker skaffa sig alibi genom påhittade historier där man försöker få andra att minnas sånt som inte ens har hänt, efter man begått ett brott. Efterkonstruktion heter det
Vad skulle det ha hjälpt att be grannen ljuga för mamma? löd min fråga.
2015-07-05, 15:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är ju bara för polisen att höra med den där grannen, som säger sig ha sett de 3 fika på terrassen 18.15, om det stämmer. Kan ju inte finnas så många grannar att välja mellan.

Det har dom säkert gjort!

Och inte bara det, polisen har säkert kontrollerat med bröderna och kvinnan om hur det ligger till med det eventuella kaffedrickandet?
2015-07-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade denna i åtanke:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Ja kan ju varit en missuppfattning ...
2015-07-05, 15:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu får du lugna ner dig några steg. Så här beskrevs Ida i Trollhättan efter att ha legat oskyddad i naturen i över fem veckor från 30 juni.

Som sagt kommentarer från folk som inte vet vad dom pratar om bortser jag från direkt .
Att komma med dumma kommentarer utan att någon erfarenhet av ämnet själv är ju lika dumt som att be en tvååring köra buss . Om du läser lite noga så skrev jag att i princip NÄSTAN hela kroppen kan vara borta och att det kanske bara är skelett , hår och senor kvar . Ser man sen till att den hittats i närheten av en bondgård eller rättare sagt på en bondgård så är risken ännu större att kroppen är väldigt angripen . För vad finns ofta på bondgårdar där det finns massa djur . Ja , just det femtielva miljoner flugor . Ligger kroppen på ett annat ställe så kan det ju vara annorlunda . Och hur vet du att man inte hade täckt över kroppen av den här IDA från början . Jag kan garantera att hade hon legat helt öppet utan skydd i 35 dagar så hade det inte funnits så mycket kvar . Jag undrar just hur många som skriver här har varit i närheten av en död kropp som legat i värmen i vecka . Med tanke på hur kräsmagade de flesta är så är det nog en jävla tur att ni varit förskonade från detta . De flesta tycker ju att en kattskit luktar illa och är otäck . Vänta då tills ni står intill en död kropp som legat en vecka i 20-25 graders värme.
Då kan man tala om otäck och att det luktar . Och som sagt det är väl bäst att skriva en gång till för säkerhets skull att det bara gäller när det är varmt ute och inte i 30 graders kyla .
2015-07-05, 15:19
Medlem
Om jag kommer ihåg rätt, överklagade advokaten häktning av MGM till HR. När kommer beslutet?
2015-07-05, 15:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Som sagt kommentarer från folk som inte vet vad dom pratar om bortser jag från direkt .
Att komma med dumma kommentarer utan att någon erfarenhet av ämnet själv är ju lika dumt som att be en tvååring köra buss . Om du läser lite noga så skrev jag att i princip NÄSTAN hela kroppen kan vara borta och att det kanske bara är skelett , hår och senor kvar . Ser man sen till att den hittats i närheten av en bondgård eller rättare sagt på en bondgård så är risken ännu större att kroppen är väldigt angripen . För vad finns ofta på bondgårdar där det finns massa djur . Ja , just det femtielva miljoner flugor . Ligger kroppen på ett annat ställe så kan det ju vara annorlunda . Och hur vet du att man inte hade täckt över kroppen av den här IDA från början . Jag kan garantera att hade hon legat helt öppet utan skydd i 35 dagar så hade det inte funnits så mycket kvar . Jag undrar just hur många som skriver här har varit i närheten av en död kropp som legat i värmen i vecka . Med tanke på hur kräsmagade de flesta är så är det nog en jävla tur att ni varit förskonade från detta . De flesta tycker ju att en kattskit luktar illa och är otäck . Vänta då tills ni står intill en död kropp som legat en vecka i 20-25 graders värme.
Då kan man tala om otäck och att det luktar . Och som sagt det är väl bäst att skriva en gång till för säkerhets skull att det bara gäller när det är varmt ute och inte i 30 graders kyla .
Så här beskrivs Idas fyndplats.
Inget täckte kroppen och det var värmebölja medan hon var försvunnen. Notera Insekter och andra småkryp hade starkt påverkat kroppen, men som ändå till vissa delar var i stort sett intakt och Vänster underben var blottlagt och såg i det närmaste helt intakt ut. Klart mer än skelett och senor, och det var efter mer än fem veckor, inte fem dagar som Lisa var försvunnen.
2015-07-05, 15:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det har dom säkert gjort!

Och inte bara det, polisen har säkert kontrollerat med bröderna och kvinnan om hur det ligger till med det eventuella kaffedrickandet?

Det har polisen säkert gjort. Jag har svårt att tro att mamman och grannen och de 3 misstänkta skulle ha snackat ihop sig om ett fejkar alibi.

Sedan tror jag inte att grannen skulle vilja bo granne med en mördare.
2015-07-05, 15:25
Medlem
Ser att det här i tråden diskuteras huruvida Lisa blivit styckad eller ej. Då det nu har gått en tid sedan Lisa försvann kan jag väl gå ut med att hon hittades styckad, i sex delar. Jag bor i området och har säkra källor på detta.
2015-07-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad skulle det ha hjälpt att be grannen ljuga för mamma? löd min fråga.
Känns som det är dagisnivå, men uppenbart för vissa! Det
är inte ovanligt att en MGM eller GM planterar påhittade alibin hos andra. Det är faktiskt inte ovanligt att folk ljuger flera gånger om dagen även om de inte är GM eller MGM.

Anhöriga, flickvänner mm kan använda media för att försöka påverka de (rättsväsendet) som ska beslut om häktning ska ske mm. Media påverkar oss omedvetet faktiskt.

Det har hänt förr att falskt alibi sprids i media, men detta sk alibi i andra fall har inte ens ansetts vara alibi i rättslig mening, och så kan det vara i LH-fallet också. Har du inte frågat dig varför ens mamman till MGM talar ut i media? Hon verkar ju vilja rentvå sina söner och då säger man väl saker som gynnar dessa och inte påstår saker som missgynnar de

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in