2015-07-04, 18:07
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affalterbach
Någon som kan svara?

Vad är sannolikheten att jag åker dit för ofredande om bevisen är ganska tydliga?
Sannolikheten är i så fall ganska hög.
Citat:
Åker kag dit på det även om hon har kunnat vidta åtgärder så som att blockera telefonkontakt och byta mejl?
Det sätter saken i ett helt annat läge. Om hon inte bytte mail och telefonnummer så tycker jag det är ganska solklart att hon bad om det. Ring åklagaren på måndag och förklara, han tar troligen bort domen mot dig och ger henne en prick istället.
Citera
2015-07-04, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Det sätter saken i ett helt annat läge. Om hon inte bytte mail och telefonnummer så tycker jag det är ganska solklart att hon bad om det. Ring åklagaren på måndag och förklara, han tar troligen bort domen mot dig och ger henne en prick istället.
Du är väl ironisk. Varför är det inte möjligt att argumentera för att hon först får vidta åtgärder innan anmälan gjorts?
Citera
2015-07-04, 18:12
Medlem
Citat:
Oavsett det hade jag alltså fått prick i registret?
Märkligt med tanke på att jag upphörde med kontakten en vecka innan polisen ringde.
Om du brydde dig om att läsa länkarna folk här hjälper dig med hade du kunnat läsa att kontaktförbud meddelas om det finns risk för att... Alltså spelar det ingen roll om du varit lugn en hel vecka.

Slutar du inte posta om samma sak om och om här igen så är det risk att du även får kontaktförbud med brott och brottsbekämpningsforumet!

Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Prick räcker inte, hon riskerar fotboja.
Citera
2015-07-04, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Om du brydde dig om att läsa länkarna folk här hjälper dig med hade du kunnat läsa att kontaktförbud meddelas om det finns risk för att... Alltså spelar det ingen roll om du varit lugn en hel vecka.

Slutar du inte posta om samma sak om och om här igen så är det risk att du även får kontaktförbud med brott och brottsbekämpningsforumet!

Prick räcker inte, hon riskerar fotboja.

Vad jag än gör, anlitar advokat eller något annat så finns ingen väg ut?

Tycker straffet är onödigt hårt. Tycker inte riktigt att det står i relation till vad jag har gjort.
Citera
2015-07-04, 18:17
Medlem
Citat:
Vad jag än gör, anlitar advokat eller något annat så finns ingen väg ut?

Tycker straffet är onödigt hårt. Tycker inte riktigt att det står i relation till vad jag har gjort.
Jo jag förstår, och det kanske du har rätt i, men det kvittar vad du och jag tycker, lagen säger att pricken står kvar i tio år.
Men kontakta en advokat och se om du kan krångla dig ur saken.
Citera
2015-07-04, 18:20
Bannlyst
Citat:
Jo jag förstår, och det kanske du har rätt i, men det kvittar vad du och jag tycker, lagen säger att pricken står kvar i tio år.
Men kontakta en advokat och se om du kan krångla dig ur saken.
Hon vill inte kräva skadestånd och heller inte få mig dömd. Därav tänker jag att hon inte har berörts särskilt mycket utav det och faktiskt har en liten gnutta medkänsöa för mig (spekulerar hejvilt nu, får hoppas att det faktiskt är så).

Enligt polisen kan jag få advokat om jag inte skriver på strafföreläggandet. Tror du att det är en bra idé?
Citera
2015-07-04, 18:22
Medlem
Citat:
Hon vill inte kräva skadestånd och heller inte få mig dömd. Därav tänker jag att hon inte har berörts särskilt mycket utav det och faktiskt har en liten gnutta medkänsöa för mig (spekulerar hejvilt nu, får hoppas att det faktiskt är så).

Enligt polisen kan jag få advokat om jag inte skriver på strafföreläggandet. Tror du att det är en bra idé?
Ingen aning. Men många advokater har en kvart-halvtimmas gratis rådgivning har jag hört, testa ring en sån på måndag.
Citera
2015-07-04, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ingen aning. Men många advokater har en kvart-halvtimmas gratis rådgivning har jag hört, testa ring en sån på måndag.
Jag ska prata och se om jag kan få advokat av Polisen som de enligt själva har föreslagit som alternativ.
Citera
2015-07-05, 02:08
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Jag har blivit dömd för ofredande eller hur man ska uttrycka det. De säger att jag kommer få en prick i registret och måste betala böter. Först verkade det som att det räckte med kontaktförbud men det var inte tillräckligt av nån anledning och nu vill de ha pengar och belasta mitt register.

Vad kan jag göra för att komma undan utan en prick?

TS är en rättshaverist.

TS kommer för alltid att ha en jättestor prick i "registret". En väldigt befogad sådan dessutom.
Citera
2015-07-05, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
TS är en rättshaverist.

TS kommer för alltid att ha en jättestor prick i "registret". En väldigt befogad sådan dessutom.
Det tycker jag inte. Vems tyckande är mest rätt i så fall?
Citera
2015-07-05, 10:16
Medlem
lousys avatar
Citat:
Därav tänker jag att hon inte har berörts särskilt mycket utav det och faktiskt har en liten gnutta medkänsöa för mig (spekulerar hejvilt nu, får hoppas att det faktiskt är så).

Du är ju helt efterbliven. "Inte berörts särskilt mycket"? Om hon anmäler dig för ofredande så nog fan har hon "berörts" av dig, din jävla dåre. Du kommer garanterat få böter och kanske samhällstjänst men du slipper förmodligen fängelse.
Citera
2015-07-05, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Du är ju helt efterbliven. "Inte berörts särskilt mycket"? Om hon anmäler dig för ofredande så nog fan har hon "berörts" av dig, din jävla dåre. Du kommer garanterat få böter och kanske samhällstjänst men du slipper förmodligen fängelse.
Jag vet att du gärna vill kasta skit men du vet inte särskilt mycket om fallet. Hon har flera gånger varit tillmötesgående och besvarat en del frågor, något som jag har tolkat som ett tecken på att man kunde börja om från början. Men det vet du inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in