För vadå? Ha förståelse för att du trakasserat en annan människa, som vill bli lämnad ifred, med 250 mail?
Eller förståelse för att du har en egen tolkning på lagen där det är helt okej att konsekvensfritt bombardera personer med flera hundra mail trotts att personerna uttryckt att dem vill bli lämnade ifred?
Eller förståelse för att du försöker hitta sätt att smita undan lagen på för att du inte är man nog att ta konsekvenserna för dina handlingar?
Citat:
Straffet är ett antal tusen i böter eller fängelse om man har varit riktigt illa ute. Polisen sa dock att detta är inget allvarligt brott eller ens i närheten. Vet inte om det är för att han vill att jag ska göra jobbet lätt för dem och betala bötern eller om han bara talar sanning.
Konsekvensen är dock att jag kommer förlora jobbet, vilket är tillräckligt illa.
Belastningsregistret fungerar dock som straff med tanke på att arbetsgivarna stänger ut en från arbetsmarknaden när de hör det. Vissa gör väl undantag.
Konsekvensen är dock att jag kommer förlora jobbet, vilket är tillräckligt illa.
Belastningsregistret fungerar dock som straff med tanke på att arbetsgivarna stänger ut en från arbetsmarknaden när de hör det. Vissa gör väl undantag.
Att du förlorar jobbet, är ingen juridisk konsekvens. Det är bara en konsekvens av att du är en jävla idiot, jag hade inte heller velat ha dig som anställd.
Och nej, jag är med i belastningsregistret och jag har inte blivit utstängd från arbetsmarknaden. Jag har narkotikasmuggling och har jobbat på flertalet förskolor och skolor som lärare trotts detta.
Det är inget offentligt register som alla kan kolla upp. Dem kan begära utdrag från dig, men beroende på vilket jobb du söker så står inte allt med. T.ex jag jobbar på skola, dem kollar då bara upp sexbrott och våldsbrott. Därför är mitt register helt tomt när jag visar det.
Så, kan du hålla käft och bara betala dina böter nu?
)