Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Samma stolliga argumentation har jag hört från korkat vänsterfolk i min närhet. Att media har svikit sitt uppdrag & inte granskat SD lika hårt som andra partier. Att det är journalisternas "svek" som möjliggjort SD's framgångar.
Givetvis rör sig detta inte om några kunniga postmarxister, utan om det korkade fotfolket, Arnstadianerna. Men det festliga är att dom
tror fullt & fast på denna förklaringsmodell. Först tog jag för givet att det var någon slags galghumor eller ironi, men det var faktiskt på riktigt.

Det är inte stolligt, det är rationellt ur deras synvinkel att framställa det hela så eftersom det ju kan finnas hel del folk som faktiskt tror på denna förklaringsmodell. Det finns en bok skriven om just detta där man belyser sd;s otroliga framväxt trots ett kompakt mediamotstånd där man förtigit, förtalat, hetskampanjer som blåser upp bagateller till proportioner utan like se bara i senaste valrörelsen av framförallt kvällspressen aftonhoran och Bonnier expressen.
Men det funkar inte detta heller Lööf, tyvärr folk är inte fullt så dumma som du tror. De har sett och hört med egna ögon hur media fungerar. SD växer vidare och ju mer som alliansen försöker efterlikna sd:s migrationspolitik ju mer trovärdighet förlorar de eftersom de ju hela tiden har fördömt densamma. Detta är ett uttryck för rädsla helt enkelt, de är såå desperata nu och vill inte förlora fler väljare till sd.
Om bara sd kunde bättra på sin miljöpolitik också så skulle vi i ett nafs få 5 procent till. Och det behövs verkligen inte mycket till då sd går om både s och m det röra sig om ett halvår.
"Högmod går före fall"?? nix tror jag inte ett dugg på sd har ju hehe varit eh "högmodiga" hela tiden sedan de startade sitt parti och det har ju knappast varit skadligt för dem.
Hahaha, bara sååå mycket mer politiskt stryk skall du få Melin på aftonbladet. Var så säker.