Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-01, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ascites
Tänkte du riktigt rätt där?

Ja, vad menar du? 0-0 blev det ju.
Citera
2015-07-02, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Tjena! Jo nu är det såhär , jag sitter med en mobil räkning på 1195:- som gått till inkasso nu. Halebop stängde av mitt abonnemang i natt, och jag behöver det. Jag har 200 på kontot. Ingen o låna från, har även betalningsanmärkningar. Hur fan ska jag få den betald? Nån som har en idé? Försökte få Halebop att sätta i gång det några dagar för man har 28 dagar på sig men dom stängde av det efter 20 dagar. Nån som vet vad jag ska göra? Kan ju inte ringa inkasso o be dom sätta på det

Ahhh kommer ihåg då man mitt i sommaren var helt jävla pank. så jävla trist känsla.
var några år sedan man var i skolåldern också.

nu trillar det in ca 50-60 tusen under sommartiden som man kan leka bort! man nu har man problemet att man inte kan bestämma sig för något att göra haha. känns lite som en gammal skada från tiden då man var pank.

Vad du Ts ska göra är som jag, gå en utbildning och skaffa dig ett jobb.
Sedan när du har fått betalningsanmärkning hos kronkalle så kommer du automatiskt att bättra dig!
Du kommer att lära dig ha pengar på kontot till det du ska ha eftersom du inte kommer få ta några krediter!

Lycka till nästa år
Citera
2015-07-03, 17:19
Medlem
Men varför ringer du inte och begär om anstånd bara?
Citera
2015-07-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
Ta ett sms lån på Vivus. Upp till 6000 kr räntefritt och gratis första månaden.

Ta sms lån med anmärkningar ?
Lär nog bli svårt de.
Citera
2015-07-03, 19:28
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Ta sms lån med anmärkningar ?
Lär nog bli svårt de.

Inte speciellt
Citera
2015-07-03, 23:14
Medlem
Gör som jag gjorde i söndags, samla ihop allt du inte behöver o sälj på loppis. Tjänade 1.600kr på 4 t. 😀
Citera
2015-07-04, 01:03
Medlem
Ärligt talat, är det så farligt att vara utan mobiltelefon i 1 år?

Kläder verkar du ju ha fått på lägret, och sitter man framför butik får man
nog vara lite uppfinningsrik.

Sen kan man ju komma ihåg att du kan nå långt
Citera
2015-07-04, 01:07
Medlem
Jag kan hjälpa dig grabben. Skicka PM
Citera
2015-07-04, 05:23
Medlem
HappySadHarrys avatar
Som flera tidigare har sagt, tag omedelbart ett SMS-lån. Så här kan du inte ha det.
Citera
2015-07-04, 08:46
Medlem
Snubchurps avatar
Hur i hela friden kan man ha en mobilräkning på 1195 kr?

Jag betalar 99 kr per månad i mobilkostnad...

Du kan ju få allt du behöver i surf, sms och samtal för 200-300 kr per månad.

Gå till en återvinningscentral och plocka burkar ur metallåtervinningscontainrarna. Brukar finnas massor där.
Citera
2015-07-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Som flera tidigare har sagt, tag omedelbart ett SMS-lån. Så här kan du inte ha det.

Blir svårt när han inte kan SMSa

Du kan inte låna av någon familjemedlem eller något? känns som det är dumt att ta snabblån. du kan inte sälja eller pantsätta något?
Citera
2015-07-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcready
Det är väl snarare tvärt om? Nu för tiden sker allt över telefon istället.

Många äger inte ens en dator utan nyttjar enbart sin smartphone eller Ipad för att utföra sina sysslor. Betala räkningar, flytta pengar mellan konton, betala parkerings biljetter, kolla buss tabeller, taxi, tåg, flyg. Allt görs via din smartphone och sällan via datorn längre.

Självklart går det att leva utan mobilen men att ta sig hem precis varenda gång man ska kolla något eller kontakta någon känns väl inte som den mest smidiga av lösningar?.
Jag kan ju skicka mina räkningar med brevduva till posten i Stockholm också i teorin.

Så att han verkligen behöver sin mobil det kan jag förstå, att han sen har totalt fuckat upp och inte har råd att ha den ja det är ju en annan sak.
Personen du svarade skrev att man kan göra det via internet och skrev aldrig nått om någon dator. Hur tror du att det i fetstil utförs på en mobil om inte genom internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in