2015-07-04, 03:00
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Skriv gärna lite exempel på vilka du sett och vad du gillar för skräck.

Jag gillar allt möjligt förutom zombies, utomjordingar och tortyr filmer.

Det är så många skräckisar jag har sätt på swefilmer men kan väl rabbla upp några..

The Babadook
Alla Insidious
Alla Grave Encounters
Sinister
The Conjuring
Oculus
Ouija
Alla Paranormal Activity
Alla The Haunting in Connecticut

Massvis med fler..
Found footage filmer, övernaturligt, filmer som är filmat i dokumentär stuk fast det inte är en riktig dokumentär osv.
Jag har sätt de flesta populära filmer på swefilmer. Kanske man har missat någon?
Jag gillar filmer som är gjorda efter år 2000 och framåt.
Senast redigerad av Crywolf 2015-07-04 kl. 03:03.
Citera
2015-07-04, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Jag gillar allt möjligt förutom zombies, utomjordingar och tortyr filmer.

Det är så många skräckisar jag har sätt på swefilmer men kan väl rabbla upp några..

The Babadook
Alla Insidious
Alla Grave Encounters
Sinister
The Conjuring
Oculus
Ouija
Alla Paranormal Activity

Massvis med fler..
Found footage filmer, övernaturligt, filmer som är filmat i dokumentär stuk fast det inte är en riktig dokumentär osv.
Jag har sätt de flesta populära filmer på swefilmer. Kanske man har missat någon?
Jag gillar filmer som är gjorda efter år 2000 och framåt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Found_footage_%28genre%29#Films
Citera
2015-07-04, 19:27
Medlem
Nån som kan rekommendera filmer i stil med "THE THING (carpenter)" som är en personlig favorit, avgudar den paranoida atmosfären som är tjock som ett åskmoln genom hela filmen, helt fantastiskt bra film som jag kan se om och om igen. En rulle i lite samma anda är "Splinter" (2008), underskattad som fan.
Senast redigerad av KonnyCement 2015-07-04 kl. 19:33.
Citera
2015-07-04, 19:53
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonnyCement
Nån som kan rekommendera filmer i stil med "THE THING (carpenter)" som är en personlig favorit, avgudar den paranoida atmosfären som är tjock som ett åskmoln genom hela filmen, helt fantastiskt bra film som jag kan se om och om igen. En rulle i lite samma anda är "Splinter" (2008), underskattad som fan.
"The Thing" är ju ett mästerverk, jag har inget som helst tips på liknande men det kanske någon av rävarna i denna tråd har?

Tack för tipset "Splinter", tankas i detta nu!

Citera
2015-07-04, 20:08
Medlem
emma80s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
"The Thing" är ju ett mästerverk, jag har inget som helst tips på liknande men det kanske någon av rävarna i denna tråd har?

Tack för tipset "Splinter", tankas i detta nu!

The Thing (1982) gillar jag skarpt! Remaken (2011) not so much, den är väl ok.

På tal om Splinter (2008), jag gillar också den, väldigt sällan nämnd och lite underskattad, så brukar jag se den någon gång om året tillsammans med The Mist (2007). Om ni inte sett den, kolla upp.
http://www.imdb.com/title/tt0884328/?ref_=fn_al_tt_1
Senast redigerad av emma80 2015-07-04 kl. 20:11.
Citera
2015-07-04, 20:21
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
The Thing (1982) gillar jag skarpt! Remaken (2011) not so much, den är väl ok.

På tal om Splinter (2008), jag gillar också den, väldigt sällan nämnd och lite underskattad, så brukar jag se den någon gång om året tillsammans med The Mist (2007). Om ni inte sett den, kolla upp.
http://www.imdb.com/title/tt0884328/?ref_=fn_al_tt_1
"The Mist" är bra, sett den tre gånger tror jag!
Citera
2015-07-04, 21:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Ja, jag gillar den också, laddade hem den på måfå då den kom 2008 och visste inte alls mycket om den, mycket p.g.a. bristande PR i media, men blev överraskad av den och han ifrån American Pie skötte sig rätt bra. Sist jag kollade på den så fanns den på Netflix, för er som läser detta och har konto där som är sugna på skräckfilm. Underskattad och sorgligt bortglömd i dagens mediabrus med skitfilmer av James Wan...
Citera
2015-07-04, 22:26
Medlem
kvertys avatar
Kollade också upp Splinter för tag sedan, tror det var Rakii som nämnde den, kul att den får lite uppmärksamhet, gillar den sortens skräck också.

Ska kolla The Mist som tipsades om längre upp, såg att den hade bra betyg på IMDB också så hoppas den lever upp till förväntningarna.
Citera
2015-07-04, 22:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Det är nog bara Alien som kan mäta sig med originalet av The Thing, men jag antar att du har sett Alien redan.

Annars är väl övriga sci-fi skräckisar något kanske? Nu är jag usel på att komma ihåg namn på filmer men nåt i stil med Event Horizon, Pandorum m fl.
Citera
2015-07-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det är nog bara Alien som kan mäta sig med originalet av The Thing, men jag antar att du har sett Alien redan.

Annars är väl övriga sci-fi skräckisar något kanske? Nu är jag usel på att komma ihåg namn på filmer men nåt i stil med Event Horizon, Pandorum m fl.

Instämmer om Alien.

Faktiskt inte sett Pandorum, ska genast ses förstås!
Citera
2015-07-05, 02:18
Medlem
kvertys avatar
The Mist sög verkligen enormt, förstår inte vad det höga betyget på imdb kommer ifrån. Slutet var väl det enda som var värt att se, var faktiskt ganska roligt.
Citera
2015-07-05, 11:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Faktiskt inte sett Pandorum, ska genast ses förstås!

Bra SF-skräck med Ben Foster som är en av mina favoriter, men han verkar ju för fan ha försvunnit ifrån radarn helt och hållet nu, otroligt tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in