• 1
  • 2
2015-07-04, 00:48
Medlem
Kalliss avatar
Någon som vet något mer om Aftonbladets rapportering om en V-politiker som lämnade sin hund i kokhet bil och blev helt rabiat när en privatperson, Johanna Wisfelt, räddade hunden ur hettan?

V-politikern som skrek och gapade, blev helt tokig och kallade Johanna Wisfeldt för snuskig kärringjävel.

Vidare påtalade V-politikern i värsta DDR stilen att Johanna Wisfelt skulle sköta sitt och ge fan i hennes hund.

V-politiker hotade även att polisanmäla Johanna Wisfelt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21069117.ab

Vem är denna rabiata kärring?
Citera
2015-07-04, 00:55
Medlem
tegelpanna123s avatar
Det är väl själva fa-an att folk lämnar jycken i bilen en dag som denna.
Att hon går loss som en jävla toka säger väl en del om hennes persona..
Citera
2015-07-04, 00:57
Medlem
Spännande att aftonbladet tar upp detta, kommer skribenten få sparken nu?

Ont: Jävla svin som lämnar deras husdjur i bilen en sådan dag. Ond bråd död önskar jag dem.
Citera
2015-07-04, 01:01
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Det är väl själva fa-an att folk lämnar jycken i bilen en dag som denna.
Att hon går loss som en jävla toka säger väl en del om hennes persona..

Ok, läste hela artikeln nu, hon hade väl inte gått loss som en toka.
Hon verkar inte bry sig så mycket om hunden dock, jag hade nog också skällt på henne.
Citera
2015-07-04, 01:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Djurplågeri. Har denna kvinna helt tappat omdömet? Årets varmaste dag o hon lämnar hundstackarn i en kokande bastu.. Hon borde vara glad istället för att stå o gapa o skrika - att någon annan reagerade och kom till hundens räddning.
Citera
2015-07-04, 01:21
Medlem
Svenskares avatar
Skäll ut fanskapet, man ska vara mer aktsam om djuren sånna här dagar! Damen gjorde helt rätt som räddade hunden!
Citera
2015-07-04, 02:18
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstbullenGrandlux
Haha, vänsterdrägg är en liten äcklig specialrätt för sig - några få gillar det men inte 90% av folket.

OnT: Häng ut batikhäxan!

Nu bör kvinnan tituleras toppolitiker. Toppolitiker inom Vänsterpartiet lämnade hund i bilen under årets varmaste dag. Hon verkar inte vara lämpad för att äga vovve. Alla vet att hundar inte ska lämnas i bil när det är varmt Kärringen ska vara tacksam att någon ingrepp.
Citera
2015-07-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Någon som vet något mer om Aftonbladets rapportering om en V-politiker som lämnade sin hund i kokhet bil och blev helt rabiat när en privatperson, Johanna Wisfelt, räddade hunden ur hettan?

V-politikern som skrek och gapade, blev helt tokig och kallade Johanna Wisfeldt för snuskig kärringjävel.

Vidare påtalade V-politikern i värsta DDR stilen att Johanna Wisfelt skulle sköta sitt och ge fan i hennes hund.

V-politiker hotade även att polisanmäla Johanna Wisfelt.

Vem är denna rabiata kärring?
Frågan är om du skapade tråden för att klanka ner på en V-politiker? Som du skriver känns det så.

Men en viss förklaring kan jag ge om du kan släppa politikersnacket då de liksom oss, bara är människor som reagerar som människor.
De flesta som kommer ut till sin bil o upptäcker att någon varit inne i den o plockat ut ens hund blir småkränkt över att någon gått in i bilen då de reagerar på samma sätt som ett inbrott. Inte nog med det så skäms de när de inser att de själva har misshandlat sin hund.
Då slår försvarsmekanismerna in o de attackerar personen som faktiskt hjälpt dem.

Se nu inte detta som ett försvar till att lämna sin hund. Tjejen i fråga gjorde rätt som tog ut hunden o jag skulle tro att politikern vid det här laget kontaktat tjejen o tackat henne.
Många har verktyg i bilen o ser man en hund som far illa i en bil så ringer man först polisen som kommer OKa att man knackar en ruta om det krävs. Genom det samtalet har man sitt på det torra o slipper ev besök i tingsrätt för att förklara sitt handlande.
Oavsett så går nöd före rätt o ingen åker dit för att bryta sig in i dessa lägen.
Citera
2015-07-04, 12:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hon vägrade uppge sitt namn, men via hennes regnr på bilen så vet vi nu att hon heter Marita Reinholdsson, och hon sitter med i kommunfullmäktige för (V), dela gärna inlägget.
https://www.facebook.com/johanna.wis...489262?fref=nf

Oskarshamns kommun .... om det inte finns fler med samma namn i samma funktion ...

http://www.oskarshamn.se/templates/Page.aspx?id=3775
Citera
2015-07-04, 12:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Frågan är om du skapade tråden för att klanka ner på en V-politiker? Som du skriver känns det så.

Men en viss förklaring kan jag ge om du kan släppa politikersnacket då de liksom oss, bara är människor som reagerar som människor.
De flesta som kommer ut till sin bil o upptäcker att någon varit inne i den o plockat ut ens hund blir småkränkt över att någon gått in i bilen då de reagerar på samma sätt som ett inbrott. Inte nog med det så skäms de när de inser att de själva har misshandlat sin hund.
Då slår försvarsmekanismerna in o de attackerar personen som faktiskt hjälpt dem.

Se nu inte detta som ett försvar till att lämna sin hund. Tjejen i fråga gjorde rätt som tog ut hunden o jag skulle tro att politikern vid det här laget kontaktat tjejen o tackat henne.
Många har verktyg i bilen o ser man en hund som far illa i en bil så ringer man först polisen som kommer OKa att man knackar en ruta om det krävs. Genom det samtalet har man sitt på det torra o slipper ev besök i tingsrätt för att förklara sitt handlande.
Oavsett så går nöd före rätt o ingen åker dit för att bryta sig in i dessa lägen.

Varför tror du att hon skulle ha ändrat sig nu och tackat för hjälpen?
Hon anser ju inte att hon gjort något fel ....

Citat:
När Aftonbladet kontaktar den utpekade kommunpolitikern erkänner hon att hon lämnat hunden i bilen. Men hon hävdar att händelsen förstorats upp.
– Jag var inne på varuhuset cirka tio minuter för jag handlade enbart en fläkt och ett par damshorts för att gå och leverera det till min 99-åriga mamma, som hade behov av det eftersom det var klass 1-varning och värmebölja här nere.
Ångrar du att du lämnade hunden?
Det enda jag ångrar är att det här tar sådana proportioner och att det drabbar dels mina politikerkamrater men också min familj och vänner.

Det blir olidligt i en bil på ett par minuter i sommarhettan ... man lämnar helt enkelt inte en hund instängd i en bil ..
Endera tar man ut hunden ur bilen och lägger den i skuggan .. alternativt parkerar i skuggan och har bur så man kan ha vidöppet bagaget .. eller också ger man fan i att gå in och handla innan man lämnat av hunden hemma ...
Citera
2015-07-04, 14:06
Medlem
CHI9s avatar
Fyfan vilken idiot till kärring. Och att hon sedan försöker försvara sig själv?
Har man inte juridisk rätt som privatperson att krossa rutan på en bil om en hund är inlåst under en varm dag? Eller är det något jag missuppfattat?
Citera
2015-07-04, 21:09
Medlem
klad.cheys avatar
Vilken jävla idiot. Hon borde vara tacksam att någon ingrep och räddade hennes stackars hund.
Hon borde bli anmäld och fråntas rätten att ha djur öht, korkade kärring
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in