2015-07-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har som sagt var inga lån, behöver inte det eftersom jag har en stor förmögenhet.

Så då passar du nu då på att fynda när bostadsrätter är så billigt som det är nu i Stockholm?

Och det där med stor förmögenhet verkar var o varannan ha på detta forum, alla multimiljonärer sitter på Flashback tydligen
2015-07-03, 21:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så då passar du nu då på att fynda när bostadsrätter är så billigt som det är nu i Stockholm?

Och det där med stor förmögenhet verkar var o varannan ha på detta forum, alla multimiljonärer sitter på Flashback tydligen

Ja jag exponerar mig mot BR men inte bara det utan även mot olika instrument på börsen. Har man möjlighet är riskspridning positivt.
2015-07-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ja jag exponerar mig mot BR men inte bara det utan även mot olika instrument på börsen. Har man möjlighet är riskspridning positivt.

Hur många bostadsrätter har du idag?
2015-07-03, 21:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur många bostadsrätter har du idag?

Två och det är lagom för tillfället. Resten av mitt kapital finns på börsen. Jag har en balanserad syn och väljer att sprida risker.
2015-07-03, 21:45
Medlem
Citat:
Två och det är lagom för tillfället. Resten av mitt kapital finns på börsen. Jag har en balanserad syn och väljer att sprida risker.

Men bostadsrätter är ju enligt dig billigt i Stockholm idag, varför inte då passa på att handla fler? Eller tycker du börsen är lika billig eller?
2015-07-03, 21:51
Medlem
Citat:
Men bostadsrätter är ju enligt dig billigt i Stockholm idag, varför inte då passa på att handla fler? Eller tycker du börsen är lika billig eller?
Bajsmannen du är så otroligt patetisk och din blogg är skitlöjlig, idiot.
2015-07-03, 22:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag är som jag sagt flera gånger balanserad i min syn. Jag tror att BR i Stockholm kommer stiga men jag lägger inte alla mina pengar i samma form av placering. Dessutom finns det även andra placeringar som kan ge god avkastning, och riskspridning är bra.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-07-03 kl. 22:07.
2015-07-03, 22:08
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Tror du inte att bostadsmarknaden och börsen är direkt korrelerade? Och isf varför skulle de inte vara det vid en nedgång av endera?
2015-07-03, 22:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Tror du inte att bostadsmarknaden och börsen är direkt korrelerade? Och isf varför skulle de inte vara det vid en nedgång av endera?

Jag tror det finns en korrelation men den är inte ett till ett. Det framgår om vi studerar den historiska utvecklingen.
2015-07-03, 22:24
Medlem
Citat:
Jag tror det finns en korrelation men den är inte ett till ett. Det framgår om vi studerar den historiska utvecklingen.

Svårt att hitta någon historia med minusränta.
2015-07-03, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Hur kan en värdeökning amortera av din skuld?
Köper man och säljer objekt så cashar man in värdeöknngen, som sedan betalar eller delbetalar nästa investering. Frågor på det?
2015-07-03, 22:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusetsEgna
Svårt att hitta någon historia med minusränta.

Ja men nu handlade frågan om det finns en korrelation mellan BR-priser och börsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in