Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är bara en känsla man får. Eller hur?
Brottet mot Lisa är så grovt. Att ens våga röva bort en flicka säger mig att han är en härdad brottsling. Min tanke är att det var bråk och att han fick använda mycket våld. Det betyder att han inte är främmande för att ta det han vill ha med våld. Just för att han är i ett annat land gör att det finns också en fräckhet och vana med i bagaget. Om det finns gränser i livet, så har han redan tidigare passerat dessa långt innan, med eskalerande brottslighet innan han gav sig på Lisa.
Han gjorde en kalkyl, där sannolikheten att åka fast byggde på erfarenhet från tidigare. Bristen på impulskontroll i kombination med hans höga ålder gör att jag får vibbar att detta är inte första gången han tar en kvinna med våld.
Polisens insats och Missing People var inte något han kunde räkna med. Det blev inte som hans tidigare erfarenheter, då han kommit undan med att se trevlig och arbetsam ut, och hålla käft.
Ja inte katten är detta någon novis som begick sexualmordet på LIsa. Han lär knappast ha debuterat i en ålder av hela 35 år. NB behöver dock inte ha varit inblandad i ett tidigare mord p. g. a. av att dessa tidigare händelser kan ha "gått som på räls" ur GM synvinkel.
Vad vet vi egentligen om dessa båda hederspaschor egentligen? Inte mycket. Vad vet vi om deras uppväxt och liv i Litauen? Ingenting alls i stort sett som går att få belagt med säkerhet.
Det skulle verkligen ha varit intressant att få reda på om de har arbetat som säsongsarbetare i andra länder och även i deras hemland.
Bara för att någon inte är straffad betyder ju inte detta, att en sådan person aldrig har begått ett grovt brott. Det enda det säger är att en sådan person aldrig har åkt fast.
Polisens insats, MPS och pappans snabba insats var något som varken han eller brodern hade räknat med. Det fanns inte ens i deras tankevärld.
Detta resonemang utgår alltså ifrån att den skyldige är den 35-årige NB.