Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-03, 01:45
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, varför det? De hämtades in samtidigt som fyndet av kroppen. Polisen kan ha insett spåret då.
Nja, det var något annat som hittades i samband med att de uppträdde på ett konstigt sätt, som MPS uppfattde det, som ledde till att kroppen hittades. Av vad som framkommit iaf.
2015-07-03, 01:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Den tanken faller nog på att det var litauerna som ändå greps. För då lyckades ju den riktige MGM ändå lägga ut tillräckligt med spår som ledde till de oskyldiga
Hmmm....rundgång? misslyckad plan som lyckades är ingen plan? Säger inte alls att jag tror på den här teorin eller så men din önskan att slå ikull tankebygget är inte övertygande.
2015-07-03, 01:46
Medlem
Citat:
Det enda polisen har gått ut med är att det inte är självmord eller naturlig död. Olycka är inte en naturlig död. Det är fullt möjligt att dödsfallet berodde på vållande, vi vet inte.

Om åklagaren har låtit häkta AB misstänkt för mord med vetskap att någon annan har begått mordet så får åklagaren söka jobb på en välkänd hamburgerkedja i morgon.

Ett fordon kan också betraktas som ett mordvapen.
2015-07-03, 01:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nja, det var något annat som hittades i samband med att de uppträdde på ett konstigt sätt, som MPS uppfattde det, som ledde till att kroppen hittades. Av vad som framkommit iaf.
Det där får du förklara närmare.
Citat:
Den tanken faller nog på att det var litauerna som ändå greps. För då lyckades ju den riktige MGM ändå lägga ut tillräckligt med spår som ledde till de oskyldiga
Och vem som är den riktige MGM. Det finns tre MGM.
2015-07-03, 01:49
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hmmm....rundgång? misslyckad plan som lyckades är ingen plan? Säger inte alls att jag tror på den här teorin eller så men din önskan att slå ikull tankebygget är inte övertygande.
Jag menar att eftersom en viss person sitter häktad för mord med antydningar om att DNA har hittats, så lyckades den riktige skyldige riktigt bra i sina åtaganden...
2015-07-03, 01:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Ja, men bara om du använder det till mord, dvs överlagt kör på någon. Om du råkar köra över en person och sen smiter, eller värre, försöker gömma kroppen osv, finns andra brottsrubriker men inte mord.
2015-07-03, 01:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Visst, om ett fordon används som mordvapen så är det mord. Men om någon oavsiktligt dödar någon så är det inte mord, oavsett vilket tillhygge som används.
2015-07-03, 01:51
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Om nån ville mörda henne med ett fordon, vad tänker du dig att motivet skulle vara?
2015-07-03, 01:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag menar att eftersom en viss person sitter häktad för mord med antydningar om att DNA har hittats, så lyckades den riktige skyldige riktigt bra i sina åtaganden...
De där "antydningarna om att DNA har hittats" undrar jag var du hittat?
2015-07-03, 01:52
Medlem
Den häktade mannens advokat lämnar indirekt uppseendeväckande uppgifter i sin överklagan:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2764917-advokaten-bevisen-kan-ha-planterats-av-annan

Hypotetiskt vore det inte omöjligt för en eller flera, som agerat för att sätta dit min klient för mordet att skaffa spår från honom och plantera dessa.

Hon säger inte att de tekniska bevisen är svaga eller kan förklaras utan klientens skuld – hon insinuerar att de är planterade. I mina öron har hon därmed omvittnat besvärande teknisk bevisning mot sin klient.

Beträffande det som åklagaren redovisat angående … förhör med medmisstänkta är inte uppgifterna starka. …. de medmisstänkta har … själva intresse av att bli frigivna, vilket kan spela in. De har också frigetts.

Hon avslöjar alltså att såväl den yngre brodern som den äldres fru har vittnat emot hennes klient. Hon insinuerar t o m att de i egen sak svikit honom genom falska vittnesmål. Rätt häftigt.

Enligt vad som framkommit skall den frigivne brodern alltjämt vara misstänkt. Det förhållandet att en för mord misstänkt friges i detta skede av utredningen är inte något som är vanligt förekommande.

Hon tycks mena att det lika gärna kunde varit den yngre brodern, ensam eller i samverkan med den äldre brodern, som begått handlingen, att han borde varit häktad rentav. Försvarsadvokaten börjar nu uppträda som åklagare – rätt magstarkt.

Jag uppfattar försvarsadvokaten som desperat och omedvetet bidragande till polisutredarnas arbete genom att spegla en bitterhet hos sin klient, dvs en begynnande spricka inom den misstänkta gruppen.
2015-07-03, 01:54
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Det där får du förklara närmare.

Och vem som är den riktige MGM. Det finns tre MGM.
Jag återger bara vad som pratats om i denna tråd och i medier sedan frdagen då den döda kroppen hittades. Något hittades i samband med att de två bröderna stötte på MPS vilket rapporterades till polisen etc. Det måste du känna till.
Jag menade riktige GM.
2015-07-03, 01:56
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
De där "antydningarna om att DNA har hittats" undrar jag var du hittat?
Advokatens uttalande som nämnts här ett antal gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in