2015-07-03, 00:29
Avslutad
En liten passus är hur polisen kan jobba under ett kidnappningsfall. Då kan man ha MGM under uppsikt (det vet vi inte om så har varit fallet här) detta för att MGM ska leda polisen till platsen som BO finns. Om man gjort en sådan manöver skulle det kunna förklara polisens förtvivlan vid upphittande av BO. I så fall hade man valt fel strategi. Man kom för sent, man väntande för länge.
(Obs spekulation.)
2015-07-03, 00:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Hittar inte den gården på de tre kartor jag kollat.
Var ligger den?
Är det ett riktigt ortsnamn?
Jag hittar Gums Håkan Jonsgården, söder om Blomsberg. Den lilla vägen över fälten, där fynden gjorts går i den riktningen men så måste man välja vänster, mot MGMs hus, eller höger ut mot vägen. det går inte att köra till Håkan Jonsgården, utan traktor. den vägen menar jag.
2015-07-03, 00:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Hittar inte den gården på de tre kartor jag kollat.
Var ligger den?
Är det ett riktigt ortsnamn?
Kollat Google Maps? https://goo.gl/maps/J6Eqf
2015-07-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Detta är jävligt kul tråd i all sorg.
Men vill påminna vissa om att det var ingen trafikolycka för obduktionen är klar. Det var mord. Det är konstaterat.
Så även om det finns ytterligare analyser av obduktionen att invänta så innebär det inte att man ändrar dödsorsak. Det innebär att man kanske finner ytterligare dna på en tå......

Det som har sagts är väl att hon inte dog en naturlig död, inte hur?
2015-07-03, 00:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
En liten passus är hur polisen kan jobba under ett kidnappningsfall. Då kan man ha MGM under uppsikt (det vet vi inte om så har varit fallet här) detta för att MGM ska leda polisen till platsen som BO finns. Om man gjort en sådan manöver skulle det kunna förklara polisens förtvivlan vid upphittande av BO. I så fall hade man valt fel strategi. Man kom för sent, man väntande för länge.
(Obs spekulation.)
Fattar jag rätt att du spekulerar, tänker, att polisen kanske misstänkte tidigt att de gripna var gärningsmän men väntade med att ta dem för att se om de kunde leda polisen till fyndplatsen? I så fall berodde det enbart på att man inte hade en aning om var LH var och hade kanske inte hittat henne ännu om de ingripit och häktat MGM tidigare. Visst, något gjorde att man snabbt hittade MGM och kort efter FP och BO.
2015-07-03, 00:38
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag hittar Gums Håkan Jonsgården, söder om Blomsberg. Den lilla vägen över fälten, där fynden gjorts går i den riktningen men så måste man välja vänster, mot MGMs hus, eller höger ut mot vägen. det går inte att köra till Håkan Jonsgården, utan traktor. den vägen menar jag.
Jo
2015-07-03, 00:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Detta är jävligt kul tråd i all sorg.
Men vill påminna vissa om att det var ingen trafikolycka för obduktionen är klar. Det var mord. Det är konstaterat.
Så även om det finns ytterligare analyser av obduktionen att invänta så innebär det inte att man ändrar dödsorsak. Det innebär att man kanske finner ytterligare dna på en tå......
Obduktionen är inte klar. Det finns bara en preliminär obduktionsrapport, enligt åklagaren i media.
2015-07-03, 00:39
Avslutad
Citat:
Fattar jag rätt att du spekulerar, tänker, att polisen kanske misstänkte tidigt att de gripna var gärningsmän men väntade med att ta dem för att se om de kunde leda polisen till fyndplatsen? I så fall berodde det enbart på att man inte hade en aning om var LH var och hade kanske inte hittat henne ännu om de ingripit och häktat MGM tidigare. Visst, något gjorde att man snabbt hittade MGM och kort efter FP och BO.
För att använda polispråk, du har uppfattat det hela klart slut!
2015-07-03, 00:41
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Obduktionen är inte klar. Det finns bara en preliminär obduktionsrapport, enligt åklagaren i media.
Obduktionen är nog klar, men inte obduktionsrapporten.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Svarade här på ett inlägg betr. "slaktrummet" som någon har lokaliserat till ladan mitt emot kaféet. Det var alltså den byggnaden som avsågs. - Kanske kan ladorna särskiljas genom benämningarna "kaféladan" resp. "fp-ladan"...

"Slaktrummet" är en självständig låg byggnad som byggts på den yttersta vänstra sidan (om du står med ryggen till cafeet och tittar på ladan) av ladan som ligger mitt emot cafeet, samma lada som handsken hittades i.
Och "slaktrummet" blev tydligen väldigt intressant för polisen några dagar efter Lisa's kropp hittades på Martorp, och var fortfarande avspärrad för några dagar sedan, vet inte om den fortfarande är det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Eller om gm återvände dit på natten och därmed missade handsken på grund av mörker. Någon med bra lokalkännedom är det ju definitivt..
Ja och även någon som var angelägen om att flytta/hämta kroppen. Varför tände GM inte eld på ladan, hade inte det varit det enklaste. Eller kan det ha varit polis/folk i närheten som GM tom hejade på innan han gick in i ladan och låtsades jobba?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-03 kl. 00:45.
2015-07-03, 00:42
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

Nu har jag koll på var den ligger!

Och där är AJ:s sondotter och sonson skrivna, samt AJ:s sons företag registrerat, enligt detta inlägg:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in