2015-07-02, 22:51
Medlem
Det är väl bara att inse att bevisningen är svag, annars hade det stått stark teknisk bevisning och det borde det finnas om man mördat något ,rört alla grejer och ev begått ett sexmord. Från viss teknisk bevisning till bortom allt rimligt tvivel är det flera mil och tyvärr får vi nog snart se även den tredje brodern gå fri. Lisa Holm borde ha massa DNA på sig som inte ska vara där, hennes hjälm borde ha DNA och du mördar inte någon utan att släppa från dig hudflagor, saliv eller svett och inget av det har dom förmodligen hittat från brodern för då hade det varit stark teknisk bevisning. man kanske har tagit DNA från flera män som sagt, men har man tagit det från någon kvinna?
2015-07-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Okej för det jag tänkte på var att advokaten kommenterar broderns och fruns vittnesmål och gör det på ett sett som vinklar det som om de har pekat ut MGM1. Men jag kanske har missuppfattat artikeln alternativt att tidningen har felciterat

MGM1:s advokat har ingen aning om vad som egentlige framkommit i andra förhör än där hon varit närvarande. Det enda hon kan känna till förutom detta är vad som sagts vid häktningsförhandlingen.

Det kan däremot vara så att MGM1 påstår, till sin advokat, att han tror att hans fru och bror vill sätta dit honom.
2015-07-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Man kan se i vilken mobil simmet satt i i sändningen.

Men man kan inte se vem som skickat sms:et
2015-07-02, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Ja, på film och i TV-serier. Hade detta varit en kriminalserie på TV så hade vi vetat att det INTE var bröderna, just pga spåret av saker hem till dem. Men i verkligheten går det inte dra några sådana slutsatser. Verkligheten kan vara precis så ospännande och helt sakna twist.
Tvärtom. Bröderna lade ut spåret så att det skulle se ut som ett planterat spår hem till dem. Dubbeltwist.
2015-07-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Tror du att det låg helt öppet? Det är små skogsområden och mycket buskar. Jag tror mer att det var meningen att gömma. Dessutom hade missing people redan gått där och då passade han på att lägga ut efteråt.

Men varför i hela friden gömma saker ute, varför inte lägga det ihop med kroppen? Det blir ju inte värre för att man hittar kroppen men inte mobilskalet
2015-07-02, 22:55
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
fingeravtryck om dom finns kvar kanske
2015-07-02, 22:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller med dig om att de flesta trollerier framstår som banala trick när man känner till dem. Ändå sitter vi här och nu och stirrar på en gåta som ännu inte har fått sin lösning och jag känner iaf kittlingen i att söka svar. Det du beskriver låter som en vansinnesfärd över öppna åkrar, tidigt en söndagskväll med en del blåst men annars hyfsat väder. Trodde han 100% på att ingen var hemma eller körde förbi, att ingen skulle titta åt det hållet de minutrar han körde i affekt kastande en kvinnas tillhörigheter, kläder? ut genom bilfönstret hela vägen hem till sitt och brorsans hem? Låter mer som en roadmovie.
Vansinnesfärd behöver det inte ha varit. och vem skulle ha sett att han slängde ut saker genom fönstret? Det var inget villaområde där sakerna låg. stress behöver inte betyda att handlingarna till yttre var snabba. Stress är ett inre tillstånd som kan innebära att man inte kan tänka klart och därför handlar irrationellt. Och som sagt, han kunde inte förutse alla tudentals människor som skulle finkamma området.
2015-07-02, 22:56
Avslutad
Kom ihåh schabblet med signalementsbeskrivningen, svarta adidasbyxor eller jeans. Än en gång finns inte de svarta adidasbyxorna vid mopeden eller inne på cafeet så ska det stå i signalementet SVARTA ADIDASBYXOR. Nja Polisen?
2015-07-02, 22:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Okej för det jag tänkte på var att advokaten kommenterar broderns och fruns vittnesmål och gör det på ett sett som vinklar det som om de har pekat ut MGM1. Men jag kanske har missuppfattat artikeln alternativt att tidningen har felciterat
Ja jag är böjd att hålla med dig. Brorsan måste ju också tänka på sig själv när han pressas av snuten att han själv kan bli åtalad för medhjälp till mord om han inte samarbetar fullt ut. Antar nu att han är oskyldig till allt eller bara skyldig till skyddande och griftefrid.
2015-07-02, 23:00
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Svarade här på ett inlägg betr. "slaktrummet" som någon har lokaliserat till ladan mitt emot kaféet. Det var alltså den byggnaden som avsågs. - Kanske kan ladorna särskiljas genom benämningarna "kaféladan" resp. "fp-ladan"...
Jaha, nu ska jag in o krångla lite här.... slaktrummet har jag uppfattat som den gula utbyggnaden på ladan rakt fram, sett från infarten, på Martorp. Där uppehöll sig polisen en del. Det ser inte alls ut som ett slaktrum, därför reagerade jag med misstro på att det benämndes så här i tråden. Många vill ha det till fyndplatsen men jag är osäker. Kvar på Martorp är ladan till höger också föremål för polisiärt intresse och en kvinnlig polis bryter sig mycket fysiskt in på en av kvällstidningarnas bilder, där tror jag FP är. Längst in till vänster på Marorp, bakom ladorna upp mot skogen ligger verkstadsboden, som också tilldragit sig stort intresse, inte minst här i tråden. Ladan, har jag hela tiden uppfattat so benämning på den mycket stora byggnaden mitt emot cafeet, som vi bara sett en bråkdel av insidan på bilder.
2015-07-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan

Han kan ha tagit en selfie.
Det hade inte varit den förste tokfan som gjort detta i så fall.
2015-07-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Inget belastningsregister trots sex år i Sverige
[Vad har det med ett överfall att göra? Ta Caroline Stenvall tex.]

Sågs dricka kaffe med brorsan strax före försvinnandet
[Mamman har rimligtvis hört detta av andra litauer, vilka skulle detta vara och var har de isf hört detta ifrån? Skulle så vara fallet så hade brodern och frugan kunnat lämna alibi men istället frisläpptes de.]

Kroppen hittades på en jordbruksfastighet intill en väg där ingen förbipasserande kan missa den
[Kroppen hittades i en av allt att döma låst fastighet dit MGM hade nycklar]

Han plockar upp en handske på vad som troligen är mordplatsen i andras åsyn
[CS mördare var väldigt behjälplig för polisen, så behjälplig att man fattade misstankar ]

Trots god lokalkännedom hittas saker utefter en annan väg än den närmaste
[Pga. lokalkännedom tog GM den väg som är minst risk för upptäckt]

Jag tycker mordet på LH har samma förtecken som Caroline Stenvall, något tumult har uppstått MGM kunde inte tillåta sig tillrättavisas av en liten tjej. Kanske möttes bara deras vägar när hon skulle köra iväg?
MGM var i så fall antagligen lättkränkt och/eller onykter (läs: utan impulskontroll) med tillgång till bil. Allteftersom det tekniska rullas upp kommer starkare och starkare bevisning bli svårare för MGM att förklara utefter sin begränsade förmåga att dölja sitt brott.

Vi ser redan en advokat som darrar och hoppas på att polisen godtar olika förklaringar till hur DNA avsätts. GM är rökt, tro mig.

Kroppen hittades i en byggnad som fler än bröderna hade tillgång till och handsken togs i av fler än honom, vi vill så gärna att det ska vara denna gärningsmannen för det passar så bra ihop med vår bild av en brottsling, en utlänning som ser en svensk vacker tjej och tappar alla celler mellan öronen på en sekund, glömmer fru och barn och hela världen, mördar Lisa Holm gömmer henne , styckar kroppen och sprider ut hennes grejer mellan sitt hem och platsen hon hittas på. Man måste hitta en gärningsman och det fort och då griper man tre Litauer utan den minsta bevisning och nu får man släppa en efter en och i värsta fall är mördaren kvar därute

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in