Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Svarade här på ett inlägg betr. "slaktrummet" som någon har lokaliserat till ladan mitt emot kaféet. Det var alltså den byggnaden som avsågs. - Kanske kan ladorna särskiljas genom benämningarna "kaféladan" resp. "fp-ladan"...
Jaha, nu ska jag in o krångla lite här....

slaktrummet har jag uppfattat som den gula utbyggnaden på ladan rakt fram, sett från infarten, på Martorp. Där uppehöll sig polisen en del. Det ser inte alls ut som ett slaktrum, därför reagerade jag med misstro på att det benämndes så här i tråden. Många vill ha det till fyndplatsen men jag är osäker. Kvar på Martorp är ladan till höger också föremål för polisiärt intresse och en kvinnlig polis bryter sig mycket fysiskt in på en av kvällstidningarnas bilder, där tror jag FP är. Längst in till vänster på Marorp, bakom ladorna upp mot skogen ligger verkstadsboden, som också tilldragit sig stort intresse, inte minst här i tråden. Ladan, har jag hela tiden uppfattat so benämning på den mycket stora byggnaden mitt emot cafeet, som vi bara sett en bråkdel av insidan på bilder.