Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Det här har varit Case Closed länge.
Att åklagaren har VÄLDIGT mycket på fötterna är solklart. Annars går man överhuvudtaget inte på linjen att driva en 4 veckors omhäktning som är en ovanlig handling.
Uppenbart har man också hittat MGM´s DNA på mycket olägliga platser. Förmodligen på brottsoffer, brottsplats eller på mord/dråp-vapen.
Kanske på mer än en plats till och med.
Advokaten yrar om att det är planterade bevis och det är väl ungefär ett erkännande på 99% anser jag att det är rätt GM.
Att polisen fått trovärdiga berättelser ifrån de två frisläppta som i sin tur pekar ut den äldre brodern står också helt klart efter frisläppandet.
Lägg därtill att MGM redan INNAN den tekniska bevinsingen fanns var misstänkt på den högsta graden och bilden är kristallklar.
Säcken har knytits åt och där sitter en person som ännu inte förstått att han kommer lindrigare undan med ett erkännande då det då kommer sluta i dråp. Det är min övertygelse.
MGM har inte haft för avsikt att döda BO och han kommer snart att säga detta.
Tror att jag instämmer i detta,
blir bara trött av att läsa alla fantastiska teorier om att Lisa inte skickade SMS:et (det är MYCKET vanligt sätt att hålla kontakt med sina ungdomar som är ute och far) planterade bevis, etcetc
Det som är det underligaste med detta fall IMO, är att det är så kort tid mellan skickat SMS och avstängd mobil, det måste nästan vara så att någon väntade på henne eller befann sig väldigt nära och såg henne och närmade sig henne..........
Jag tror att dom har fingeravtryck och/eller DNA på mobil och mobilskal, osannolikt att GM har handskar på sig om det är dråp...