Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Både de släppta är ju fortfarande misstänkta,
så jag tolkar det som om polisen anser att de är inblandade på ett eller annat sätt 
Är den på sannolika skäl häktade 35-åringen rätt GM, så visst är den yngre brodern inblandad.
Kanske inte direkt till själva mordet men visst är han inblandad, vilket jag hoppas att åklagare Wennerholm efter att ha erhållit alla svar från de tekniska analyserna kan komma att bevisa. 31-åringen är också skyldig - precis som hans äldre bror - alltså under försättning att den äldre är skyldig. De är ju bröder och som alla vet så är blod tjockare än vatten. Naturligtvis ställde de upp för varandra.
Min personliga uppfattning är att dessa båda bröder är skyldiga till bortförandet och mordet på Lisa Holm. En initiativtagare och ledare och en medföljare/medhjälpare. Jag tror inte ett dyft på att någon har planterat ut ett antal bevis för att lägga skulden på bröderna.
När det gäller den 34-åriga kvinnan, så tror jag inte att hon kanske var inblandad, åtminstone inte i någon högre grad, men däremot kände hon säkert till vad maken och hans bror hade hittat på.
Anledningen till detta tragiska och vidriga som hände 17-åringen har jag från allra första början haft den uppfattningen, att detta var ett sexualbrott/sexualmord.
Många verkar tro att bröderna är/har varit ena riktiga hedersknyfflar, vilket jag däremot inte tror. Ted Bundy ansågs också som en sådan från början samt att utseendemässigt såg han ut som en svärmorsdröm.
Nu har häktningen ånyo överklagats av advokat Inger Rönnbäck till Göta hovrätt. Får hon avslag där så antar jag att det återigen blir en begäran av PT hos HD.
Frågan jag ställer mig, och har ställt mig, är om någon överhuvudtaget kommer att straffas för detta fruktansvärda som hände? Då framförallt efter att den yngre brodern blev frisläppt. Jag hoppas att jag har fel i det jag tyvärr misstänker.