2015-07-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Känns som en desperat advokat, Foliehatt?

Citat: Beträffande vittnesuppgifterna måste vägas in den påverkan som uppgifter i massmedia kan ha fått på dem.

Det kan väl inte vara möjligt så knapphändig info massmedia kommit med?
2015-07-02, 20:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Jag detaljgranskade en bild som var aktuell ihop med den silvriga skåpbilen bortforslades.

Kan det vara katten?
https://anonfiles.com/file/fa29c1b6672bb70f0da5859f813e6d02

Men som du säger, DNA kan ju avsättas på flera olika sätt. Är detta vad advokaten trycker på?
Är du säker på att du inte retucherade katten lite också? Ser ut som en sten som fått öron. Däremot ser poliserna ut som om de hör en pipande kattunge i rabatten vid dörren!
2015-07-02, 20:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Vill minnas att det var någon med lokalkänning som skrev i tråden att det var "fyndet" som MSP gjorde där de tre som blev häktade hade agerat konstigt i närheten. Eller om det var att MSP talade om för polisen vad de såg bara och om det var Polisen som tyckte beteendet var konstigt och "lade ihop 1+1" och vilket som ledde till att de hittade brottsoffret.

Inlägget borde ju gå att söka efter, minns att jag tyckte det var konstigt att det inte fick mer uppmärksamhet, fast det kanske försvann i mängden av skitinlägg.

Men om det är sant eller inte får vi nog vänta tills FUP finns att läsa om.

Angående 1+1 sa Fredman att polisen vid det tillfället fått "magkänslan" att det var något lurt med MGM.
2015-07-02, 20:35
Medlem
olovpalmes avatar
Fallet verkar uppklarat.
Att som advokatkvinnan komma med att bevis planterats tyder på ett sista desperat försök från hennes sida.
Men en sak förstår jag inte.Vilket motiv skulle den äldre brodern ha?
En sexuell upplevelse?
2015-07-02, 20:38
Medlem
Citat:
Vill minnas att det var någon med lokalkänning som skrev i tråden att det var "fyndet" som MSP gjorde där de tre som blev häktade hade agerat konstigt i närheten. Eller om det var att MSP talade om för polisen vad de såg bara och om det var Polisen som tyckte beteendet var konstigt och "lade ihop 1+1" och vilket som ledde sedan till att de hittade brottsoffret.

Inlägget borde ju gå att söka efter, minns att jag tyckte det var konstigt att det inte fick mer uppmärksamhet, fast det kanske försvann i mängden av skitinlägg.

Just det fyndet har inte benämnts alls. Locket har varit på, totalt.
2015-07-02, 20:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Fallet verkar uppklarat.
Att som advokatkvinnan komma med att bevis planterats tyder på ett sista desperat försök från hennes sida. (...)

Eller övertygelse.

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2764917-advokaten-bevisen-kan-ha-planterats-av-annan

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Känns som en desperat advokat, Foliehatt?

Eller troll, snarare.
Men man kan också undra vad hon vet egentligen.

Det där tugget om medmisstänktas vittnesmål är dock det mest graverande i mina öron.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-07-02 kl. 20:43.
2015-07-02, 20:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Fallet verkar uppklarat.
Att som advokatkvinnan komma med att bevis planterats tyder på ett sista desperat försök från hennes sida.
Men en sak förstår jag inte.Vilket motiv skulle den äldre brodern ha?
En sexuell upplevelse?
Jag är inte alls säker på att du har rätt om graden av desperation men däremot att motivet är ett sexualbrott. Det finns alldeles för mycket funderingar här om motiv och planer - tror inte alls på det, inte i själva mordbiten iaf. Sexbrott med övervåld och hoppsan! ett brott att dölja. Vem som sedan förgrep sig på henne med dödlig utgång och vem som fixade transport, gömställe, avledande manöver med HansochGreta taktik osv... ja, det är väl frågan.
2015-07-02, 20:55
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eller övertygelse.

Eller troll, snarare.
Men man kan också undra vad hon vet egentligen.

Det där tugget om medmisstänktas vittnesmål är dock det mest graverande i mina öron.
Ja vad vet hon egentligen?Menar hon att yngre brodern och hans frun försöker sätta dit honom?
Varför?För att själva bli frisläppta?Låter konstigt att göra så när inga bevis tyder på att dom 2 frisläppta är inblandade?
Undrar över om dom 2 frisläppta var helt ovetande om att Lisa var mördad av 35 åriga brodern?
2015-07-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hur jävla lång tid ska det ta innan åtal väcks?!

De borde ju ha finkammat hela hans bil, lägenhet, alla kläder och han själv på DNA nu i ett fall som är högst prioriterat. Hadde de hitta nått så bodre det ju redan vara solklart, men det har ju inte hänt ett skit.

Vad har de isåfall gjort under all tid som gått? Jag tror inte att det tar sån tid att matcha DNA om det verkligen finns oavsett semestertider eller ej.

Detta luktar praktfiasko utan motstycke tyvärr. Hoppas de har rätt kille, men jag tror verkligen inte det.
Kan ta lång tid innan åtal väcks. Vet de som suttit över 12 månader häktad.. På sannolika skäl, utan teknisk bevisning och på bara indicier.. Där även flera MGM har blivit häktade.. Sen när man väcker åtal och får vänta på dom och det skall överklagas osv... Kan ta låååång tid innan detta är färdigt...
2015-07-02, 20:58
Awaiting Email Confirmation
Man kan alltid säga att nån planterat bevis. Men det håller inte i rätten, isåfall hade aldrig någon dömts. Det måste advokaten bevisa . Good luck
2015-07-02, 20:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Man kan alltid säga att nån planterat bevis. Men det håller inte i rätten, isåfall hade aldrig någon dömts. Det måste advokaten bevisa . Good luck
Nej, bevisbördan är åklagarens.
2015-07-02, 21:03
Medlem
Citat:
Vill minnas att det var någon med lokalkänning som skrev i tråden att det var "fyndet" som MSP gjorde där de tre som blev häktade hade agerat konstigt i närheten. Eller om det var att MSP talade om för polisen vad de såg bara och om det var Polisen som tyckte beteendet var konstigt och "lade ihop 1+1" och vilket som ledde sedan till att de hittade brottsoffret.

Om den nu är så skrikig i färgerna borde kanske helikopterbesättningen få någon form av arbetsglasögen i fortsättningen om den låg öppet och de missat detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in