2015-07-02, 19:45
Medlem
har läst igenom tråden men slutade och sen kollat lite igen nu. känns som att mkt tas upp om o om igen.

bröderna har framsatällts som exemplariska. OM det nu mot förmodan är så att de är exemplariska, då kanske en olycka skett (ja, jag vat, det har tagits upp innan tusen ggr), kan vara en bilolycka MEN det kan oxå ha varit nåt som har med deras verktyg att göra.

hade de med stora maskiner att göra?
2015-07-02, 19:51
Avslutad
Hur jävla lång tid ska det ta innan åtal väcks?!

De borde ju ha finkammat hela hans bil, lägenhet, alla kläder och han själv på DNA nu i ett fall som är högst prioriterat. Hadde de hitta nått så bodre det ju redan vara solklart, men det har ju inte hänt ett skit.

Vad har de isåfall gjort under all tid som gått? Jag tror inte att det tar sån tid att matcha DNA om det verkligen finns oavsett semestertider eller ej.

Detta luktar praktfiasko utan motstycke tyvärr. Hoppas de har rätt kille, men jag tror verkligen inte det.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Denna förb. katt!
Nu har du inte tänkt klart, katten var ju bortsprungen vilket betyder att vem som helst kunnat klappa den eller haft den i famnen, även BO eller någon annan i Blomberg Socken.

Jag detaljgranskade en bild som var aktuell ihop med den silvriga skåpbilen bortforslades.

Kan det vara katten?
https://anonfiles.com/file/fa29c1b6672bb70f0da5859f813e6d02

Men som du säger, DNA kan ju avsättas på flera olika sätt. Är detta vad advokaten trycker på?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
har läst igenom tråden men slutade och sen kollat lite igen nu. känns som att mkt tas upp om o om igen.

bröderna har framsatällts som exemplariska. OM det nu mot förmodan är så att de är exemplariska, då kanske en olycka skett (ja, jag vat, det har tagits upp innan tusen ggr), kan vara en bilolycka MEN det kan oxå ha varit nåt som har med deras verktyg att göra.

hade de med stora maskiner att göra?
"Han var en fin människa, gjorde ingen fluga förnär." "En jätte trevlig människa" osv osv... är sånt som man brukar säga om psykopater. Innan man visste att de var psykopater d v s.
2015-07-02, 19:53
Medlem
När kan Göta Hovrätt tänkas reagera på advokatens överklagan?
2015-07-02, 19:54
Medlem
"Teknisk bevisning är inte enkel. Hypotetiskt vore det inte omöjligt för en eller flera, som agerat för att sätta dit min klient för mordet att skaffa spår från honom och plantera dessa"

Men då kan vi ju säga så om varenda jävla fall. Hur ofta brukar brottslinagr verkligen planera något sådant här i förväg ?
2015-07-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"Teknisk bevisning är inte enkel. Hypotetiskt vore det inte omöjligt för en eller flera, som agerat för att sätta dit min klient för mordet att skaffa spår från honom och plantera dessa"

Men då kan vi ju säga så om varenda jävla fall. Hur ofta brukar brottslinagr verkligen planera något sådant här i förväg ?

Har advokaten sagt det? Länk, tack.
2015-07-02, 19:59
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

OMG: Planterade bevis för att sätta dit.

Sannolikheten är större att det faktiskt är den där förb. katten som är skyldig.
2015-07-02, 19:59
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har advokaten sagt det? Länk, tack.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2764917-advokaten-bevisen-kan-ha-planterats-av-annan
2015-07-02, 20:02
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Sigrids mördare är det inte för han sitter på tvångsvård.
Edit: Fortfarande får man hoppas
"Rätten menar att 38-åringen dödade Sigrid. Men eftersom man anser att han vid tiden för dådet led av en psykisk störning, kan han inte straffas för brottet, skriver norska VG.
Tingsrätten menar dock att det föreligger en stor risk för att 38-åringen kommer att begå nya allvarliga brott. Han ska därför tvångsvårdas på en psykiatrisk klinik."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17721652.ab

Rett GM er nok tatt i Sigrid-saken. http://www.nrk.no/norge/mener-tiltalte-ikke-kan-straffes-1.11706313

Noen ser likhetstrekk med LH- saken på flere måter. Sigrid-saken engasjerte sterkt, slik som nå, med LH. Mange har nok Lisas foreldre i tankene. LH-saken kan også ta tid å utrede med venting på analysesvar som kan gi et klarere bilde på en GM. Og innen det, enda flere spekulasjoner

Når unge jenter forsvinner slik, er det ofte närliggende å tenke seksualbrott, men ikke alltid statistikk slår til. Sigrid-saken antas heller ikke väre seksuelt motivert.

Hva med alle stölder i området og fra kafeet der LH jobbet? En som ikke forventet LH dro hjem på moped? Kanskje GM kun spanet på bilen de andre to dro med...

2015-07-02, 20:04
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2764917-advokaten-bevisen-kan-ha-planterats-av-annan

Känns som en desperat advokat, Foliehatt?
2015-07-02, 20:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Känns som en desperat advokat, Foliehatt?

Hon har nog läst här på Fb och fått lite avancerade tips

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in