2015-07-02, 17:00
Medlem
Inter har redan börjat storsatsat och köpt in stora namn som Kondogbia, Montoya och Miranda. Nu gör Milan likadant när de gör klart med Bacca. Kommer vi få se fler stora namn till Milanoklubbarna i sommar? riktigt skoj för två anrika klubbar som Inter och Milan skall givetvis tillhöra toppen.
Citera
2015-07-02, 19:09
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Inter har redan börjat storsatsat och köpt in stora namn som Kondogbia, Montoya och Miranda. Nu gör Milan likadant när de gör klart med Bacca. Kommer vi få se fler stora namn till Milanoklubbarna i sommar? riktigt skoj för två anrika klubbar som Inter och Milan skall givetvis tillhöra toppen.

Luiz Adriano är på ingång till Milan också, när kontraktet går ut i januari, kanske redan nu om han köps ut.
Citera
2015-07-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Luiz Adriano är på ingång till Milan också, när kontraktet går ut i januari, kanske redan nu om han köps ut.

done deal
Citera
2015-07-02, 22:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Inter tycks vara mycket nära ett köp av den skicklige kroatiske yttern Perisic från Wolfsburg också.
26 år, 38 landskamper, nyttig spelare.

Både Inter och Napoli vill ha Udineses defensiva brasilianska mittfältare Allan. Napoli kanske ligger närmare ett fullbordande av affären i dagsläget.

Grekiske ytterbacken Holebas lämnar och går till Watford, nu i Premier League, och ägt av familjen Pozzo. Giampaolo Pozzo är president för Udinese.

Juventus har höjt budet för Chelseas Oscar, till omkring 20 miljoner euro.
Citera
2015-07-02, 23:33
Medlem
preben12s avatar
Étienne Capoue (Tottenham) signe enfin demain à Watford un contrat de 3 ans. Transfert : 8M€

From Canal+

Verkar som Capoue verkar vara påväg till Watford alltså. Ännu en värvning som Tottenham misslyckats med. Jag var imponerad när han kom men sen blev han skadad och han verkar inte haft drivkraften att komma tillbaka 100%.
Citera
2015-07-03, 00:03
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det kan knappast ha undvikit någon att Benteke verkar vara Liverpools stora transfermål när det kommer till anfallare denna sommar. Många, inklusive mig själv, är långt ifrån säker på att det vore en bra värvning. Speciellt till det pris som nämnts. Men vad baserar vi det på? Hur bra koll har vi egentligen? Ett intressant inlägg av en Aston Villasupporter. https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/comments/3bjl5z/clearing_up_some_misconceptions_surrounding/

Ett inlägg betyder knappas att Benteke automatiskt vore en bra värvning. Men det kan ju vara nyttigt att se hur personer som sett honom kontinuerligt i flera säsonger ser på honom.

Verkar som att Villas supportrar gör allt för att övertyga oss om att köpa deras spelare till läskiga överpriser. Minns att jag läste ett par såna där artiklar om Downing där deras fans målade upp en bild av hur perfekt han skulle passa med sin snabbhet, underskattade teknik och precisa inlägg. Jag tycker Benteke är ok och hade han kostat 10-12 miljoner pund så hade han varit en ok värvning. Kan se honom som en hyfsad backup eller en plan B så att säga. Men som startspelare och vår stora anfallsvärvning som ska lösa problemen där framme?
Citera
2015-07-03, 01:05
Medlem
snillet_1s avatar
Salah kommer inte bli kvar i Fiorentina. Nåväl, de trettio miljonerna de fick (för Cuadrado) var bra nog IMO.
Citera
2015-07-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Verkar som att Villas supportrar gör allt för att övertyga oss om att köpa deras spelare till läskiga överpriser. Minns att jag läste ett par såna där artiklar om Downing där deras fans målade upp en bild av hur perfekt han skulle passa med sin snabbhet, underskattade teknik och precisa inlägg. Jag tycker Benteke är ok och hade han kostat 10-12 miljoner pund så hade han varit en ok värvning. Kan se honom som en hyfsad backup eller en plan B så att säga. Men som startspelare och vår stora anfallsvärvning som ska lösa problemen där framme?

Vet inte riktigt varför Liverpoolsupportrar försöker undervärdera Benteke som om han vore någon slags halvtattig forward. Jag köper att han kanske inte passar in i ert spelsystem men ni får det att låta som att det är helt befängt att han skulle kosta över £15m. Ett målsnitt på nästan 0,5 i ett så pass offensivt kasst lag som Villa är ett fantastiskt facit, och Benteke är en väldigt komplett spelare.

Jag hade gladeligen sett United ge de £32m som Villa kräver. Speciellt med tanke på hur spelare som Falcao och RvP presterade förra året. United kör ju mycket mer kantspel än Liverpool och jag tror att Benteke hade varit en riktigt bra värvning.

Angående just United så hoppas jag att de lägger ner Ramos, han är inte värd de pengarna det snackas om. Hade han varit fem år yngre så kanske. Schweini hade varit en riktigt bra värvning, men Blind och Herrera skötte det bra förra året och får vi dessutom in Schneiderlin där så ser jag Schweini som en överflödig värvning. Ryktas om Müller för £50m och det hade jag tackat och tagit emot alla dagar i veckan. Utöver det är det en-två mittbackar som krävs för att det här fönstret ska vara godkänt.
Citera
2015-07-03, 09:20
Medlem
Cambijaos avatar
Konoplyanka verkar vara klar för Sevilla.
Citera
2015-07-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Konoplyanka verkar vara klar för Sevilla.

Jepp, blev inget Spurs för honom.

http://sevillafc.es/nuevaweb/actualidad/noticias/38035
Citera
2015-07-03, 11:17
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Vet inte riktigt varför Liverpoolsupportrar försöker undervärdera Benteke som om han vore någon slags halvtattig forward. Jag köper att han kanske inte passar in i ert spelsystem men ni får det att låta som att det är helt befängt att han skulle kosta över £15m. Ett målsnitt på nästan 0,5 i ett så pass offensivt kasst lag som Villa är ett fantastiskt facit, och Benteke är en väldigt komplett spelare.

Jag hade gladeligen sett United ge de £32m som Villa kräver. Speciellt med tanke på hur spelare som Falcao och RvP presterade förra året. United kör ju mycket mer kantspel än Liverpool och jag tror att Benteke hade varit en riktigt bra värvning.

Angående just United så hoppas jag att de lägger ner Ramos, han är inte värd de pengarna det snackas om. Hade han varit fem år yngre så kanske. Schweini hade varit en riktigt bra värvning, men Blind och Herrera skötte det bra förra året och får vi dessutom in Schneiderlin där så ser jag Schweini som en överflödig värvning. Ryktas om Müller för £50m och det hade jag tackat och tagit emot alla dagar i veckan. Utöver det är det en-två mittbackar som krävs för att det här fönstret ska vara godkänt.

Det som är tråkigt är att många Liverpool supportrar verkar vara emot honom pga att det inte är ett tillräckligt stort namn. De vill bara ha affischnamn på varje position och det är ju inte speciellt troligt. Har varit väldigt imponerad av benteke, och det är inte bara en lång kille att slå långa bollar på, typ som Carroll, utan han kan mycket väl klara av spelet längs marken. Sen vet jag inte om 32 miljoner är rätt pris för honom.
Citera
2015-07-03, 11:27
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Jag kanske får äta upp mina ord men jag har svårt att se Benteke lyckas i en stor klubb. Han påminner mycket om Darren Bent på så sätt att han är riktigt målfarlig om laget han spelar i bygger sitt anfallsspel runt honom och spelar till hans styrkor. Men i en större klubb än Aston Villa så kommer han inte få spelet skräddarsytt för att passa honom.

Var samma sak som när Tottenham värvade Bent 2007. Visst Bent gjorde sina mål, men resten av laget blev lidande då de var tvunga att anpassa sitt spel helt efter honom.
Senast redigerad av preben12 2015-07-03 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in