Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Massa snack om Arda Turan till Barcelona.. Personligen tycker jag det känns som en bra transfer, fast allt beror på övergångssumma, lönekrav, speltidskrav.
Är det under 35M euro och han accepterar att bli utlånad/spela i barca b till januari, samt accepterar att sitta på bänken titt som tätt så funkar det. Lite störande dock att han är 28 och fyller 29 tidigt nästa år, nästan lite för gammalt egentligen.
Helst vill man ju ha Pogba, Veratti, Koke osv men de känns omöjliga denna sommar, får bli nästa.
Tycker att övergångssumman på €35M är rätt rimligt för en spelare som är en av världens absolut bästa mittfältare och har tillräckligt goda kvalitéer att ta en direkt startplats hos Barca.
Och med anledningarna ovan, har jag tyvärr svårt att se Arda bli utlånad till Barca B och harva i den spanska fjärdedivisionen. Sedan köper inte jag åldersargumentet eller sade du samma sak när en 29-åring David Villa värvades till Barca?
Pogba, Koke, Gundogan är spelare som Barca av olika anledningar inte bör förstärka enligt min mening.
Med allt detta sagt, vill jag ändå inte att Arda flyttar till Katalonien då det skulle vara en rejäl förstärkning för Barca tyvärr...
Citat:
Ursprungligen postat av
Z91
Den värvningen vill jag som Barca supporter verkligen inte se. Turan är ju en bra spelare men det är inget Barca behöver, dom 35 miljonerna kan investeras bättre anser jag. Plocka hem Tello som back up framåt istället, det räcker.
Tello har bara speed men det är allt...