Citat:
Ursprungligen postat av
rockdoll
Hade jag varit oskyldig hade jag också överklagat varenda möjlighet jag har.
Detta är också en liten underlig omständighet om han nu är skyldig. Skyldiga personer brukar ofta neka såklart men när det gäller häktningarna så brukar de inte hålla på med överklagningar till den grad som han gör. Skyldiga brukar överklaga lite mer för att hålla skenet uppe, men här verkar han verkligen desperat.
Är det så? Hur som helst, så nej man kan väl inte dra några slutsatser om skuld eller oskuld utifrån upprepade överklaganden.
Nu trodde jag, innan jag läste de juridiskt kunniga här i tråden, att en Försvarsadvokat inte överklagade om det var chanslöst, nästan att det var tjänstefel att göra det - men så är det förstås inte, begriper jag också när jag tänker efter lite.
Nej, just nu lutar jag åt att den äldre brodern är skyldig, men vi får se så småningom vad den tekniska bevisningen består av. Jag tror inte på att åklagaren är ond och lögnaktig, undrar om det inte beror på rednecks med lynchningsdrömmar som OCKSÅ flockas här, att en del går långt i hoppet att litauern är oskyldig...