Citat:
Ja, vi är överens om att vi är oense. Jag hävdar fortfarande att man kan lämna en moppe med nyckel i tändningslåset på en mobbe gömd bakom ett hus där ingen ser den några minuter. Däremot behöver inte ladan ha sett tom ut.
Vi är också överens om att jag kommenterade stolligheter, inte stollar.
Vi är också överens om att jag kommenterade stolligheter, inte stollar.
Javisst kan man det. Jag påstår inte att det är en extrem omöjlighet, bara att det är förhållandevis orimligt.
Eftersom hon inte var från trakten och skulle i riktning hemåt, känns det lite extra orimligt, för mig.
Det är även smått orimligt att hon inlett någon sorts bekantskap med bröderna, dels överlag men kanske främst för att (om det stämmer) hon vid tidigare arbetstillfällen blivit skjutsad till och från arbetet och därmed inte dröjt sig kvar.
På arbetstid känns också tämligen osannolikt eftersom båda parter hade arbete att utföra. Men omöjligt är det ju inte.
Men frågan du inte svarade på, med tyngdvikt på den aktuella söndagen, hade det ju varit extra osannolik om bröderna var lediga. Har det inte framkommit i tråden att de arbetade måndag till lördag eller är det hittepå?
Sen om de ändå uppehöll sig vid lada eller spritfabrik ändå, kan man förstås inte utesluta. Men jag kan intyga att dessa områden är en smula folktomma under kvällar under normala förhållanden.
Såväl innan som efter LH:s öde. Och visst skrev jag sannolikt visuellt folktomt. Givetvis behöver det inte av en eller annan anledning varit så. Jag bara utgår från det ordinära förhållandet.