Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Ja eventuella sumpade spår är inte bra! Funderar på om de kanske fick göra en avvägning hur eftersöket skulle gå till?
Om hon hade levt var det ju bättre att skicka ut så många som möjligt att leta även om de sumpade spår...eftersom det var viktigt att hitta henne snabbt så hon inte skulle dö. Ju fler som letar ju snabbare kanske man hittar någon som ligger skadad i terrängen. Men om hon redan var död så vill man att spåren ska bevaras och då vill man inte skicka ut för mycket folk som klampar sönder spår mm, men då tar sökningen längre tid, vilket man inte vill om hon ligger skadad någonstans?
Men man kan ju inte veta innan om hon är död eller levande innan man har hittat henne.... Men man borde ha hoppas på att hon levde och kanske handlade efter det?
Polisen hade väl säkrat resp område dagarna framöver när MP är på plats sen. Tur de kom dit på onsdag.. men inledningen gällande avspärrningar närområde begriper jag mig inte på.
Det tolkas ju som ett ofrivilligt försvinnande. En utgångspunkt för brott är moped och cafét - men dess direkta närområde?
Man tittade säkert runt i ladan och letade givetvis inte med lupp. Man letade efter henne, hoppades finna henne levande. Ordet angående lada och handsken är dekontamineringsrisk.
Vilka har rört sig där? Personal från Blombergs åkeri genomsökte enligt media?
..oops, en glömd persedel till här i hörnet, tur jag hittade den först tänkte GM..
* ironisk *