2015-06-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Blodiga futures. DAX känns ju ..

Skall det bli en sådan där dag då stängningen dessutom är värre än öppningen på det?
Förutsatt att ingen ny information tillförs då såklart.

-2,3% nu, egentligen inte så farligt, Stockholmsbörsen har fortfarande stigit med 8,1% i år, USA bara med 0,7%, sedan vilka av dessa börser som ligger mer rätt värderad har vi ju alla olika uppfattningar om
Citera
2015-06-29, 13:02
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
-2,3% nu, egentligen inte så farligt, Stockholmsbörsen har fortfarande stigit med 8,1% i år, USA bara med 0,7%, sedan vilka av dessa börser som ligger mer rätt värderad har vi ju alla olika uppfattningar om

Du tror att alla börser nollställs vid nyår och sedan kapplöper man sida vid sida? Jag kan berätta för dig att min långsiktiga portfölj har ökat 25% i år trots att jag bara har aktier noterade på Nasdaq, kallas valutaeffekter...
Citera
2015-06-29, 14:48
Medlem
Citat:
Hur många procent gjorde du när börserna föll 2009?

2009 var väl bankkrisen om jag inte minns fel och la grunden till synnerligen bra köp så det var inget rättvisande exempel.

Bättre i så fall att du frågar hur mycket jag "förlorade" genom att sälja bort mig för tidigt i höstas/vintras.

Men vad spelar det för roll när jag i dag kunde köpa tillbaka eric b betydligt billigare för 87,70.

Dom är för övrigt till salu längre fram i veckan eller början av nästa för 90,50:-

Inte mycket att hänga i granen kan tyckas men 2.800:- för 1 minuts jobb är ändå inte fy skam.
Citera
2015-06-29, 15:51
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Problemet är att du verkar se alla aktier värderade till samma eftersom du hela tiden använder dig utav "börsen". Enligt din logik är det ingen skillnad på aktier

Citat:
Jaja vi får se, låter lite fjantigt av mig att säga att jag har aldrig haft fel i mitt liv men någon gång skall ju bli den första

Fingerprint upp 8% i skrivande stund på den börs du sa alla aktier skulle gå ned på. Varsågod för den första gången du fick fel
Citera
2015-07-01, 18:41
Medlem
Querijuices avatar
Vad gör alla rika dessa dagar? Småsparare säljer och de rika köper, är det så knepet går till?
Citera
2015-07-01, 19:00
Medlem
Är nöjd över att jag tryckte in runt 60 000 på börsen igår
Citera
2015-07-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Vad gör alla rika dessa dagar? Småsparare säljer och de rika köper, är det så knepet går till?

Hej Querijuice,

Kul att du intresserar dig för börsen! Enkelt uttryckt så ja, det är så det går till! Småspararna får panik för minsta negativa kursrörelse och slumpar bort sina värdepapper till oss drakar för en spottstyver!

Det, eller så ligger de utanför marknaden och väntar på nivåer som aldrig kommer medan drakarnas portföljer sväller!

Jag och andra proffesionella investerare gör vårt bästa för att varna för fallgroparna men möts ofta av hån!

Hjärtliga hälsningar,
S.P.
Senast redigerad av StyrelseProffset 2015-07-01 kl. 20:12.
Citera
2015-07-01, 21:03
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Hej Querijuice,

Kul att du intresserar dig för börsen! Enkelt uttryckt så ja, det är så det går till! Småspararna får panik för minsta negativa kursrörelse och slumpar bort sina värdepapper till oss drakar för en spottstyver!

Det, eller så ligger de utanför marknaden och väntar på nivåer som aldrig kommer medan drakarnas portföljer sväller!

Jag och andra proffesionella investerare gör vårt bästa för att varna för fallgroparna men möts ofta av hån!

Hjärtliga hälsningar,
S.P.

Nja, sanningen är ju den att den absoluta merparten av alla småsparare inte gör nåt. De har sitt vanliga alldeles för dyra sparande hos någon av de fyra storbankerna som de inte förändrar vare sig det är bra eller dåligt läge, eller om det är vare sig befogat eller obefogat att göra det.

Blir för övrigt lite nyfiken...vilken typ av handlare är du, trader som mest hänger på CMC-markets och räknar Elliotvågor eller förvärvsarbetande kapitalförvaltare som arbetar med institutionellt sparande? Förenklade och raljanta beskrivningar, jag vet, men du förstår nog vad jag menar
Citera
2015-07-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Blir för övrigt lite nyfiken...vilken typ av handlare är du, trader som mest hänger på CMC-markets och räknar Elliotvågor eller förvärvsarbetande kapitalförvaltare som arbetar med institutionellt sparande? Förenklade och raljanta beskrivningar, jag vet, men du förstår nog vad jag menar

Han har gjort 15 inlägg, du förstår att det det är ett trollkonto va?
Tror inte han har 30 spänn i en aktiedepå ens
Citera
2015-07-02, 05:54
Medlem
Så skjuts framtiden upp igen till 20e juli.. Tycker det är ett jävla hoppande mellan 1-2% dagarna nu. Ligger 15% likvid och ser ju helst att börsen/Europa bestämmer snart.
Citera
2015-07-02, 06:55
Medlem
Citat:
Han har gjort 15 inlägg, du förstår att det det är ett trollkonto va?
Tror inte han har 30 spänn i en aktiedepå ens

Han har dock inte fel i det han skrev ovan om småspararna.
Citera
2015-07-02, 12:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Hej Querijuice,

Hjärtliga hälsningar,
S.P.
"Professionella investerare"? Man få vara glad om bankmannen som förvaltar ens fonder lyckas nå upp till index...
Det finns inga proffs som vet vad som kommer hända och köper eller säljer vid rätt tidpunkt. Alla tittar på varandra och försöker gissa vad de andra ska göra. Det är därför vi ser dessa omotiverade och ryckiga upp- och nedgångar på Börsen. Alla följer med strömmen i nån sorts nervöst flockbeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in