Citat:
Ursprungligen postat av
cem77
Alla som i tråden ifrågasatt att polisen hittat rätt har nu fått rätt i 2 av 3 fall. Det är ju betydligt bättre procentuellt än de som skrivit inlägg om att döda alla 3 direkt utan rättegång.
Nu väntar vi bara på att även få rätt i det sista fallet vilket kanske kommer ta lite tid.
Jag tror inte att det hade spelat någon roll vem eller vilka som än hade häktats och hur
stark bevisningen än tett sig, du hade ifrågasatt ändå, misstänker jag, ty är det inte
egentligen ifrågasättande för ifrågasättandets egen skull som det handlar om för såna
mänskor som dig...obotliga rättshaverister som ni i grunden är allihop...
Kanske bäst att vi lägger ner hela rättsväsendet och låter alla göra som de vill så slipper
vi dra folk inför domstol och hela det upprörande köret.
Lite mord kan vi väl alltid stå ut med eller?
Du väntar alltså bara på att få rätt även i det sista fallet som du uttrycker dig.
Den där tekniska bevisningen som nu pekar mot broder NB, den utgår du väl ifrån är av
noll och intet värde i själva verket antagligen. Skulle den plus eventuell annan stark
teknisk bevisning som kan ramla in framöver allteftersom svar på alla prover blir klara -
vilket kan ta rysligt lång tid som bekant så det gäller att mobilisera tålamod onekligen -
ordentligt binda vederbörande vid brottet ifråga så lär det väl snart i så fall ryas högt
om
"att det är någon som satt dit honom, alltsammans är bara planterat, det är en
illvillig komplott, det är rättsskandal bla bla bla."
Sen slutligen ska du kanske inte ropa hem några "segrar" ännu riktigt beträffande de
två första fallen, den andre brodern plus frun alltså, det är nämligen på intet vis uteslutet att
man får anledning att plocka hit dessa figurer ånyo och ställer dem inför skranket så
småningom beroende på vad som framkommer under utredningsprocessen.
Åtminstone det där med "skyddande av brottsling" kan det bli aktuellt med i ena eller båda
fallen att åtala för, vem vet?
Är nu kvarhållne brodern verkligen oskyldig så vill jag givetvis jag också att han ska sättas
på fri fot så fort som möjligt. Det kan inte helt uteslutas i dagsläget.
Vi får förlita oss på att farbror blå med åklagare gör ett rejält och klanderfritt jobb fast
vissa kanske, som du förmodligen, utgår ifrån raka motsatsen; att de helt enkelt
aldrig gör rätt.
edit:
Citat:
Det är ju betydligt bättre procentuellt än de som skrivit inlägg om att döda alla 3 direkt utan rättegång.
Vilka har skrivit såna inlägg? Var finns dom i tråden? Kan du visa på dessa
anmärkningsvärda poster så vore det jättebra.