2015-06-23, 00:14
Medlem
Adelaides avatar
Det nya bandet Ages släppte för inte så länge sedan sitt debutalbum The Malefic Miasma.

Skön, symfonisk black metal. Rekommenderas starkt!
https://www.youtube.com/watch?v=NQd5L4kYIvU
Citera
2015-06-23, 23:03
Medlem
Glantons avatar
På tal om Seeds of iblis. Varenda jävel borde låna ett öra till The black quran EP. Riktigt bra!
Vet inte om jag tycker att dom är extra bra bara för att de är från Irak eller hur fan det ligger till. Men klart är i alla fall att man har fel om man ogillar nämnda låt/EP!
Citera
2015-06-24, 16:02
Bannlyst
Dismember - Casket Garden

https://www.youtube.com/watch?v=eYzVt0UmYyw
Citera
2015-06-24, 23:34
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det nya bandet Ages släppte för inte så länge sedan sitt debutalbum The Malefic Miasma.

Skön, symfonisk black metal. Rekommenderas starkt!
https://www.youtube.com/watch?v=NQd5L4kYIvU

https://www.youtube.com/watch?v=--6lyfiUACo

Trummisen och violinisten/keyboardisten var med i detta band innan som jag har förstått det, gillar du Ages kanske du gillar detta också, fast detta är ju lite mer opolerat. Men många fett sköna riff, om än lite stapligt ibland.
Citera
2015-06-25, 14:00
Medlem
eckims avatar
Är det någon här som eventuellt är intresserad i en Funeral Mist ''Trisagion'' box? Patch och poster inkluderad.
Vet att detta inte är en köp&sälj tråd, men det känns ändå relevant att fråga här.
Citera
2015-06-25, 16:54
Medlem
Pentagrammatons avatar
Kul att se att ni fortfarande sitter här och skaver. Mindre kul att se att tråden gått ned sig så jävla mycket.

Sida efter sida med harvande om generisk piss-DSBM i alla dess former och gud vet vad. Inte ett enda ord om att Malign har släppt en ny låt som tease inför sin kommande 10"?! Hur kunde ni hamna så snett i livet.

NP: Panphage - Storm
Även detta något ni borde grotta ned er i istället.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2015-06-25 kl. 16:58.
Citera
2015-06-25, 18:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Kul att se att ni fortfarande sitter här och skaver. Mindre kul att se att tråden gått ned sig så jävla mycket.

Sida efter sida med harvande om generisk piss-DSBM i alla dess former och gud vet vad. Inte ett enda ord om att Malign har släppt en ny låt som tease inför sin kommande 10"?! Hur kunde ni hamna så snett i livet.

NP: Panphage - Storm
Även detta något ni borde grotta ned er i istället.

Tänkte EXAKT samma sak i förrgår, men mitt i en mening jag i all ilska plitade ner just här, så ändrade jag mig. Varför i helvete ska man bjuda på sådana goda nyheter till de hjon som hänger härinne.
F.ö så är låten helt jävla enorm och jag spår ju inget mindre än årets bästa släpp helt tveklöst!

np: Ofermod - Thaumiel
Ultimat växarupplevelse. Tycker att den idag är riktigt tjusig med undantag för vissa rensångs-partier som låter helt åt helvete och inte alls passar in.
Citera
2015-06-25, 23:56
Medlem
Sorry boys,glömde helt bort DSBM-tråden
Citera
2015-06-29, 23:48
Medlem
Glantons avatar
Har kört bil en längre sträcka idag och har då plöjt igenom hela Katharsis-diskografin. 666, Kruzifixxion, VVorldVVithoutEnd och Fourth Reich. Helvetiskt bra, och man kan bli religös för mindre! Problemet är efteråt när känslan av att man naggat ner musikens kanter infinner sig. Man kan plattorna utan och innan och de blir (och har varit ett tag) sönderlyssnade.
Ungefär som The ruins of beverast plattorna och Funeral mist släppen. Överlägsen och oantastlig musik, men tyvärr sönderdissikerad. Någon nämnde att Salvation borde uppnå klassikerstatus och det är bara att hålla med. Att drunkna i Circle of eyes är som att hälsa på Satan själv!
Tyvärr känns det som att nämnda plattor kanske inte kommer att brädas någon gång, men man får väl helt enkelt vara tacksam för att ha upptäckt dem och göra sitt bästa för att skrapa rent de skivor som nästan når till samma höjder.

NP: Soil of the incestous!!
Citera
2015-06-30, 14:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Har kört bil en längre sträcka idag och har då plöjt igenom hela Katharsis-diskografin. 666, Kruzifixxion, VVorldVVithoutEnd och Fourth Reich. Helvetiskt bra, och man kan bli religös för mindre! Problemet är efteråt när känslan av att man naggat ner musikens kanter infinner sig. Man kan plattorna utan och innan och de blir (och har varit ett tag) sönderlyssnade.
Ungefär som The ruins of beverast plattorna och Funeral mist släppen. Överlägsen och oantastlig musik, men tyvärr sönderdissikerad. Någon nämnde att Salvation borde uppnå klassikerstatus och det är bara att hålla med. Att drunkna i Circle of eyes är som att hälsa på Satan själv!
Tyvärr känns det som att nämnda plattor kanske inte kommer att brädas någon gång, men man får väl helt enkelt vara tacksam för att ha upptäckt dem och göra sitt bästa för att skrapa rent de skivor som nästan når till samma höjder.

NP: Soil of the incestous!!

I min mening är just den där plattan kanske världens absolut bästa verk!
Citera
2015-07-01, 11:16
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
I min mening är just den där plattan kanske världens absolut bästa verk!

Det är sant det. Lika chockerande bra varje gång. Mgla och ROB är en egen elitklass vill jag nog påstå när det kommer till att jämföra hela karriärer. På tal om det borde det bli dags för Mgla att göra musik snart.

NP: Nocternity - Harps of the Ancient Temples
Citera
2015-07-01, 19:14
Medlem
kvertys avatar
Lyssnar igenom Arckanum, nyss Fran Marder och nu Kostogher.

NP: Skoghens minnen vækks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in