Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Precis! Kaos svarta mar är hans bästa släpp. Även Svartsyn-delen av den spliten gillar jag skarpt.
Själv har jag insupit Deathspell Omegas "Fas - Ite...." i solen. Ett fantastiskt kaos som jag nästan glömt hur jävla bra det är.. The repellent svars of abandon and election är demonbesatt på riktigt. Får nog bli ett DsO maraton framåt kvällen snart.
Har även lyssnat en del på nya Gorgoroth. Jämför man med planetens 20-30 bästa band(vilket man väl så klart måste göra) så är Gorgoroth värt mindre än hundpiss!
Tycker också "
Svartsyn"delen där är jävligt fin och för att inte tala om hur jävla aggressiv den är. Men när det gäller dom, så slår ingenting deras "
Timeless Reign".. vet inte vad de hade i huvudet när de gjorde den, men helvete vilken skiva det är. Fantastiskt bra!
"
FAS.." med
DsO är ju klart deras triumfkort jämte "
Si Monumentum.."..förstnämnda är så ini helvete elak att hälften vore nog och i slutet av den är man verkligen reducerad till intet.. Men sistnämnda har ändå en fin plats i mitt hjärta då den är så jävla övertygad som den är..
Gorgoroth har jag väl egentligen aldrig gett mycket för, bortsett ifrån att jag alltid tyckt det är bra black metal.. men har de verkligen menat allvar med vad de gör? Ställer man sig sådana frågor under lyssning så är någonting fel..
Men ärligt talat.. hur bra ÄR egentligen nya
Gorgoroth? Är den värd att ägna en tvåhundring?
Det är ändå ett hedervärt band vi pratar om här..
np:
Summoning - Dol Guldur
Kanske världens bästa skiva inom den genre de skapade iom just denna platta. Fyfan så jävla fantastiskt bra den är!