2015-07-04, 13:01
Medlem
Albert.....Pikes avatar
2015 är det bästa musikåret på länge, det kommer bli svårt att göra årsbästalistan.

NP: Panphage - Söner av Osämjans Länder
https://www.youtube.com/watch?v=1jGBflufg6c

Bra att Panphage äntligen ska släppas på CD.
Citera
2015-07-04, 19:36
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
2015 är det bästa musikåret på länge, det kommer bli svårt att göra årsbästalistan.

NP: Panphage - Söner av Osämjans Länder
https://www.youtube.com/watch?v=1jGBflufg6c

Bra att Panphage äntligen ska släppas på CD.

Tycker lite av charmen försvinner om Panphage ger sig på andra format än just kassett, men det är ju elitisten i mig som tycker så.. jag kommer köpa oavsett då det är ett förbannat jävla skitbra band!

I den här tropiska värmen orkar man ju inte så mycket mer än bara iskall folköl och nån klassiker, vilket nu består av en Carlsberg inköpt på macken.. Och en Funeral Mist.

np: Funeral Mist - Maranatha - Jesus Saves
Sannerligen den av de tre jag kör mest sällan.. Men jävlar va fin den är när man väl tar sig tid.
Är lika förälskad i den idag som när den kom, vilket jag minns som igår fanimig.
Men ja.. den står ju knappast upp emot varken Salvation eller Devilry, men i sanningens namn så är det heller inte många skivor som gör det. Överhuvudtaget oavsett genre.
Citera
2015-07-04, 19:40
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Lyssnar igenom Arckanum, nyss Fran Marder och nu Kostogher.

NP: Skoghens minnen vækks

Förjävla bra plattor. Håller personligen "Kampen" som det bästa utav hans tidigare grejor!
På senare tid är ju "Antikosmos" verkligen svårslagen tycker jag. Även "Kaos svarta mar" är ju helt otroligt tjusig!
Hans senaste grejor är också jävligt bra, men faller lite i skuggan av det tidigare.
Citera
2015-07-04, 20:21
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Förjävla bra plattor. Håller personligen "Kampen" som det bästa utav hans tidigare grejor!
På senare tid är ju "Antikosmos" verkligen svårslagen tycker jag. Även "Kaos svarta mar" är ju helt otroligt tjusig!
Hans senaste grejor är också jävligt bra, men faller lite i skuggan av det tidigare.

Precis! Kaos svarta mar är hans bästa släpp. Även Svartsyn-delen av den spliten gillar jag skarpt.
Själv har jag insupit Deathspell Omegas "Fas - Ite...." i solen. Ett fantastiskt kaos som jag nästan glömt hur jävla bra det är.. The repellent svars of abandon and election är demonbesatt på riktigt. Får nog bli ett DsO maraton framåt kvällen snart.
Har även lyssnat en del på nya Gorgoroth. Jämför man med planetens 20-30 bästa band(vilket man väl så klart måste göra) så är Gorgoroth värt mindre än hundpiss!
Citera
2015-07-04, 23:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Precis! Kaos svarta mar är hans bästa släpp. Även Svartsyn-delen av den spliten gillar jag skarpt.
Själv har jag insupit Deathspell Omegas "Fas - Ite...." i solen. Ett fantastiskt kaos som jag nästan glömt hur jävla bra det är.. The repellent svars of abandon and election är demonbesatt på riktigt. Får nog bli ett DsO maraton framåt kvällen snart.
Har även lyssnat en del på nya Gorgoroth. Jämför man med planetens 20-30 bästa band(vilket man väl så klart måste göra) så är Gorgoroth värt mindre än hundpiss!

Tycker också "Svartsyn"delen där är jävligt fin och för att inte tala om hur jävla aggressiv den är. Men när det gäller dom, så slår ingenting deras "Timeless Reign".. vet inte vad de hade i huvudet när de gjorde den, men helvete vilken skiva det är. Fantastiskt bra!

"FAS.." med DsO är ju klart deras triumfkort jämte "Si Monumentum.."..förstnämnda är så ini helvete elak att hälften vore nog och i slutet av den är man verkligen reducerad till intet.. Men sistnämnda har ändå en fin plats i mitt hjärta då den är så jävla övertygad som den är..

Gorgoroth har jag väl egentligen aldrig gett mycket för, bortsett ifrån att jag alltid tyckt det är bra black metal.. men har de verkligen menat allvar med vad de gör? Ställer man sig sådana frågor under lyssning så är någonting fel..

Men ärligt talat.. hur bra ÄR egentligen nya Gorgoroth? Är den värd att ägna en tvåhundring?
Det är ändå ett hedervärt band vi pratar om här..

np: Summoning - Dol Guldur
Kanske världens bästa skiva inom den genre de skapade iom just denna platta. Fyfan så jävla fantastiskt bra den är!
Citera
2015-07-05, 13:24
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Panphage borde släppa allt på vinyl istället.
Senaste Gorgoroth är en trist skapelse.
Nu spelas Moonblood - Taste Our German Steel
Citera
2015-07-06, 18:38
Medlem
Braxynglets avatar
Här i utkanten av Stockholm i regn och rusk fördrivs tiden med Sargeist - Satanic black devotion-plattan. Rekommenderas varmt!
Citera
2015-07-06, 22:24
Medlem
Astrofaess avatar
Lyssnar på Wolves in the Throne Room - Vastness and Sorrow och tänker att det här är fan tidvis riktigt skapligt egentligen.
Citera
2015-07-08, 18:13
Bannlyst
Lyssnar lite på Bathory förut och just nu lyssnar jag på Emperor.
Citera
2015-07-09, 00:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Men ärligt talat.. hur bra ÄR egentligen nya Gorgoroth? Är den värd att ägna en tvåhundring?
Det är ändå ett hedervärt band vi pratar om här..

Gorgoroth är synnerligen hedervärda även om folk inte verkar fatta det. Som övriga norrbaggar har de dock fastnat i hybris och när de försöker förnya sig blir det bara dumt (Darkthrone undantaget även om de såklart var bättre förr). Jag har helt missat att deras nya kommit ut men förra plattan var ju absolut en respektabel skapelse.

NP: Belphegor - Lucifer Incestus

Ett annat band som håller på med idioti nu för tiden. Lite förbisett tycker jag, kanske för att folk avfärdat dem som pajasar, men tycker det är rätt bra drag i de första plattorna.
Citera
2015-07-09, 16:38
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Ang. Gorgoroth så är Pentagram, Antichrist och Under the Sign of Hell väldigt bra black metal.
Från 1998 till 2015 har dom gjort ungefär 10 bra låtar.
Nyinspelningen av Under the Sign of Hell lät uselt.

NP: Slægt - Her Vil Jeg Dø
https://www.youtube.com/watch?v=tcqnY2Wf6c0
Citera
2015-07-09, 17:56
Medlem
Underskattat band

Ribspreader - Dying Dead Decomposed
https://www.youtube.com/watch?v=kwnD3ZbFH3k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto