2015-07-01, 03:01
Medlem
Alla har vi tagit några dåliga beslut i livet. Men det här är helt i en klass för sig. 15 år, gravid och sittandes mitt i helvetet där det inte finns nåt annat än bomber, sand och berg, med andra arabiska kvinnor, som hon förmodligen inte förstår ett ord av vad dom säger, medan pojkvännen är på terror-camp hos ISIS. Tror inte dom kommer att släppa iväg henne gratis. Har hon tur blir hon bortbytt eller utköpt i det tysta. Vill det sig illa kommer hon att föda upp ett helt kompani av blivande ISIS-krigare och leva ett liv i total isolering, alternativt bombbältet, vet inte vilket som är att föredra. Tragiskt. Hoppas det ordnar sig. Tycker att alla 15-åringar som inte har skadat någon annan än sig själv förtjänar en andra chans.
Citera
2015-07-01, 03:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Fast att förvänta sig att en 15-åring har sett nada nyheter om Syrien, trots sin uppkopplade tillvaro sedan hon var ?? år gammal, är väldigt väldigt naivt.

7-åringar vet idag saker som endast 12-åringar och uppåt visste när jag var barn.
Internet-tekniskt översatt så hade flickeskiten en mediamässig medvetenhet motsvarande en på 70-talet född 20-åring.
Vad baserar du det här på? Det är en jävla skillnad på sjuåringar och tolvåringar. För att inte tala om femtonåringar och tjugoåringar.

Jag har inte någonstans påstått att hon inte har sett någonting alls om Syrien eller IS för den delen. Hur vet du att hon har varit uppkopplad sedan hon var x år gammal? Du antar alldeles för mycket.
Citat:
Jag brände ned min skola, men .. Åkte bara fast för ett inbrott i den vid ett tidigare tillfälle. Det var traumatiskt att åka fast för inbrottet.
Då så... Vem är det som är naiv egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Marks kommun har nog inget att vettigt att säga, bland de sämsta kommunerna i hela Älvsborg. Överfyllt av pundare och white trash. Min uppfattning är att de totalt gett upp i Mark.
Nej det förväntar jag mig inte heller att de har, men de borde ju i alla fall ge någon form av standarduttalande i stil med "vi kan inte kommentera enskilda fall, men bla bla bla".
Citera
2015-07-01, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Alla har vi tagit några dåliga beslut i livet. Men det här är helt i en klass för sig. 15 år, gravid och sittandes mitt i helvetet där det inte finns nåt annat än bomber, sand och berg, med andra arabiska kvinnor, som hon förmodligen inte förstår ett ord av vad dom säger, medan pojkvännen är på terror-camp hos ISIS. Tror inte dom kommer att släppa iväg henne gratis. Har hon tur blir hon bortbytt eller utköpt i det tysta. Vill det sig illa kommer hon att föda upp ett helt kompani av blivande ISIS-krigare och leva ett liv i total isolering, alternativt bombbältet, vet inte vilket som är att föredra. Tragiskt. Hoppas det ordnar sig. Tycker att alla 15-åringar som inte har skadat någon annan än sig själv förtjänar en andra chans.
När man är femton år vet man ändå vad som är rätt och vad som är fel. Visst, man kanske försöker hitta sig själv och hela den biten. Men har man någon slags klarhet i skallen vet man vad man ger sig in på. Hon får skylla sig själv.

Som att åka till främlingslegionen och sen ångra sig två veckor efter man signat kontraktet. Patetiskt och ryggradslöst.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-07-01 kl. 03:35.
Citera
2015-07-01, 07:53
Avslutad
Hur kan detta ske? Tänker på flickans ålder, hur, hur är det möjligt att resa utan föräldrarnas samtycke? Eller är det jag som missuppfattat något? De flesta flygbolag förutsätter intyg. SAS har 16 år, resterande 18 vad jag vet.
Citera
2015-07-01, 07:55
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
När man är femton år vet man ändå vad som är rätt och vad som är fel. Visst, man kanske försöker hitta sig själv och hela den biten. Men har man någon slags klarhet i skallen vet man vad man ger sig in på. Hon får skylla sig själv.

Som att åka till främlingslegionen och sen ångra sig två veckor efter man signat kontraktet. Patetiskt och ryggradslöst.
Erfarenhet och mognad skiljer sig oerhört i den åldern. Det skulle bli off-topic att gå in på djupet i den frågan, men det finns en anledning till att 15-åringar har en hel del begränsningar som inte vuxna har, såsom att ha körkort, rösta eller för den delen köpa sprit. Det är av samma anledning som barn- och tonåringar är extra sårbara för radikalisering och extremism. Det försvarar dock i slutändan varken hennes handling att ansluta sig till en terroristorganisation eller de handlingar som hon kunde ha gjort i Syrien.
Citera
2015-07-01, 08:31
Bannlyst
Good ridance! Ett stycke uselt genetiskt DNA lämnar Svea rike och utövar biologisk krigföring mot arabvärlden genom sin blotta närvaro. Araberna har dumpat sina genetiska skräpprodukter i Sverige under årtionden, now it's payback time.
Citera
2015-07-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Hur kan detta ske? Tänker på flickans ålder, hur, hur är det möjligt att resa utan föräldrarnas samtycke? Eller är det jag som missuppfattat något? De flesta flygbolag förutsätter intyg. SAS har 16 år, resterande 18 vad jag vet.
Sådant kan ju förfalskas, vilket rimligen kan antas givet att 15-åringen verkar ha en historik av att rymma och bedrägligt bedeende. Sedan mutade de ju sig igenom gränsbevakningen i Bulgarien. Tyvärr finns det många skrupellösa européer som tjänar pengar på ISIS-rekryteringen
Citera
2015-07-01, 16:16
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misantropii
Hon heter Marilyn

''Efterlyser vår dotter Marilyn 15 år gammal. Som varit försvunnen sen den 1 juni. Hon är ca 1,60 lång har brunt hår och ögon. Bär mest troligt slöja. Kan befinna sej i Stockholms området men även Danmark eller Tyskland med omnejd. Om någon vet något om var hon kan befinna sej, eller ser henne kontakta oss eller polisen. ''

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t34.0-12/p720x720/11121034_10206331409471596_2061260459_n.jpg?oh=8af 12719a765f93a7810ce4b9629c66e&oe=5595AEF2

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206335845502494&set=a.20870889843 09.2129443.1457711679&type=1&permPage=1
Ringde inga varningklockor för föräldrarna när en till synes normal svensk (finsk?) tjej bestämde sig för att bli muslim och bära hijab?

Nåväl,så går det när man inte håller koll på vilka blattar och musslor ens barn umgås med,nu får vi hoppas att de stannar nere i Syrien eller endast återvänder i liksäckar.

Citat:
Ursprungligen postat av Liridonk
De dör nog
Troligen,den militära situationen i Homs talar inte direkt till rebellernas fördel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War#al-Waer
Citera
2015-07-01, 16:18
Medlem
KungAllans avatar
Kungallan önskar intet ont för 15 åriga töser, han vet att i den åldern är dom kanske de dummaste Homo-Sapien som vandrar på denna jord Men det finns en gräns för idiotin och den har denna tjej passerat med råge..
Citera
2015-07-01, 18:21
Medlem
Man brukar ju tala i termer om hur pass benägen någon är att fatta rationella beslut som leder till att den personen lyckas och får det bra i livet (utefter förutsättningarna förstås).

Den här tjejen verkar dessvärre sakna omdöme, om det ens räcker för att beskriva situationen.

Bli gravid 15 år gammal med någon dum blatte som sedan vill ta med henne ner till ISIS krig, och hon följer med honom som om de skulle flytta till Paris eller London för aupair? Känns som om man måste vara oerhört korkad eller "fördummad" för att ta sig för något sånt? Till hennes försvar kan möjligtvis en jävligt dålig uppfostran ligga bakom, men tyvärr är en del personer benägna att radera ut sig ur genpoolen innan de hinner fylla 20. Okej, jag vet, hon är gravid, men det här kunde ju ganska snabbt lett till att hon att dött gravid, så nej...

Framtidsutsikter för tjejen? En god man lär nog vara aktuell i framtiden. Jag skulle inte vilja vara ansvarig förmyndare för henne tills hon är 18 iaf, låter som a hard rock to get over....
Citera
2015-07-01, 18:57
Medlem
Citat:

Fast att förvänta sig att en 15-åring har sett nada nyheter om Syrien, trots sin uppkopplade tillvaro sedan hon var ?? år gammal, är väldigt väldigt naivt.

7-åringar vet idag saker som endast 12-åringar och uppåt visste när jag var barn.
Internet-tekniskt översatt så hade flickeskiten en mediamässig medvetenhet motsvarande en på 70-talet född 20-åring.

Jag brände ned min skola, men .. Åkte bara fast för ett inbrott i den vid ett tidigare tillfälle. Det var traumatiskt att åka fast för inbrottet.
(min fetning) Så är det nog. 15åring idag är medialt som en 20åring. Fast det roliga är att när det gäller sunt förnuft är det tvärtom, då är en 13-åring på 80talet ungefär som en 20-åring idag.
Citera
2015-07-01, 19:52
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang
Vad förväntade sig familjen och flickan? Det är väl snarare IQ-befriat att vara så pass naiv? En 15årig flicka är gravid med en babbe och valde att följa med honom ned till Syrien. Det är ju verkligen nästa statsminister vi pratar om. Nej, jag har ingen empati över till bottenskrap, jag är ledsen.

De kommer aldrig att se henne igen.

Man kan ju undra om du hade resonerat likadant om det var din dotter som blivit hjärntvättad bakom din rygg...

För övrigt så förstår jag inte hur det kan vara så mycket hat från så många flashback-användare i denna tråd mot denna tjej. Hur kloka ni själva när ni var 14-15 egentligen? Vissa hatiska kommentarer spyr man nästan av.

Hata skitstövlarna som utnyttjade och lurade henne istället.
Senast redigerad av Chic 2015-07-01 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in