2015-07-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag menar att du missförstått.

Feminism handlar inte om manshat, däremot finns det en kritik mot manlig hegemoni, machonormer och den manliga könsrollen. Det handlar även en del om kritik mot den kvinnliga könsrollen men det märker inte antifeministiska män av på samma sätt. Denna kritik har vissa snubbar fått för sig är manshat; detta är alltså fel.

Och när det gäller vita män så handlar det alltså om en struktur och att vita män är de som länge varit i och fortfarande är i maktposition.

Det handlar inte om att vi hatar vita män; däremot är vi kritiska till just den strukturen.

Vita män ska bort från makt. Ekonomiskt och politiskt. Allt är vita mäns fel. Men, inget hat. Nazister säger samma sak om judar.

Vi ska vara tydliga nu. Du, som feminist, har tagit en titt på världen. Sett hur det är där det finns vita män och där det inte finns vita män. Uppenbarligen föredrar du det sistnämnda. Vilka kriterier utom hat finns? Inga.

Ts frågar hur det hänger ihop. Att vara feminist är att vara antivit.
Citera
2015-07-01, 00:25
Medlem
Kan inte vara friskt att hata oskyldiga som inte gjort något. Kvinnohat känns
som hittepå
Citera
2015-07-01, 00:26
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att feminister tycker illa om allt som vita män gör/gjort?

Vad skulle det finnas att gilla menar du?
Citera
2015-07-01, 00:29
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Du tror tydligen att jag har problem med läsförståelse.
Jag har under lång tid och vid upprepade tillfällen samt av olika feminister hört det väldigt tydligt uttalas. Så JO, svenska feminister hatar de män de borde stå vid sidan av och stödja. Istället gör dem tvärt om, för det kommer jag för ALLTID att hata dem. Dessa feminister förstör Hela vårt land och dess grunder, för det hatar jag dem ytterligare.
Så ja, hatet är ömsesidigt.

Otroligt tragiskt att feminismen skapat dessa avgrunder mellan svenska feministiska kvinnor och svenska män. Även obegriplig att en svensk man står och kritiserar sig själv utan att förstå. Sjunger du med i kampsången om att hata och döda vita män. Hatar du dig själv du kanske t.o.m funderar du på att döda dig själv?

kampsången om att döda och hata vita män? Du menar den som två tjejer har sjungit för en massa år sedan och som riktade sig till den man som våldtagit en av nämnda tjejer?
Citera
2015-07-01, 00:32
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad skulle det finnas att gilla menar du?

Ja, jag gillar t.ex. en massa populärkultur som vita män skapat.

Däremot gillar jag inte reggae som ju svarta män skapat. Dock så är reggae producerat av vita män ännu värre.
Citera
2015-07-01, 00:41
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
kampsången om att döda och hata vita män? Du menar den som två tjejer har sjungit för en massa år sedan och som riktade sig till den man som våldtagit en av nämnda tjejer?

Bland annat ja, där hundra feminister sjunger med om att döda vita män och applåderar att döda vita män, man tror inte det är sant men även flera fjolliga män sjunger med och applåderar.
Men jag har sett och hört detta från flera håll.
Så ja, hatet från feminismen är högst påtagligt.
Jag märker att jag har väldigt lite gemensamt med de kvinnor jag borde känna mest för.
Känner verkligen hatet mot mig och kan försäkra att det besvaras med samma känsla.
Citera
2015-07-01, 00:44
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ja, jag gillar t.ex. en massa populärkultur som vita män skapat.

Däremot gillar jag inte reggae som ju svarta män skapat. Dock så är reggae producerat av vita män ännu värre.

Jaså verkligen!?
Vita män kan göra musik!?
Det är vårt bidrag här i världen!? Din otacksamma skit!
Fy fan!
Citera
2015-07-01, 00:48
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Bland annat ja, där hundra feminister sjunger med om att döda vita män och applåderar att döda vita män, man tror inte det är sant men även flera fjolliga män sjunger med och applåderar.
Men jag har sett och hört detta från flera håll.
Så ja, hatet från feminismen är högst påtagligt.
Jag märker att jag har väldigt lite gemensamt med de kvinnor jag borde känna mest för.
Känner verkligen hatet mot mig och kan försäkra att det besvaras med samma känsla.

Och du fattar fortfarande inte att det handlar om kritik mot strukturer och inte ett direkt hat mot män i sig?

Ja du, du är nog rätt förlorad.
Citera
2015-07-01, 00:50
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Och du fattar fortfarande inte att det handlar om kritik mot strukturer och inte ett direkt hat mot män i sig?

Ja du, du är nog rätt förlorad.

ja det är ju du som ska avgöra det?
Citera
2015-07-01, 00:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jaså verkligen!?
Vita män kan göra musik!?
Det är vårt bidrag här i världen!? Din otacksamma skit!
Fy fan!

För mig är kultur bland det viktigaste vi har så jag tycker inte att det är särskilt lite.

Sedan att du inte fattade att inlägget var skrivet med lite glimten i ögat säger nog mer om dig.
Citera
2015-07-01, 00:51
Medlem
skotittares avatar
Citat:
ja det är ju du som ska avgöra det?

Nä, men det kan vara bra att kontextualisera lite ibland. Jag hjälpte ju dig med just exemplet om "kampsången" men du verkade ha lite svårt att ta in det ändå.
Citera
2015-07-01, 00:59
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
För mig är kultur bland det viktigaste vi har så jag tycker inte att det är särskilt lite.

Sedan att du inte fattade att inlägget var skrivet med lite glimten i ögat säger nog mer om dig.

Kan tro det, kulturen det viktigaste. Ja den ger ju mat på bordet och inkomster till nationen.
Glimten i ögat??
De resonerar som en kvinna, så du passar väl in i feminismens irrläror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in