Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Om jag får ge mig på en gissning så är det i MGM:s bil som de tekniska bevisen har hittats . Att slänga in en livlös person i en bil utan att ett hårstrå , en bloddroppe eller en hudflaga kan lossna verkar ganska svårt .En död människa är nog ganska otymplig att handskas med . Har man sen bråttom att lasta så ökar ju risken att kroppen slår i eller skrapar emot nånstans . Är människan levande och kämpar emot så är ju risken ännu större . Ett bilsäte eller ett bagageutrymme med typ heltäckningsmatta är ju nästan omöjlig att få riktigt rent . Den silvriga bilen som stod vid MGM:s bostad tog ju i beslag på fredagskvällen.En teori lika bra som alla andra (hoppas jag) .
Då bör det ha framkommit genom förhör vem som har använt bilen aktuell kväll, eventuellt kompletterat med oberoende vittnen som har sett den häktade köra bilen.
Polisen måste vara helt säker på att inte till exempel brodern har haft tillgång till bilen, annars kan den häktade knappast vara bunden till brottet. Bilen kan vara bunden till brottet, den häktade är bunden till sin bil, men även andra kan ha använt bilen.