2015-06-30, 22:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

brödernas DNA liknar varandra, hoppas att det går att skilja på de 100%,

Troligtvis hittades MGM:s DNA ganska tidigt. Man fick träff på att det tillhör någon av bröderna --> båda behålls häktade.

Tar ett bra tag att ytterligare ta reda på VEM av bröderna som DNA tillhör, vilket man nu fick svar på idag --> ena behålls häktad, andra släpps fri
2015-06-30, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Om jag får ge mig på en gissning så är det i MGM:s bil som de tekniska bevisen har hittats . Att slänga in en livlös person i en bil utan att ett hårstrå , en bloddroppe eller en hudflaga kan lossna verkar ganska svårt .En död människa är nog ganska otymplig att handskas med . Har man sen bråttom att lasta så ökar ju risken att kroppen slår i eller skrapar emot nånstans . Är människan levande och kämpar emot så är ju risken ännu större . Ett bilsäte eller ett bagageutrymme med typ heltäckningsmatta är ju nästan omöjlig att få riktigt rent . Den silvriga bilen som stod vid MGM:s bostad tog ju i beslag på fredagskvällen.En teori lika bra som alla andra (hoppas jag) .

Då bör det ha framkommit genom förhör vem som har använt bilen aktuell kväll, eventuellt kompletterat med oberoende vittnen som har sett den häktade köra bilen.

Polisen måste vara helt säker på att inte till exempel brodern har haft tillgång till bilen, annars kan den häktade knappast vara bunden till brottet. Bilen kan vara bunden till brottet, den häktade är bunden till sin bil, men även andra kan ha använt bilen.
2015-06-30, 22:59
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Hur stor är risken/chansen att de faktiskt är helt oskyldiga?

Jag tror att allt kommer att hänga på de närmsta dagarna/veckornas resultat från NFC.

Det man har idagsläget skulle fria alla tre, om man lyssnar på åklagaren. I dagens uttalande påtalar han betydelsen av de provresultat man inväntar.
2015-06-30, 23:00
Medlem
Citat:
Om jag får ge mig på en gissning så är det i MGM:s bil som de tekniska bevisen har hittats . Att slänga in en livlös person i en bil utan att ett hårstrå , en bloddroppe eller en hudflaga kan lossna verkar ganska svårt .En död människa är nog ganska otymplig att handskas med . Har man sen bråttom att lasta så ökar ju risken att kroppen slår i eller skrapar emot nånstans . Är människan levande och kämpar emot så är ju risken ännu större . Ett bilsäte eller ett bagageutrymme med typ heltäckningsmatta är ju nästan omöjlig att få riktigt rent . Den silvriga bilen som stod vid MGM:s bostad tog ju i beslag på fredagskvällen.En teori lika bra som alla andra (hoppas jag) .

Jag är också helt säker på att bilen är en del i detta.

Men det finns mer.
Bilen knyter ju inte just den äldre brodern.

Dennes DNA finns på kropp, brottsplats eller på tillhörigheter.

Ytterst besvärande omständigheter såklart.
2015-06-30, 23:00
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Länk till det?

Tyvärr inte längre. Missade att ta ett screenshot, och kontot är nu spärrat.
2015-06-30, 23:02
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske är så att de i häktningsframställningen refererar till henne som litauisk medborgare i och med att de är gifta och levt tillsammans innan de kom hit och hon därmed inte behöver UT i egenskap av medföljande familjemedlem till EUmedborgare?
Det bor ca 5% ryssar i Litauen. Landet var ju förut en del av Sovjetunionen. Efter självständigheten fick
ryssarna litauiskt medborgarskap.
2015-06-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Tyvärr inte längre. Missade att ta ett screenshot, och kontot är nu spärrat.

Okaj. Kommer du ihåg exakt vad som stod?
2015-06-30, 23:05
Medlem
Citat:

Om det är så, har försvaret i sådana fall fått höra att polisen har hittat teknisk bevisning i bilen?
2015-06-30, 23:06
Medlem
ATLAS64s avatar
tekniska bevis ska ha stärkt att den äldsta broder fick sitta kvar i häktet sägs det !
eftersom det råder yppandeförbud av de som är berörda av denna utredning ! så exakt vad som avgjorde att en MSG är kvar i häktet , kan också vara att den frisläppta brodern har sagt en annan version av vad de gjort dessa dagar när LH försvann tills man hittade hennes kropp .
vem vet ?
2015-06-30, 23:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det bor ca 5% ryssar i Litauen. Landet var ju förut en del av Sovjetunionen. Efter självständigheten fick
ryssarna litauiskt medborgarskap.
Om man ville vid den tidpunkten i början av 90-talet. Valde man inte det då får man ansöka som alla andra utlänningar med språktester m.m som jag förstått inte ska vara så enkelt
2015-06-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vi måste vara förberedda på att den äldre brodern frikänns, det bådar inte gott att den yngre brodern och frun har släppts, de borde sitta häktade och dömas för medhjälp alternativt försvåranade av polisarbete,

brödernas DNA liknar varandra, hoppas att det går att skilja på de 100%,

hela brottet verkar udda, de bodde i trakten under 2 års tid, plötsligt skulle de mörda,

Lita aldrig på en Lita(uer)
2015-06-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den äldre brodern i 6 års tid.
Är ni säkra på att den ena bodde 2 år och den andra 6 år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in