2015-06-30, 22:25
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och du tror att det man grävt upp halva ladan för att hitta är en 35-årig Litauers jättelika självrunkna spermasats?

Eftersom du ansåg att det var SANNOLIKT att det är det man hittat om det är DNA.

Eller tror du man har utfört rutinmässigt polisarbete?
OY menar naturligtvis att MGM skulle kunna hävda att han onanerat i ladan vid en tidigare tidpunkt för BORTFÖRKLARA att sperma finns på platsen.
Senast redigerad av djembelelle 2015-06-30 kl. 22:27.
2015-06-30, 22:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är mer troligt att det är stöld/rån då han har gjort det innan samt att det är stor risk att han ligger bakom stölderna i cafèt samt att han är gift.
Smet fram precis när tjejerna lämnat parkeringsplatsen, satte nyckeln i låset och öppnade dörren. LH - som hört ljud - tog honom på bar gärning. - Vad gör han då när de står där och stirrar på varandra..?
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Borde funnits med i den preliminära obduktionsrapporten om hon utsatts för våldtäkt. Samt i vilket skick Lisa hittades. Det borde kommit en misstanke om våldtäkt/våldtäktsförsök vid det här laget men åklagaren har inte nämnt detta.
Ingenting är nämnt om något sexualbrott. - Av någon anledning vill man inte gå ut med dödsorsaken.
2015-06-30, 22:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Och du tror att det man grävt upp halva ladan för att hitta är en 35-årig Litauers jättelika självrunkna spermasats?

Eftersom du ansåg att det var SANNOLIKT att det är det man hittat om det är DNA.

Vet inte men om det fanns ett slaktrum som används vid jakt i anslutning till ladan så tänker jag att de gräver där för att utröna ev.brottsplats (som ju inte nödvändigtvis är samma som platsen hon återfanns). Vad man då antagligen letar är exempelvis blodspår från Lisa, för att säkerställa (eller avfärda om inger finns efter Lisa där). Om hon var dödad genom sådant våld som skulle orsakat blodspillan?
2015-06-30, 22:28
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
va fan! det kanske bar är fingeravtryck på handsken som är det tekniska beviset?
hade det varit sperma i kroppen hade han varit anhållen nu!
Jag tycker det stinker!

Nu har ju både två och tre personer tydligen varit och tagit i den där handsken så den kan avskrivas som betydande bevismaterial.

Den tekniska bevisningen är mer sannolikt huvavskrap under naglarna på LH, sol tillhör storebror.
(Eller något helt annat).
2015-06-30, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:

Har jag sagt att det sannolikt är sperma man har hittat? Nej, precis, du tramsar och förvränger det jag skriver.

Jag har sagt att det är sannolikt att den häktade kan ha spillt sperma i ladan, inte nämnt något om att polisen har letat efter sperma i ladan. Men nu när du säger det, inte alls orimligt att polisen har sökt efter sperma i ladan.

Angående självrunkna, ge dig nu, du tramsar och uppför dig som ett litet barn tycker jag.
2015-06-30, 22:30
Medlem
Rakel-Os avatar
Han som la dit handsken kan nog mycket väl också stått för handtrallan i tidigare läget. Sedan går ju spåret som en fura rätt mot hemmet, med alla sina spretiga grenar. När denne sedan inser att spåren går rätt emot denne och hemmet så viker denne så klart av från kursen med sin logiska slutledning. Vinkeln i Kottens snedhängande taskspel.

Någon har efterlyst logik! Vad finns det för Logik i en våldtäkt? Eller övergrepp av liknande slag och varför skulle efterverket vara logiskare än inledningen? Är det något man måste ha kuk för att fatta? Från handtralla till handske och svårt att handskas med verkligheten.

Med kuksnoret i sin egna bild av världens klyftighet så dumpas lite delar i kodyngan och de öppna fälten bara att beskriva verkligheten om sin egna sociomentala fitness, det visar väl ändå vilken logiken är, resten är och förblir försköningar för en synnerligen förkyld verklighet. prosit ett sånt förkylt nys! Atchso. Men visst har juridiken bakom kuk lux lans datamässiga dikeskörning ett visst kortslutet intresse i Fritzzl-glissandot, frågar mig mest varför den så sällan är fruktbar som grafik i paragrafens förjuckelsemening.

Dick Tracy?
2015-06-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Alla tre är litauiska medborgare, enligt häktningsframställningar.

Då är det alltså ett fel i medierapporteringen som varit inledningsvis.
2015-06-30, 22:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då är det alltså ett fel i medierapporteringen som varit inledningsvis.
Om det var media, litauiska polisen eller häktningsframställningarna det var fel på vet jag inte, men det rapporterades i media om andra uppgifter från litauiska polisen.
2015-06-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har jag sagt att det sannolikt är sperma man har hittat? Nej, precis, du tramsar och förvränger det jag skriver.

Jag har sagt att det är sannolikt att den häktade kan ha spillt sperma i ladan, inte nämnt något om att polisen har letat efter sperma i ladan. Men nu när du säger det, inte alls orimligt att polisen har sökt efter sperma i ladan.

Angående självrunkna, ge dig nu, du tramsar och uppför dig som ett litet barn tycker jag.

Det är inte bara sannolikt att han kan ha spillt sperma, det är 100% säkert att han kan ha gjort det. Men att han faktiskt har gjort det finner jag inte lika sannolikt som dig, bara för att han har jobbat där. Jag kan i och för sig inte säga emot dig, för jag vet inte hur statistiskt sannolikt det är att byggarbetare runkar på sina byggen.
2015-06-30, 22:40
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Varför pratas det om eventuell DNA på mobilskalet och handsken? Hur skulle han ha lämnat DNA på dessa saker? Har han slickat på mobilskalet? Fått utlösning i handsken?

Om han lämnat spår på dessa prylar så är det i så fall fingeravtryck och det hade man fått fram samma dag. Det tar inte flera veckor att kolla fingeravtryck (och fingeravtryck på handsken är dessutom helt betydelselösa i det här fallet).

Om den nytillkomna tekniska bevisningen består av DNA från den mgm (vilket man kan anta eftersom advokaten låtsas prata om DNA "generellt"), så är det hårstrån, saliv, sädesvätska, blod eller liknande man hittat som matchar mgm och det krävs ju att det är övertygande, eftersom den mgm kan ha lämnat dna lite överallt i området då han bor och jobbar där.
2015-06-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Varför pratas det om eventuell DNA på mobilskalet och handsken? Hur skulle han ha lämnat DNA på dessa saker? Har han slickat på mobilskalet? Fått utlösning i handsken?

Om han lämnat spår på dessa prylar så är det i så fall fingeravtryck och det hade man fått fram samma dag. Det tar inte flera veckor att kolla fingeravtryck (och fingeravtryck på handsken är dessutom helt betydelselösa i det här fallet).

Om den nytillkomna tekniska bevisningen består av DNA från den mgm (vilket man kan anta eftersom advokaten låtsas prata om DNA "generellt"), så är det hårstrån, saliv, sädesvätska, blod eller liknande man hittat som matchar mgm och det krävs ju att det är övertygande, eftersom den mgm kan ha lämnat dna lite överallt i området då han bor och jobbar där.

Han har förmodligen använt handsken som lösfitta och besudlat handsken med sin DNA.

Det verkar en del tycka är det mest troliga här.

Om vi ska vara seriösa så är det 99,9% troligt att det är ett helt annat DNA-spår man hittat.
Men det fattar ju inte folk.
2015-06-30, 22:46
Medlem
Citat:
Eftersom man nu med all sannolikhet har DNA ifrån MGM som teknisk bevisning så har du precis sagt att det då SANNOLIKT är en egen framrunkad sats som landat på gruset i ladan medans han tittat på småtjejer.

Detta tycker du alltså är den mest troliga förklaringen till DNA-fyndet.

Du är ju ett nät-troll.

Hen skrev väl bara det som en exemplifiering till att dna kan finnas från en misstänkt utan att det nödvändigtvis ärr den misstänkte som de facto är skyldig. D.v.s. en koppling till en plats som utgör ett indiciumbevis men inte tekniskt binder den misstänkte till brottet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in