2015-06-30, 22:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Varför kan han inte ha runkat i skogen? Eller i containern? Eller på smörgåsen inne i kaféet.
Varför just i ladan?

Varför är detta det perfekta runkstället tycker du?

Har jag påstått att han inte kan ha runkat i skogen eller i containern eller på smörgåsen inne i caféet? Om han har gjort det så utesluter det ändå inte att han också kan ha runkat i ladan. Ladan är intressant därför att polisens tekniker har visat ett särskilt intresse för ladan.
2015-06-30, 22:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nej det finns inga vittnesmål om att Litauiska gästarbetare ska ha stått och stirrat på småtjejer.

Och varför skulle man ha hittat sperma i ladan?? Det är ju ditt egna påhitt.
Den enda som runkar till det här är nog du själv.

Jag får verkligen hoppas att den genomsnittlige utredaren av vad det än månde vara har bättre läsförståelse förmåga än du uppvisar i den argumentationen...
2015-06-30, 22:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har jag påstått att han inte kan ha runkat i skogen eller i containern eller på smörgåsen inne i caféet? Om han har gjort det så utesluter det ändå inte att han också kan ha runkat i ladan. Ladan är intressant därför att polisens tekniker har visat ett särskilt intresse för ladan.
Tona ner dig nu. Det kan finnas spår av MGM1 i ladan, det är inte konstigt eftersom han jobbade på taket. Men att det skulle vara sperma är en ren spekulation, och det är inget att ägna sidor åt.
2015-06-30, 22:15
Medlem
Citat:
Vadå utveckla sig? Det är ingen spekulation, det är en förklaring till hur DNA kan avsättas i ladan genom sperma, dessutom en sannolik förklaring men som på intet vis petar bort förklaringen att den häktade förgrep sig sexuellt på offret och därmed avsatte sperma i ladan, om det nu skedde något brottsligt i ladan vill säga.

Så du säger alltså att MGM SANNOLIKT stått och runkat i ladan. En 35-åring?

Du anser alltså att detta är det mest sannolika om man hittat DNA i ladan.

Idiot.
2015-06-30, 22:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men finns teknisk bevisning som binder MGM till själva brottet bör väl åtal väckas snarast? Det är ju mycket stor skillnad mot att bara ha bevisning som binder misstänkte till offret eller platsen.

hur resonerar du där?

Jag tolkar det tvärtom, eller att med brottet så menas ex fyndplatsen, offrets kropp och eller brottsplats. att dna säkrats på en eller någon av dessa delar av brottet som knyter den misstänkte brodern till detsamma.

Alltså att MGM1 kan i del knytas till brottet men teknisk bevisning inväntas för att säkras o analyseras vidare i de andra delarna som ex slutlig obduktionsrapport mm. Att "brottet" i sin helhet betyder hela förundersökningen sammantagen.
2015-06-30, 22:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit fyra till fem trådar, däremot skriver jag i den här tråden, vart vill du komma?

Ja, absolut, jag tycker att det är mycket sannolikt att en person som jobbar i ladan också kan ha runkat och spillt sperma i byggnaden.

Det är du som använder uttrycket omgivningarna, jag håller mig till ladan. Tillskriv mig inget som jag inte har yttrat är du snäll, du gör dig bara till åtlöje.

Anledningen till att jag lyfter frågan om sperma i ladan är bland annat att den häktades advokat menar att det kan finnas många förklaringar till hur DNA hamnar på en viss plats. Sperma kan hamna på olika platser, bland annat på grund av att en man har ejakulerat, men det är du nog för dum för att förstå tror jag.

Ja, jag tror att ett av åklagarens bevis kan vara sperma, och precis som du så kan jag tänka mig att en fullbordad våldtäkt inte har ägt rum.
Handtrallor i all ära men det är nog knappast några lämningar från nån öststatspillevick
i en föga sexuellt stimulerande ladugårdsmiljö som föranleder det goda bevisläget för dagen...
2015-06-30, 22:19
Medlem
Citat:

Och du tror att det man grävt upp halva ladan för att hitta är en 35-årig Litauers jättelika självrunkna spermasats?

Eftersom du ansåg att det var SANNOLIKT att det är det man hittat om det är DNA.

Eller tror du man har utfört rutinmässigt polisarbete?
2015-06-30, 22:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
varför just dit och hur troligt är det att de får tillstånd att resa dit. Var de inte litauiska medborgare.

Det var väl frun som var medborgare i Vitryssland, dock boende i Litauen och det är väl litauiska ambassaden som sköter kontakter med hennes ombud sedan hon släpptes.
2015-06-30, 22:22
Medlem
va fan! det kanske bar är fingeravtryck på handsken som är det tekniska beviset?
hade det varit sperma i kroppen hade han varit anhållen nu!
Jag tycker det stinker!
2015-06-30, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var väl frun som var medborgare i Vitryssland, dock boende i Litauen och det är väl litauiska ambassaden som sköter kontakter med hennes ombud sedan hon släpptes.
Alla tre är litauiska medborgare, enligt häktningsframställningar.
2015-06-30, 22:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Vadå utveckla sig? Det är ingen spekulation, det är en förklaring till hur DNA kan avsättas i ladan genom sperma, dessutom en sannolik förklaring men som på intet vis petar bort förklaringen att den häktade förgrep sig sexuellt på offret och därmed avsatte sperma i ladan, om det nu skedde något brottsligt i ladan vill säga.

Visst kan du ju ha rätt i sak, men lite roligt är det allt att säga detta om o om igen eller?

I vilket fall, om så vore att sperma hittats, är det väl möjligt att även analysera hur gammal den är?
Har den tillkommit tidigare så bör ju detta gå att fastställa tänker jag , men hårdraget svårare att fastställa om den tillkommit samma dag som mordet? troligast också i så fall om mordet skedde där i ladan så kommer sperman hittas på en plats där även offrets dna eller andra spår så som fibrer från/av henne kan säkras i dess närhet. så det mest sannolika om man hittar sperma i ladan som tillhör MGM så knyts den till att utom rimligt tvivel höra samman med brottet.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-06-30 kl. 22:28.
2015-06-30, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tona ner dig nu. Det kan finnas spår av MGM1 i ladan, det är inte konstigt eftersom han jobbade på taket. Men att det skulle vara sperma är en ren spekulation, och det är inget att ägna sidor åt.

Tona ner dig själv, vad fan lägger du dig i för? Jag ombes av ett tokpucko att förklara mig och jag förbehåller mig rätten att också göra det.

Nej, det är ingen spekulation från min sida sett, om du hade öppnat dina vetgiriga ögon och också läst vad jag skriver så hade du vetat att jag har publicerat en möjlig förklaring till hur den misstänktes sperma kan finnas i ladan om det skulle visa sig att polisens tekniker har hittat hans sperma där. Jag har även förklarat varför sperma är relevant, det har med försvararens syn på DNA att göra.

Är det någon som borde tona ner sig lite så är det du tycker jag, du har också fått propåer om det från andra här i tråden, borde du inte ta till dig istället för att försöka äga tråden tycker du, är det för mycket begärt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in