Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
"Det vore jäkligt bra att få veta vad bevisningen består i..."
Varför vore det bra för honom eller någon utanför utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det kan inte vara vattentätt eftersom försvararen svarade med att vilja minska tiden
för ny häktning till 2 veckor. Rätten övervägde men bestämde sej sen för att gå på
åklagarens linje om 4 nya veckor.

Det är väl inte helt lätt att veta hur de resonerar, men längre häktningstid bör väl i regel korrelera med starkare bevis?

Jag gissar på att där är mer bevis på väg, som kan komma att ta uppemot 4 veckor att färdigställa med rapport och allt. Är iaf en möjlighet.
2015-06-30, 20:05
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Citat:
"Det vore jäkligt bra att få veta vad bevisningen består i..."
Varför vore det bra för honom eller någon utanför utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det kan inte vara vattentätt eftersom försvararen svarade med att vilja minska tiden
för ny häktning till 2 veckor. Rätten övervägde men bestämde sej sen för att gå på
åklagarens linje om 4 nya veckor.

Det är väl inte helt lätt att veta hur de resonerar, men längre häktningstid bör väl i regel korrelera med starkare bevis?

Nej vi vet NADA. Vi får fortsätta att gissa.
2015-06-30, 20:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det tror jag alla förstod från början faktiskt

En språkfråga är det okej att kalla lillebror MGM2 och storebror MGM1 och kvinnan MGM3 i tråden? I vilken ordning greps de? Och har ni redan namngett de vid siffror?

Min uppfattning är att alla inte har förstått det. Annars skulle det inte finnas diverse trådsanningar och dylikt. Men, bra att du hade förstått det!

Dina andra frågor rör spekulationer. Jag avhåller mig från att spekulera i något som jag inte känner till.
2015-06-30, 20:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det tror jag alla förstod från början faktiskt

En språkfråga är det okej att kalla lillebror MGM2 och storebror MGM1 och kvinnan MGM3 i tråden? I vilken ordning greps de? Och har ni redan namngett de vid siffror?
De hämtades till förhör samtidigt, och i vilken ordning de greps framgår inte av häktningsframställningarna. Jag tycker din numrering är naturlig, där MGM1 är mest misstänkt.
2015-06-30, 20:08
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Det tror jag alla förstod från början faktiskt Tycker inte man behöver påpeka självklara grejer om det råkar bli ett "skrivfel". Jag skriver själv som en kratta

Det finns bara en MGM. Den som sitter häktad.
2015-06-30, 20:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Domstolar kan inte begå tjänstefel.
Nä. men domare kan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Att det bara är en MGM gör att det blir mer sannolikt att det är sexuellt motiv, så varför går det bort enligt dig?

Vad jag förstår så hävdar flera här att då skulle det märkas av på det nuvarande bevisläget.Det skulle redan vara klart hävdade någon.Själv har jag svårt att se vad det annars skulle vara.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det finns bara en MGM. Den som sitter häktad.
Alla tre är misstänkta.
2015-06-30, 20:10
Medlem
[quote=Skaraborg2|53875273]
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Tyvärr är detta inget som rättshaveristerna tar till sig.
Jag tycker också advokaten taggat ner.[/QUOTE]

Javisst har hon gjort det och dessutom ganska ordentligt. Inte alls samma tonläge som efter häktningen den 16 juni.
Tycker det låter nästan som om advokaten bryter mot yppandeförbudet här
Citat:
Åklagaren säger att han har teknisk bevisning mot din klient. Hur ser du på det?
– För försvaret är det inte så tydligt. Angående DNA och den typen av bevisning som man ofta pratar om när det gäller förundersökningar så vet man att det kan avsättas på olika sätt. Jag vet inte tillräckligt mycket för att kunna bedöma hur det är.
Hon svarar på den direkta frågan om bevisen och försöker göra det generellt med "ofta pratar om". Alltså troligen DNA som kan på något sätt koppla MGM till BO eller platsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Alla tre är misstänkta.

Varför skrivs MGM och inte bara GM?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Alla tre är misstänkta.
Men inte för mord.
Medlem
Med anledning av dagens flitiga diskussion om vilken typ av teknisk bevisning det handlar om, så säger domare Göran Hansson i slutet av detta klipp att det handlar om teknisk bevisning som kan knyta den misstänkta till brottet. Således inte enbart till några suspekta platser eller brottplats.

http://www.expressen.se/gt/ene-mordmisstankta-brodern-slapps-fri/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in