Citat:
Ursprungligen postat av
MsCredit
Jag vill inte rätta dig, för du har förmodligen inte alls fel. Men det som skriker gällt och fel i mina öron är att man helt släpper den yngre, där man tidigare haft dem som misstänkta i uppträdande TILLSAMMANS. Sannolikheten är ju ganska hög att om någon av dem bragt Lisa om livet, så har den andra vetat om det. Själva orsaken till misstanken från början, var ju deras gemensamma uppträdande i flera sammanhang. Jag menar...om den yngre brodern nu inte anses kunna bindas för misstanke som ens håller honom häktad, så känns risken stor att de inte har så jävla mycket på den andra brodern heller. Men som sagt, jag bara gissar ödmjukt. Famlar, precis som många andra.
Om man spekulerar....
Det som gjorde att dom blev häktade gång nr 2, nu ihop med det tekniska bevisen gör att det enbart pekar på den äldre så finns inga bevis för att häkta den yngre.
Mao så faller pusslet ihop att den äldre utfört handlingarna.
Om den yngre vet vad som hänt o varit delaktig i att försöka sopa över kanske det inte finns bevis för.
O utan bevis eller annat konkret måste dom släppa honom.
Men som åklagare säger är han inte avskriven. Så han kan kommas plockas in för annat än själva gärningen om dom hittar nåt som kan fälla honom.
Men har dom försökt dölja brottet bör dom varit såpass smarta att dom använt handskar osv vilket ger polisen lite att gå på.