Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 19:35
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Jag har precis installera W10 preview, och ser under min dator att enheten (partitionen) "reserverad av systemet" finns. Jag vet att man inte ska trilskas med denna, men går det att dölja enheten / partitionen?

Syns den bland hårddiskarna i 'This PC' menar du? Borde funka att bara ta bort enhetsbeteckningen för den då. (Högerklick på startikonen och Disk management)
Citera
2015-06-15, 19:48
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du även provat med att uppdatera drivisarna .

Gjorde du verkligen en full ny/ominstallation ?
JA, trådlöst fungerar inte. Jag kan testa igen med drivrutiner. Jag har ingen lust att formatera om hela datorn. Det borde räcka med en ominstallation. Jag ska testa imorgon.
Citera
2015-06-15, 21:49
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Syns den bland hårddiskarna i 'This PC' menar du? Borde funka att bara ta bort enhetsbeteckningen för den då. (Högerklick på startikonen och Disk management)

Det löste problemet! Stort tack
Blev väldigt osäker då en googling sa att bootloadern fanns på den partitionen, så jag vågade inte radera den helt.
Citera
2015-06-15, 21:49
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Det löste problemet! Stort tack
Blev väldigt osäker då en googling sa att bootloadern fanns på den partitionen, så jag vågade inte radera den helt.

Nej, det kan vara bra att ha den kvar
Citera
2015-06-18, 04:44
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-Ukko
JA, trådlöst fungerar inte. Jag kan testa igen med drivrutiner. Jag har ingen lust att formatera om hela datorn. Det borde räcka med en ominstallation. Jag ska testa imorgon.

Enheten har den senaste drivrutinen. När jag försökte ansluta ett trådlöst fick jag svar att nätverkskortet inte var anslutet. Gick in kollade drivrutinerna men även där senaste drivrutiner. Gick in på ASUS men även där hade jag senaste versionen. Jag kan inte se den lista på trådlösa som man annars kan se eller.

Panda borde fan ge mig en ny dator för den jävla felande signaturfilen var en hackerattack som förstörde min dator. På deras Twitter tyckte dom att det var tråkigt att så många hade drabbats.
Jävla skit! Jag måste ha en dator där trådlöst fungerar. Nu har jag en surfplatta som jag avskyr.

Min släktforskardatabas försvann bl.a. Ja, men det var ju tråkigt! Aldrig mer Panda.
Citera
2015-06-21, 08:34
Medlem
.Strix0rs avatar
Har 10147 släppts än?
Försöker hitta den bland uppdateringar men finner inget och På microsofts hemsida är det 10130 som kan laddas ner.
Citera
2015-06-21, 10:50
Medlem
.Strix0rs avatar
Kunde tyvärr inte redigera ovan inlägg, så får bli ett till:

Build 10147 har läckts ut på nätet, dock på Engelska, men man borde kunna byta till svenska språk paket.

http://www.osbetaarchive.net/topic/228-leak-windows-10-build-10147/#entry2553
Citera
2015-06-22, 16:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Sitter med ett crackat win7 som varit i länge och börjar bli segt, så det är dags för ominstallation.

Fick erbjudande av killen som hjälper mig med diverse tekniskt att byta till en gratisverison av win 10 som Windows tydligen skulle ge bort till honom, men han tyckte jag kunde få den istället så jag får legit windows.

Min dator är gammal men var en fin speldator på sin tid, uppgraderad med SSD där windows ligger och en HD där allt annat ligger. Den uppfyller systemkraven för 10:an mer än väl, de var ju inte höga precis.

Datorn används till lite allt möjligt, spelar WoW, streamar och laddar ner film, Spotify, enklare bildbehandling.

Finns nån anledning till att INTE byta, i det läge jag är?

Som jag fattade saken skulle detta win 10 vara helt legit och uppdatera sig osv så jag har svårt att se nån nackdel - but there is no free lunch....
Senast redigerad av SmurfSmurf 2015-06-22 kl. 16:42.
Citera
2015-06-23, 12:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
Finns det något sätt att kombinera att logga in med Microsoftkonto på Windows 10, och behålla inloggning via remote desktop och shares i det lokala nätverket ( alltså med lokala konton som används i arbetsgruppen)?

Använder Windows 10 Insider Preview (x64) - Build 10130.
Citera
2015-06-23, 14:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Windows på väg att bli ett gratis operativsystem?

Det kommer ibland antydningar om att Windows är på väg att bli ett gratis operativsystem. Men i samband med att Windows 10 snart kommer ut så har det skett några konkreta steg som tyder på detta.

Det första är helt gratis uppdateringar till Windows 10.
http://www.pcworld.com/article/2873214/windows-10-will-be-a-free-upgrade-for-windows-7-and-8-users.html

Det andra är ett erbjudande om att få licens för Windows 10 helt gratis genom att gå vägen via att vara en "Windows insider", dvs försökskanin med tidiga versioner.

http://www.zdnet.com/article/with-a-nod-and-a-wink-microsoft-gives-away-windows-10-to-anyone-who-asks/

Det har kommit en hel serie förtydliganden och nya bud, och frågan är om Microsoft råkade erbjuda lite för mycket och nu försöker ändra sig.

http://www.windows10update.com/2015/06/the-unintended-consequences-of-free-windows-10-for-everyone/

Av någon anledning så är intresset stort för denna fråga på http://slashdot.org/ så där kan man hitta de senaste buden för dagen.

Här är ett 'förtydligande' som ändå visar på en väg mot en evigt fungerande, gratis Windows:
http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/
"As part of the program we’ll upgrade Insiders to what is for all intents and purposes the same build as what other customers will get on 7/29, but that will be just another build for Insiders, and those who stay in the program will simply get the next build after as well."

Alltså: Windows fortsätter att utvecklas, nu mer som en service än som en produkt. Och man kan fortsätta att vara en betatestare, och få releaser som 'for all intents and purposes' är riktiga Windowsversioner. Gratis.
Citera
2015-06-23, 14:55
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Windows kommer aldrig bli gratis och om det skulle hända är det ändå inte FLOSS.
Citera
2015-06-23, 17:24
Medlem
Har hört att det är fri uppgradering från tidigare versioner av Windows, inte att alla får ladda ner gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in